Chap. 39

34 9 12
                                    


"Korang..?"

"Kenapa ni?"


                  "Mingyu,boleh ke?"Yuna memandang Mingyu.Mukanya sedih,tapi masih mahu senyum."Mingyu,awak ke yang selamatkan saya?"tanya Juyeon pada Mingyu.Mingyu senyum.Dia mengangguk perlahan."Oh..hehe,terima kasih!"ucap Juyeon dengan reaksi gembira.Semua memandang Mingyu. Mingyu tunduk.Dia serba salah.Bukan dia yang,tapi dia terpaksa.

                "Juyeon,rehatlah ya.Nanti kami bawa kan makanan."pesan Jin.Lembut pula hati Jin hari ni.Kalau tidak,tahu nak melaram dengan produk-produk kecantikan dia.Juyeon senyum dan angguk."Yeon,nanti tukar baju ya.Baju kau masih basah."pesan Jiyoo sebelum dia keluar dari bilik itu.

               "Awak nak saya teman awak berehat..atau awak nak bersendirian?"Mingyu menongkat dagu,memandang kearah Juyeon."Awak temankan saya.Saya bosan.Usap kepala saya kalau saya mengigau.Boleh?"pinta Juyeon.Mingyu senyum nipis."Boleh."


..............................................................................................................................................




     "Dia dah tidur?"V berdiri di pintu bilik,mengerling kearah Mingyu yang sedang menemani Juyeon."Dah.Ambil masa juga nak bagi dia tidur."balas Mingyu.Dia lalu bangun dan berjalan kearah V."Saya serahkan dia pada awak."Mingyu menepuk bahu V.V sedikit tersentak di situ."Awak tahu,kalau hakikat dah terbongkar segalanya takkan sama macam dulu.Saya dah pun sedia untuk ini."kata Mingyu,bersama senyuman di wajahnya.

          "Mingyu,kau..."belum sempat V menghabiskan ayatnya,Mingyu memotong."Juyeon pilih untuk simpan awak dalam hati dia.Lepas ni,jangan buat dia sakit hati.Bukan lebih elok kalau awak buat dia senyum,ketawa?Dia nampak cantik bila senyum."Mingyu ketawa kecil.

      "Nah,sekarang ni masa untuk betulkan segala salah faham dan selesaikan masalah.Awak selamatkan Juyeon,biar saya yang uruskan Mina."tambah Mingyu lagi."Mingyu..,"V memanggil Mingyu."...Terima kasih."ucap V.Dia terharu mendengar apa yang keluar dari mulut Mingyu."Don't mention.Saya pergi dulu."Mingyu pergi dari situ.

       V berjalan kearah Juyeon yang sedang tidur.Berkerut-kerut dahi Juyeon."Haih..belum berubah lagi rupanya."keluh V.Telapak tangannya diletakkan diatas kepala Juyeon,lalu diusap perlahan kepala gadis itu.Dahi Juyeon yang tadinya berkerut,akhirnya tiada lagi.Malah,dia dapat senyum lagi dalam tidurnya.

      "Mengigau rupanya.Hm."V menongkat dagu sambil menilik wajah Juyeon."Yeon,syukurlah kau okey.Hm,aku rindu betul nak rapat macam dulu-dulu.Kau rindu tak?"Juyeon bercakap separuh berbisik

     ."Hei,kalau kau nak tahu aku selalu tengok kau dengan Mingyu bersweet-sweet depan aku.Kau tahu tak aku cemburu?Tapi,kau buat aku macam tunggul dekat situ."V mencebik.

      "Mingyu tu,mula-mula aku fikir dia ambil kesempatan.Tapi,he's a nice guy.Kau ppatut rasa bertuah sebab disayangi lelaki macam dia.Aku?Harap muka je,tapi hati aku tak sebaik dia.Aku ni bodoh,kan?"dia ketawa kecil.Terasa seperti orang gila pula bercakap seorang diri.

      "Malam ni kalau aku gagal selamatkan kau,aku minta maaf.Tapi,aku takkan fikir yang aku gagal.Apa cara sekali pun,aku akan cuba selamatkan kau.Mingyu,dia terpaksa tipu kau.Aku yang selamatkan kau waktu kau lemas tadi.Maaf,tapi aku terpaksa buat CPR mulut ke mulut,hehehe."ketawa pula dia.

     "Em,aku rindu pipi kau.Boleh aku cubit tak?"tanya V tapi tiada sebarang jawapan.Dia memandang Juyeon yang sedang nyenyak tidur."Ahahaha,gwiyowo~"dia ketawa lagi.Pipi kiri Juyeon dikucup penuh dengan rasa sayang.

    "I'll end all misundertood between us.I will make you mine.Mine."bisik V di telinga Juyeon."Sleep well,dear."ucapnya,lantas dia keluar dari bilik itu.Masih terpamer senyum di wajah Juyeon.Bahagialah dia.


..........................................................................................................................................


"Tak!Aku tak nak!"

"What?After what I have done for you and this is my reward?Kau tak guna,Mingyu!"

"Aku tak hairan lah kau dah buat macam-macam untuk aku.Duit,aku boleh cari kerja dan sara hidup aku.Kawan?Aku sedar,aku boleh buat kawan kalau aku tonjolkan diri.Kau sebenarnya pergunakan aku,bukan tolong aku!"

"Berani kau!Aku nak bunuh Juyeon!Kau pun!"

"JANGAN SENTUH WALAUPUN SATU JARI KAU DEKAT JUYEON!"

"Gyu,kau tengking aku?"

"Ya,kenapa?!"


                 Mina kelu.Dia tak sangka sepupunya sudah berani melawan kata.


"Kau fikir kau kaya,kau boleh buat apa-apa saja?No,Mina.No!"


               Senyap.Mina tidak membalas."Tolong lakukannya.Aku minta sangat-sangat."kata-kata rayuan yang keluar dari mulut Mina buatkan Mingyu senyap."Aku..tak nak kehilangan Taehyung.Kau tahu kan,perasaan bila kau hilang orang yang kau sayang? Soon,Juyeon pun akan hilang."kata Mina dengan nada sedih.

           "Aku dah bersedia sejak awal perasaan suka aku pada dia hadir lagi."jawab Mingyu."Aku relakan apa yang bakal jadi.Hidup ni bukan senang,Mina.Kau takkan selalu dapat sesuatu dengan mudah.Walaupun kau dah usaha keras.Apa yang perlu buat,hanya berserah.Kau akan jumpa lelaki yang lebih baik daripada Taehyung."panjang lebar Mingyu berpesan.

        "Aku tak kira!Aku tak dapat bayangkan hidup tanpa Taehyung.He's my everything,Gyu.Everything!"Mina bagaikan sudah terkena sawan.Macam orang tak betul."Mina,please."Mingyu merayu.Mina menepis tangan Mingyu yang menggenggam tangannya."Fine,kalau kau tak nak buat.Aku sendiri aku buat kerja aku!"Mina beredar dari situ.

     "Yah!Mina!Kwon Mina!"panggil Mingyu,tapi sia-sia.Mina tidak mendengar panggilannya."HAISHH!!"dia merampus.Baiklah,dia sendiri akan risiko kan dirinya.









Love need us to sacrifice..














TBC


Hehehehe author suka bagi fake hope..Next part lah ye,baes.. dah malam ni,author dah ngantuk.Tiga jam hadap laptop,tak berhenti taip,kebas kaki author huhh..good night,baes!!

That Kingka Is My Target! [Malay]Where stories live. Discover now