Chp.28

58 6 2
                                    

Jimin dan Suga menunggu Mihae di Jams Cafe. Kafe ini direkomen oleh Rap Monster kerana Jimin kehilangan 'jams' nya sekian lama dahulu. (Oh yeah, author masuk air lagi)

"Jimin!" Suara Mihae kedengaran.

Nampaknya, Mihae sudah sampai.Mereka melambai sesama sendiri. Jimin mendakap Mihae. Rindu yang amat pada buah hatinya yang seorang itu.

"Aduhai.. Tercemar mata aku, "Suga mengeluh sambil memeluk tubuh. Mihae dan Jimin hanya mampi sengih. "Sihat?" Tanya Mihae pada mereka. "Sebelum awak datang saya sakit kepala, tapi bila awak di sisi saya, sakit kepala semua hilang~"Jimin menjawab dengan yakin.Senyum menampakkan mata sepetnya.

"Um, saya tanya Suga lah.. "Mihae menggosok tengkuknya. Jimin yang tadinya tersenyum gembira kini berubah diam serta merta. Pasti sudah malu. Suga gelak dengan kuat sambil menepuk tangannya.

"Aduhai! Kasihan, Park Kuntut! "perli Suga. Jimin menjeling tajam kearah Suga. "Aku sihat.Kau apa khabar dari China?"Suga berborak dengan Mihae dan mengabaikan Jimin yang masam mencuka dari tadi. "Baik saja! Makanan di China sedap! Tapi, hanya mampu tinggal 3 hari memandangkan urusan kerja eomma dah habis. "Mihae mencebik.

Mihae memandang Jimin yang asyik memuncungkan bibirnya. "Awak.. "Mihae mencuit pipi Jimin. Namun, tidak dilayan oleh Jimin. Mihae makin dekat dengan Jimin dan mencium pipi Jimin yang tembam. "Cantik rambut?"Mihae mengusap rambut merah jambu Jimin.

Jimin terkejut apabila pipinya dikuncup oleh Mihae. Mihae juga menyedari perubahan warna rambutnya. Tapi, dia masih mahu diam. "Awak~"Mihae berpaut pula pada lengan Jimin. Kemudian, dia meniup telinga Jimin, membuatkan Jimin rasa geli.

Apabila Jimin memaling kearah Mihae, alangkah tercemarnya mata Suga yang melihat adegan di dalam drama yang menjadi realiti di hadapan matanya sendiri. BIBIR JIMIN DAN MIHAE BERSENTUHAN!! NINO NINO NINO PANGGILKAN AMBULANS SECEPAT MUNGKIN KERANA SUGA TERKAKU DISITU BERSAMA DUA SEJOLI DI HADAPANNYA! (tak tak jangan layan sangat author ni. Dia gila.)

"Ei!! Apa korang buat ni? Habis tercemar mata aku yang jadi penonton tak berbayar ni, " Suga mengipas dirinya. Mihae dan Jimin terdiam seribu bahasa. Pipi masing-masing sudah merah. Kemudian, masing-masing tersenyum sendiri. Suga menepuk dahi. Apa mahu jadi dengan dua sejoli ini..

"Weh, korang sudah bazirkan masa tahu tak! Mari mula bincang tentang kes baru ni, "Suga menilik jam tangannya. Mihae dan Jimin kembali waras semula. Mereka mula berbincang. Harapnya Mihae dapat mentafsir ayat yang keluar dari mulut Suga dan Jimin.

............................................................

Juyeon duduk di beranda rumahnya sambil memeluk kakinya. Termenung jauh. Pastinya sedang berfikir tentang kejadian semalam.

"Yeon?" Mrs Junha menyapa anak bongsunya yang sedang termenung. Di tangannya terdapat Hot Latte yang dibuat khas untuk Juyeon. Jiyoo juga turut berada di sebelah Juyeon.

"Eomma, Jiyoo.. "Juyeon menyedari kehadiran mereka berdua di sebelah. Dia mengubah posisi daripada memeluk kaki kepada duduk bersila." Kenapa, eomma? "Tanya Juyeon. Mrs Junha senyum.

"Anak eomma ni ada masalah ke? "Tanya Mrs Junha.Juyeon senyum tawar lalu menggeleng kepalanya.Jiyoo mengeluh. "Yah, sampai bila kau nak macam ni? "Jiyoo mahu memaksa Juyeon untik membuka mulut. Agar dia dapat tahu apa yang Juyeon sedang alami.

"Cakaplah, Yeon. "Jiyoo berlembut dengan Juyeon. Juyeon menekup mukanya dan mengambil nafas. Mrs Junha dan Jiyoo duduk menghadap Juyeon. Bersedia mendengar luahan hati Juyeon.

"Yeon.. Sebenarnya.., Yeon.. "tergagap-gagap menutur bicara.
"Keluar dengan Mingyu.. "

Itu cukup untuk membuatkan Jiyoo terkejut. Mingyu? Bukankah itu sepupu lelaki Mina? Apa lagi rancangan Mina?

"Yeon? Kenapa Mingyu? "Jiyoo masih dengan nada terkejut.Juyeon menunduk. "Siapa Mingyu? "Tanya Mrs Junha. "Eomma, ingat tak Jiyoo pernah cerita pada eomma pasal Kwon Mina? "Jiyoo bertanya. Mrs Junha bersungguh-sungguh mengangguk. "Itulah sepupu dia, Kim Mingyu. Jiyoo pasti! Tentu Mina ada rancang sesuatu sehingga libatkan sepupunya, Mingyu. "Berkerut dahi Jiyoo. Penumpuk dikepalnya.Geram.

"Apa muslihat dia? "Tanya Mrs Junha. "Tak pasti. Mesti ada kena mengena dengan mereka. "Jiyoo membalas. Manakala, Juyeon diam tanpa sebarang bunyi."Sayang, cuba beritahu eomma dan Jiyoo. Apa yang jadi sebenarnya ni? Kamu dan Taehyung? Apa dah jadi? "Mrs Junha mahukan penjelasan.

"Yeon.. Nak lupakan.. Kim Taehyung, "ayat yang ringkas, tapi menusuk hatinya. Sakit sungguh hatinya meluahkan kata itu. "Tapi, kenapa? "Tanya Mrs Junha.

"Dia dah bahagia. Mina boleh jaga dia lebih baik daripada Yeon yang dari kecil menyakitkam hati dia. Tambahan, Yeon ni bukan sesiapa bagi Taehyung. Hanya tempat untuk dia bermain saja. Wajarlah Taehyung pilih Mina. Mina lebih feminin daripada Yeon, bukan? Bukan macam Yeon, perangai tak serupa perempuan. Betul tak, eomma? Yeon ni hanya mainan kan? "Juyeon melepaskan segala yang dipendamnya. Air matanya mengalir sedikit demi sedikit.

Mrs Junha memeluk Juyeon untuk menenangkannya. "Sudahlah, sayang. Tak baik kamu kata begini. Pasti ada sesuatu sedang berlaku. Kamu kena positif. "Pujuk Mrs Junha. "Yeon, menangislah. Nangis sepuas hati kau. Sampai kau betul-betul okey."Jiyoo mengusap belakang Juyeon.

"Jadi, kau pilih Mingyu hanya kerana kau mahu lupakan Taehyung? Itu saja alasannya? Kau tak bimbang? Mingyu itu sepupu Mina tahu?"Tanya Jiyoo.Juyeon senyum hambar. Dia sudah tidak hairan.

"Terpulanglah. Aku akan cuba percayakan Mingyu. "Kata Juyeon. Itu membuatkan Jiyoo risau. Apa akan jadi kalau mereka bersama?

Aku harus tamatkan secepat mungkin, kata hati Jiyoo. Dia sungguh penat mahu menunggu. Dia benar-benar tidak sanggup melihat Juyeon kemurungan. Dia akan cari jalan walaupun ianya susah. Dia pasti!

............................................................

Mingyu duduk di penjuru katil memandang lantai. Apa mahu buat? Dia baru saja disuruh menjalinkan hubungan dengan Juyeon. Sungguh. Dia tidak mahu menganggu emosi Juyeon, tetapi oleh kerana Mina iaitu sepupu yang sudaj membantunya di masa lepas, dia tidak mampu menolak.

Satu keluhan berat dilepaskan. "Dua hari sahaja lagi untuk ke Jeju. Aku akan buat apa yang aku mampu di sana, "kata Mingyu. Kali ini, dia tekad. Dia akan melakukannya. Dia benar-benar tekad. "Tunggu sajalah, "genggamannya dieratkan. Tidak dapat ditahan lagi. Hanya perlu tunggu kem di Jeju dan selesaikan segalanya disana.

TBC

Apa pulak part kalini HAHAHAHAH makin berbelit belit pulak.. Pape pun, next part author akan buat throwback macam mana Mingyu dgn Juyeon boleh dating.. Mesti korg pelik ennn... Heh tah pape je author ni.. Kk tunggu next part nehhhhh~~

That Kingka Is My Target! [Malay]Where stories live. Discover now