Matahari terbit menyinari alam semester.Semua makhluk pun melakukan aktiviti harian mereka dengan senang hati.Lain pula Juyeon,masih lena dibuai mimpi.Mrs Junha membuka pintu bilik Juyeon dan Juyeon tiada di atas katil.V yang berada disebelah Mrs Junha memandang pelik."Itu,kamu tengoklah bawah katil,"kata Mrs Junha pada V.V melihat ke bawah katil Juyeon dan disahkan oleh para saintis dan dijamin oleh orang-orang tua bahawa Juyeon sedang nyenyak tidur ternganga dibawah katil.V ketawa galak.Terasa lawak pula si Juyeon ketika tidur."Yah,Kim Juyeon!"panggil V."Eomma..5 minit please..,"kata Juyeon yang masih mamai.V menarik Juyeon keluar dari bawah katil.Juyeon sikit pun tak buka mata.Tidur mati budak ni! V meletakkan kepala Juyeon diatas ribanya."Wah eomma,hangatnya,"kata Juyeon yang sedang mamai sambil memeluk pinggang V.V jadi kaku.Apakah yang Juyeon telah lakukan? V menepuk pipi Juyeon dan tersedar."Ugh...V..?Apa kau buat..kat sini?"tanya Juyeon.Dia masih mamai."Eh kejap...V..?OMO!!YAH TAEHYUNG!!"Juyeon serta merta bangun daripada baringannya yang berbantalkan riba V."Yah,kau ni buat aku terkejut!"kata V.Juyeon memeluk tubuh dengan erat."K..kau buat apa kat dalam bilik aku ni?!"tanya Juyeon dengan terkejut."Kau lupa?Eomma kau minta aku tengokkan kau sementara dia ke Busan seminggu,"kata V.Juyeon terkejut lagi."Bi...Bila?!!"Juyeon tanya lagi."Hari ni,sebab itulah dia suruh aku datang sini,"kata V.Juyeon terus bangun dan mendapatkan Mrs Junha.
"Eomma!!"panggil Juyeon.Mrs Junha sedang mengangkat beg pakaiannya ke pintu rumahnya.Mrs Junha meletakkan beg pakaiannya."Ye,Juju?Kenapa terjerit-jerit ni?"tanya Mrs Junha."Eomma tak cakap pun yang eomma nak pergi Busan!Seminggu pula tu!"marah Juyeon."Eomma memang nak bagitahu kamu,tapi eomma tahu kamu takkan dengar,"kata Mrs Junha.Juyeon merengek."Sekurang-kurangnya,bagilah tahu Juju.Janganlah biarkan Juju tinggal sini,"cebiknya.Mrs Junha mengusap kepala anaknya sambil senyum."Taehyung akan jaga kamu.Kamu janganlah risau."kata Mrs Junha lagi."Tapi,kenapa V juga?!"rungut Juyeon.Mrs Junha hanya senyum."Eomma nak pergi Busan buat apa?"tanya Juyeon."Jumpa appa kamu dan kembar kamu disana,"kata Mrs Junha."Siaran televisyen yang kamu nak tu,eomma sudah langgan.Kamu mesti jaga Taehyung dan rumah ni.Nahaslah kalau berhabuk!"tambah Mrs Junha lagi.
"Jeongmal?Wah,gomawo eomma!!Sayang eomma!!"Juyeon memeluk ibunya."Sudah.Taehyung,jaga Juyeon ye!Pastikan dia tak keluar rumah tanpa kamu."pesan Mrs Junha."Baiklah!"balas V.Mrs Junha berjalan ke teksi dan meletakkan beg pakaiannya di dalam bonet(?).Dia memandang Juyeon dengan senyuman nakal."Kau nak apa?!"tanya Juyeon sampai menjeling V."Tak ada apalah,sayang~"sakat V."Eww,sayang?Da heck was going on!"jeling Juyeon."Eomma pergi dulu ya!"kata Mrs Junha yang sudah berada di dalam teksi."Nae!"balas Juyeon dan V.Teksi itu berlalu pergi.Juyeon dan V masuk ke dalam dan duduk di ruangtamu.Juyeon duduk menghadap V."Kau,jangan masuk bilik aku sesuka hati."pesan Juyeon."Kalau aku nak masuk juga?"tanya V sambil tersenyum nakal."Berani kau masuk,payung Spongebob tu aku ketuk atas kepala kau!Kasi benjol!"kata Juyeon."Aku takkan masuk,tapi...kalau kau lambat bangun,then...kau tahulah sendiri,Juyeon."kata V dengan nada menggoda.Muka Juyeon merah menahan marah."Pervert!Byuntae!Miang!Ergh!"Juyeon marah lalu naik ke atas.V hanya ketawa."Lawaklah kau,Juyeon!Comel!"kata V.
.....................................................................
"JUJU!!"panggil V sambil mengetuk pintu bilik Juyeon.Juyeon yang tengah sedap berguling atas katil sambil melayan Descendants of the Sun itu bangun."Eishh!!Kau nak apa?!Kacaulah kau ni!"marah Juyeon sambil membuka pintu bilik Juyeon."Apa kau nak!?"tanya Juyeon dengan marah."Umm..Juyeon,masak makan tengahari boleh?"tanya V."Ish,kau tak reti masak sendiri ke?!"tanya Juyeon semula."Aku...pernah hanguskan frying pan rumah aku,so..aku takut kali ni frying pan kau pula yang hangus terbakar,"kata V.Dia bermain dengan jari sendiri.Juyeon mendengus geram."Aku malas nak masak!Makan kat kedai je!"kata Juyeon. "Then,jomlah pergi sekarang!Dah pukul 12 tengahari ni.Aku dah kebulur.Hehe,"sengih V.Juyeon mengeluh."Kau ni,waktu aku tengah layan Joong Ki jugalah kau minta makan.Tunggu kejap!"kata Juyeon lalu menutup pintu biliknya.Dia menyalin pakaian dan bersiap.Kemudian,dia keluar."Hmm~Wanginya kau!"puji V sambil menghidu bau wangian Juyeon.
Juyeon menolak kepala V."Kau jangan nak miang sangat ye,Kim Taehyung!"pesan Juyeon."Miang dengan kau tak apa,"kata V sambil sengih."Playboy miang!"kata Juyeon."Kau nak makan apa?Dekat mana?"tanya V."Apa-apa sajalah!Asalkan kau yang belanja.Kau kan kaya!"Juyeon menjeling V."Okay,princess!Kita makan pizza jom!"ajak V."Suka hati kaulah,Taehyung."balas Juyeon.Malas nak melayan kingka banyak ragam ni.
..................................................................
Selesai memesan pizza,Juyeon minta diri ke tandas.Sementara Juyeon ke tandas,seorang perempuan datang tak diundang duduk sebelah V."Hey,biy!You buat apa kat sini?I nak join you boleh?"tanya perempuan itu."Ah,Irene!Maaflah,tapi you tak boleh."jawab V."Why?I rindu you sangat-sangat!"perempuan bernama Irene itu memeluk erat lengan V.V meluat dengan perilaku Irene.Juyeon kembali ke tempat duduk dan terkejut dengan adegan gedik dihadapannya."You,perempuan ni siapa?"tanya Irene sambil menunjuk kearah Juyeon."Woi,aku ada nama okey!Sedap hati kau je panggil aku tak ada nama.At least,pujilah sikit!"bebel Juyeon."Ei,biadab lah dia ni!You,siapa dia ni?Jangan cakap you ada perempuan lain!"kata Irene dengan gedik.Juyeon meluat tengok Irene yang menggedik dengan V."Umm...ini..I punya.."belum sempat V bercakap,Juyeon dah potong dulu.
"Aku Kim Juyeon.Bakal isteri Kim Taehyung a.k.a V.Wae?"kata Juyeon dengan berani.Irene ketawa gedik."You must be kidding me,right?V,perempuan ni tipu kan?"tanya Irene sambil memegang dagu V."Ah,nae!Bakal isteri I!Dah tahu,kan?Okey,pintu ada kat sana.Kaki ada,kan?Boleh pergi sekarang."kata V sambil mempamirkan senyuman palsu.Irene mendengus geram sambil menghentak kaki."I tahulah!Heh!"marah Irene lalu pergi dari situ.
"Ehem,bakal isteri ye?"tanya V pada Juyeon sambil mempamirkan senyuman nakal."Stop it.At least aku dah selamatkan kau daripada pontianak tu.Appreciate sikit,"kata Juyeon acuh tak acuh."Thank you,'future wife' Kim Taehyung,"ucap V.Kemudian,piza pun sampai.Mereka makan dengan senyap sehinggalah licin satu pinggan.
"Juju,"panggil V."Apa lagi?"tanya Juyeon."Aku nak tanya kau ni,"kata V dengan serius."What?"Juyeon membalas."Kau...suka aku tak?"tanya V.Juyeon tersedak disaat V menanyakan soalan paling dia tak suka.What?Suka?Excuse me! "Yah,kau gila ke?Ubat dah makan ke belum?"tanya Juyeon."Jawab jelah!"tegas V.Juyeon meletakkan pisau dan garfunya."Kau lupa ya?Aku sukakan Jimin seorang saja.Takkanlah kau tak ingat!"kata Juyeon.V tersenyum."Dengar tak?Dia cakap dia suka kau,Min!"kata V sambil bercakap dengan telefon.Juyeon jadi buntu.Apa dah jadi?V,apa kau buat ni?Habislah kau,Kim Taehyung!
TBC
YOU ARE READING
That Kingka Is My Target! [Malay]
Fanfiction- kisah dimana seorang gadis yang bermacam kerenah dengan seorang kingka hot yang dah berkawan sejak kecil, jatuh cinta secara diam-diam.Nak luah perasaan,masing-masing ego.Akhirnya,salah faham berlaku.Malahan,lagi banyak masalah yang datang.Dapat k...