Chp.3

166 17 2
                                    


     Suasana pagi di sekolah Seoul Highschool teramatlah sunyi.Ini kerana jam baru 6 pagi.Kenapa pula 6 pagi? Juyeon datang awal.Kenapa? Teruskan membaca.

      "It's come a good day~"suara menyanyi di bilik AOA Cream.Ya,itulah suara Juyeon yang sedang menyiapkan kerja sekolahnya sambil menyanyi lagu Good Day daripada Bangtan Boys.Itu sebablah dia datang awal.Juyeon mengeluarkan IPhone 6s nya dan mendail nombor Hyejeong.Selepas selesai menghubungi Hyejeong,Juyeon sambung buat kerja sekolah."Haih~Bosanlah!"Juyeon merungut seorang diri.Dia menutup bukunya dan membuka radio.Kemudian,mulalah menari.Sedang leka Juyeon menari,tiba-tiba lampu terpadam."Eo?Tak ada elektrik ke?" Juyeon kaget.Dia menuju ke pintu dan cuba membuka pintu,malangnya ia terkunci."Omo!Ma..macam mana..SOMEONE TOLONG SAYA KELUAR DARI SINI!!"Juyeon meminta menjerit bantuan sambil mengetuk-ngetuk pintu tersebut."Siapa pula yang kunci pintu ni?!"marah Juyeon.Juyeon mengetuk pintu itu sekuat mungkin.Mahu saja dia menangis disitu.Juyeon berputus asa dan terduduk di hadapan pintu."Sesiapa..tolonglah!!"Juyeon menangis.Dia tak biasa dengan kegelapan bilik itu walaupun ianya selalu digunakan.Sia-sia saja dia menjerit.

        "Aduh,tak ada orang ke?!Aku dah nak melebur dalam ni tau tak!!"Juyeon berteriak.Hampir nak terkeluar anak tekaknya."Yah,Kim Juyeon!Kau ada kat dalam ke?!"tanya seseorang dari luar bilik itu.Juyeon lantas bangun daripada duduk(ayat apekah xD)."Taehyung!!Cepat keluarkan aku dari sini!Aku tahu itu kau!!"Juyeon menjerit lagi."Ya,aku V!Sekejap,aku pergi cari kunci bilik ni!Kau tunggu kat dalam!"kat V.Juyeon menarik nafas lega.30 minit berlalu,pintu belum buka.Juyeon memegang perutnya."Woi!!Kau cari kunci ke buat kunci!!!"Juyeon menjerit seorang diri."Juyeon,maaflah aku lambat!Aku nak buka pintu ni!Kau ada kat belakang ke?"tanya V."Nae!!"jawab Juyeon."Ke tepi sikit!Aku nak buka pintu!"arah V.Juyeon menurut.

          Sebaik saja pintu dibuka,Juyeon terus keluar dan memeluk V.V jadi kaku macam patung cendana."Ap..apa..kau buat ni,Juyeon?"tanya V."Peluk kau lah!"kata Juyeon sambil membetulkan rambutnya.Aik?Sekejap saja dah okey."Aku nak pergi kantin.Bye!"kata Juyeon pada V.V hanya pandang Juyeon sambil ternganga.

…………………………………………………………

      Juyeon makan roti tuna yang dibelinya tadi."Kenapa aku peluk dia eh?"Juyeon tanya budak sebelah dia.Budak sebelah dia yang tak tahu apa-apa hanya mengangkat bahu."Eh,aku cakap dengan kau eh?"tanya Juyeon pada budak itu sambil menggaru kepalanya.Budak itu bangun lalu pergi dari situ."Eh?Kenapa kau tinggal aku kat sini?"Juyeon tanya budak itu.Budak itu tidak melayannya.Juyeon mencebik dan meneguk airnya.Dia bangun dan tawaf satu sekolah.Asal jumpa je pakcik tukang kebun,di tegur.Tukang sapu pun dia tegur.Kalau boleh semua alam semester dia nak tegur.Semua yang dia nampak,dia akan tegur.Malah hantu pun dia tak kesah.Bagi dia,hantu tu tergolong dalam senarai alien dia.Nasib kaulah dapat kawan alien macam dia ni(lolxD Tehah,jangan kecam aqu wahaha).Dia ni memang pelik tambah mesra alam.Itu yang orang gerun dengan dia.

        "Juyeon!"suara V kedengaran.Juyeon menoleh.V menghampiri Juyeon."Sebenarnya...Aku nak cakap yang..".Juyeon mengangkat kening sebelah kanannya."Kau nak kenakan aku lagi kan?"teka Juyeon."Aniyo..Aku..suka kau,"luah V.Juyeon terkejut."Kau merepek apa ni?"tanya Juyeon sambil menahan malunya.Merah pipinya menahan malu."Aku serius,"kata V.Juyeon terdiam.Tiba-tiba,V ketawa kuat kalah syaiton."APRIL FOOL!!"kata V.PAP!Satu tepukan kuat mengena pada bahu V.Juyeon ni kalau dah marah,baik minta maaf cepat-cepat.Kalau tak,arwah lah kau kat situ.V menggosok lengannya yang dipukul oleh Juyeon sambil mengaduh sakit.Berbisa woi!

       "Kau fikir lawak?!"marah Juyeon.V terdiam."Kau ingat perasaan macam tu boleh buat main?!"Juyeon memang nak meletup dah."Kalau kau nak kenakan aku pun,tak perlu gunakan luahan 'suka' kau tu!Aku ambil serius pasal perasaan tau tak!"Juyeon memarahi V."Aku tahulah kau tak pernah rasa perasaan 'suka' yang sebenar!Salah satu sebabnya,kau ni playboy!Kalau kau jadi aku,kau akan faham!"kata Juyeon."Kenapa kau marah sangat?"tanya V."Sebab kau tak faham apa maksud 'suka'!"Juyeon meninggalkan V.Berdrama pula disitu.

…………………………………………………………

       "Yuna,Hyejeong dan Juyeon."panggil Mrs Mirae.Mereka bertiga tampil ke hadapan.Sekarang adalah waktu matapelajaran muzik.Mereka diminta melakukan opera dihadapan kelas dengan menggunakan lagu yang ditetapkan oleh Mrs Mirae.Mereka menyanyikan lagu Me Gustas Tu(cuba korang cari di youtube,"2016 Gaon Chart Kpop award" yang Gfriend punya.Startingnya macam tu ya!) dengan opera.V hanya fokus pada Juyeon.Biarpun dia tahu Juyeon marahkan dia,dia rasa bersalah.

'Me gustas tu
Gustas tu
Stududuru johaeyo~
Me gustas tu
Stududuru~'

         Semua pelajar didalam kelas menepuk tangan buat mereka."Bagus!Kamu bertiga boleh duduk.Kumpulan seterusnya!"kata Mrs Mirae.Empat orang ahli BTS pergi ke hadapan.Antaranya ialah Jungkook,V,Jin dan Jimin.Mereka kalau bab menyanyi,memang bagus!Keempat empat member adalah vokalis dan tiga orang lagi adalah rapper.Kumpulan BTS adalah kumpulan yang wajib ada di setiap acara sekolah kerana mereka akan ditugaskan untuk menghiburkan pelajar-pelajar sekolah dengan persembahan tarian,nyanyian dan rap mereka.Mereka setaraf idol!Sebab itulah mereka ni digelar 'Kingkas' di sekolah.Mereka menyanyikan lagu Wedding Dress(teringat Jimin mainkan lagu ni dengan piano ><).Guess what?Jimin iringkan lagu ini dengan piano.Juyeon memandang V.Akhirnya,V dan Juyeon berpandangan sesama sendiri.Bereye contact selama 5 saat.Juyeon mengalihkan pandangannya pada Jimin yang sedang bermain piano.

         "Bagus!Saya sukakan lagu yang kamu sampaikan sebentar tadi!Kamu berempat boleh duduk."kata Mrs Mirae.Semua pelajar perempuan menjerit apabila Jungkook dan V mengenyitkan mata pada mereka.(Kalau author ada kat situ,maybe author dah koma tengok Jungkook wink kat author lolxD)."Baiklah,kamu semua dah lakukan yang terbaik!Untuk hari ini tak ada kerja sekolah.Jadi,kalian boleh keluar rehat awal hari ni."kata Mrs Mirae.Satu kelas bersorak sebab Mrs Mirae tak bagi kerja sekolah.Kalau author pun,author dah dance lagu Dope kat situ(lol).

……………………………………………………………

     Juyeon dan AOA Cream sedang berjalan ke kantin.Semua pelajar-pelajar lelaki yang ada disitu bagaikan dipukau.Mana taknya,dorang ni cantik setaraf SNSD!Ramailah peminat dorg~

'Yuna!!Be my girlfriend!'
'Chanmi,can I be your oppa?'
'Juyeon!I bought chocolate for you!'
'Hyejeong,Cupid has shot my heart!'

        Bermacam ragam!Pening dorang dibuatnya.Setiap hari juga dorang dapat banyak hadiah dan surat,yea surat~"Aigoo!Peningnya kepala!"rungut Chanmi."Jomlah kita pergi lepak kat bilik kita."ajak Hyejeong.Dalam perjalanan ke bilik lepak,Juyeon terlanggar seseorang."Ah,maaf!"orang itu meminta maaf.Sama juga Juyeon.Orang itu menghulurkan tangannya untuk membantu Juyeon bangun.Juyeon dongak.'Omo!Crush aku!Park Jimin auch!'kata Juyeon dalam hati.Juyeon mencapai tangan Jimin dan bangun.Dia senyum sipu."Juyeon,kau okey?"tanya Jimin.Juyeon tergelak gedik."Okey je~"nadanya macam orang angau.Oh Juyeon,hentikan.Author tak nak readers terkentut dengan kegedikan kau depan Jimin! "Ouh,okey!Aku pergi dulu."kata Jimin lalu berlalu.Juyeon sengih dan jalan sambil memandang Jimin.Tiang depan dia pun tak nampak,akhirnya GEDEBOOM!

     "Aduh!"Juyeon mengaduh sakit sambil menggosok dahinya.Angau punya pasal.Ada sekumpulan pelajar curi-curi gelak.Juyeon pandang tajam pada mereka."Apa gelak-gelak?!Macamlah korang tak pernah terhantuk kut!"marah Juyeon.Mereka terus diam dan pergi dari situ.Takut!Juyeon ni kalau marah,kau jangan kacau.Sekali dia marah,bukan setakat mengamuk..lightsaber pun dia keluarkan!Juyeon memukul tiang yang dilanggarnya tadi."Tak gunalah kau tiang!Huhuhu,"rungut Juyeon.Dia menyepak tiang itu.Ah,sudah!Kaki pula sakit.Padan muka! Ada orang ketawakan dia dari belakang.Juyeon toleh lagi.Kali ini,V berada di belakangnya sedang bersandar pada dinding dan tangannya dimasukkan di dalam poket seluar."Apa kau gelak?!Tak lawak okey!"cebik Juyeon.V mendekati Juyeon."Comel lah kau,Juyeon.Semua tak kena bila nampak Jimin.Kau suka kat dia ke?"tanya V sambil senyum jahat.Pipi Juyeon merah.Malu!Apa V akan buat kalau dia tahu Juyeon sukakan Jimin?

TBC

DONE!!Hari Ahad author update chap 4 pulakk^^ happy reading uri readerss~~

   

That Kingka Is My Target! [Malay]Where stories live. Discover now