Chp.6

124 18 2
                                    


"Dengar tak?Dia cakap dia suka kau,Min!"kata V sambil bercakap dengan telefon.Juyeon jadi buntu.Apa dah jadi?V,apa kau buat ni?Habislah kau,Kim Taehyung! Muka Juyeon yang tadinya putih mulus kini merah bagai nak meletup saja.V memandang Juyeon."Umm,Min..A..aku..letak dululah ye!Bye!"kata V sambil menutup telefonnya."Bayar sekarang dan balik!"arah Juyeon sambil mengetap giginya.Tahan marahlah tu!Ayok,Tae!Kau dah buat Hulk versi Korea mengamuk!

.....................................................................

Sesampai saja dirumah,Juyeon mengunci pintu.Dia menolak V sehingga jatuh.Juyeon duduk diatas kaki V.V menjerit sakit.Padan muka! "Aku dah cakap hari tu.Kenapa kau ni degil sangat?"tanya Juyeon.Dia menggeletek tapak kaki V.V pula ketawa terbahak bahak kerana geli."HAHAHA!!JUYEON STOP!!WAHAHA GELI!!STOP!!"rayu V namun tidak diendah oleh Juyeon."Kenapa kau bagitahu?Kau ni...memang nak sangat kena dengan aku kan?"tanya Juyeon sambil senyum sinis.Dia membuka KakaoTalk dan menekan 'Images'.Gambar V dengan bermekap Joker ditekannya.Lalu,dia menunjukkan gambar itu pada V.

"Nak buat apa sekarang,V?"tanya Juyeon."Juyeon,tolonglah jangan!Jatuh saham aku nanti!!Tolong jangan buat!Aku kesal,maafkanlah aku!"rayu V."Umm..Maafkan?Perlu ke?Kau dah malukan aku,Taehyung.."kata Juyeon."Goodbye,dear.."ucap Juyeon lalu menekan 'send' pada skrin telefonnya.Gambar Joker V telah pun dihantar."Oops!Dah hantar lah pula,"kata Juyeon lagi.

"Oh no..Tergamak kau,Juyeon!"marah V."Maaflah,tapi kau lagi tergamak.Aku dah cakap awal-awal,jangan bagitahu Jimin.Kau degil."kata Juyeon dengan muka tidak bersalah lalu meninggalkan V di ruangtamu seorang diri."Tak apa,Juyeon.Aku akan balas balik!"kata V dalam hati.

..................................................................

Keesokannya,Juyeon datang ke sekolah.Semua pelajar berbisik sesama sendiri.Yea,pasti gosip tentang Juyeon menyukai Jimin tersebar."Well,tak sangka Kim Juyeon kita ni ada crush!"kata Rap Monster,ketua kumpulan BTS."Diamlah!"kata Juyeon lalu pergi.Juyeon masuk ke dalam bilik lepak AOA Cream.Masuk saja,Hyejeong,Yuna dan Chanmi menghampiri Juyeon."Juju!Serius ke kau?!"tanya Hyejeong."Apa?"Juyeon tanya sem ula.Tiada apa-apa reaksi pun."Yah,dah heboh satu sekolah pasal kau suka Jimin.Habislah kau kena kecam dengan yeoja-yeoja kat sekolah ni!"kata Yuna."Unnie,kenapa unnie tak bagitahu?Chanmi pun ada crush dekat Jimin tau!Ah,unnie ni!"rungut Chanmi."Ayee korang salah dengar kut,"jawab Juyeon.

"No!Kitorang tak salah dengar!"bantah Yuna."Tapikan,Juyeon..umm..Gosip pasal kau taklah hot mana pun,yang tersangat hot sekarang ni pasal gambar V jadi Joker tu."kata Hyejeong."Cuba tengok ni,ramai yang sebarkan dekat Twitter mereka."kata Chanmi sambil menunjukkan gambar V versi Joker."Omo!Cepatnya tersebar!Mesti V malu besar ni!"kata Hyejeong."Padanlah muka dia!Siapa suruh bagitahu pasal aku suka Jimin?Kan dah kena balik!"jawab Juyeon sambil bermain dengan Iphone 6s miliknya

Pintu bilik lepak AOA Cream terbuka dan tujuh orang kingka iaitu BTS masuk ke dalam bilik tersebut."Ugh,timun ke?!Ketuklah pintu dulu!"marah Yuna."Aku nak jumpa Juyeon,"kata Jimin.Juyeon yang sedang duduk itu terus bangun dan mukanya menjadi merah.Juyeon mengikut Jimin keluar."Well,korang yang rancang nak balas dendam dengan kitorang kan?"tanya Jin pada AOA Cream."Mana ada!Kitorang pun tak tahu yang ini semua berlaku!"jelas Hyejeong."Tipulah!Korang tahu tak,sebabkan Juyeon tu kitorang malu besar tau!"marah Jungkook."Hello,Mr Bunny Jeon!Korang yang mulakan dulu,not us!"balas Chanmi."Korang nak balas dendam sangat,kan?Then,let's make a deal!"kata Rap Monster."What is it?"tanya Yuna.

.....................................................................

Jimin dan Juyeon berada di rooftop sekolah.Juyeon diam kerana tidak mampu berkata apa-apa.Jimin memandang kearah Juyeon."Yah,Kim Juyeon."panggil Jimin.Juyeon memandang Jimin.Jimin mengeluh."Tolong,lupakan niat kau nak sukakan aku."kata Jimin.Juyeon terdiam disaat Jimin berkata sedemikian."Aku..tak boleh terima kau,"tambah Jimin lagi."Tapi,tak boleh ke kau ambil masa untuk pertimbangkan aku?"tanya Juyeon."Sorry,Juyeon.I can't "kata Jimin."Park Jimin,aku tahu kau memang tak akan sukai aku sebab perangai aku.But,at least tolonglah apreciatte sikit!Aku ikhlas sukakan kau,dah lama dah."jujur Juyeon.Jimin menggeleng."I already said it.Don't make me repeat what I've said."jawab Jimin."Aku anggap kau ni sebagai kawan bagi aku,tak lebih daripada tu.So,please..Jangan buat aku jauhkan diri daripada kau."pinta Jimin.Juyeon terdiam lagi.

"Arraseo,aku..akan anggap kau sebagai kawan je.Jangan jauhkan diri,arrayo?"balas Juyeon.Jimin mengangguk."Tapi Juyeon,tolong padam gambar Joker Taehyung tu,atau keadaan akan jadi lebih teruk."pesan Jimin.Dia mengusap kepala Juyeon lalu berlalu pergi."Juyeon,kau ni lembab!Kau dah tahu jawapannya,tapi kenapa kau tetap sukakan dia?"Juyeon bercakap seorang diri.Dia mengetuk kepalanya sendiri."Kau,"seseorang memanggil Juyeon dari belakang.Juyeon menoleh.Kelihatan seorang gadis berdiri di pintu rooftop.Juyeon membeliakkan matanya akibat terlalu terkejut melihat gadis itu.Siapakah gadis tersebut?

TBC



That Kingka Is My Target! [Malay]Where stories live. Discover now