[|9|]

842 67 33
                                    

I don't know why but I love this chapter😂
//Sarilia

Amatorium

~Peter~

Jag tränade med Sun. Vi tränade på att slåss tillsammans. Jaaaa, 14 åringar tränar på att döda. Eller nej. Skolan säger att det kallas "självförsvar". Men du kan råka döda någon i självförsvar. Jag gillar Aris. Det kan jag inte ljuga om. Annars hade jag aldrig träffat Blair eller resten av Victory. To be honest så hade jag börjat fästa mig vid dem. Såklart så tyckte jag Zac var fett jobbig och snäsig, det vill säga en slags version av mig. George var jobbigt lång och irriterande glad hela tiden, Vera var rätt bitchig, men ändå snäll antar jag, Ricky var onödigt smart och extremt bra på att konstruera mekanik. Och Blair... Blair var rätt så speciell. Hon var snäll mot mig. Även om jag inte var så särskilt trevlig mot henne...
Något dunsade plötsligt in i min ryggtavla och jag föll handlöst med ansiktet först.
"Sun!" utropade jag förebrående med fejset nere i löven.
Hon skrattade morrandes till.
'Det var du som hamnade på fel tankar, Peter. Tänker du på Blair ingen?'
Jag vände på mig och tryckte ner mitt lejon istället. Jag höjde på ögonbrynet.
'Och varför tror du jag tänker Blair?'
Sun gjorde sitt lejonflin och slickade mig i ansiktet.
"Sun! Vad äckligt!" sa jag och torkade av mig på hennes egen päls.
'För att... Jag känner dig. Bättre än du tror. Förmodligen bättre än vad du gör.'
'Funkar det ens?' muttrade jag.
'Ja. Faktiskt väldigt väl,' sa Sun. 'Meeen.... Om du tänker fortsätta att protestera så kommer du sent till Trolldryckslektionen med Illusionör Eric.'
Jag trollade fram en digitalklocka i luften och den visade 14:15. (A/N: Haha. Vad händigt.) Trolldryckskonst var den sista lektionen för idag. Jag hade ingen aning om vad vi skulle göra. Förmodligen låta Vera sköta allting. Jag sträckte ut handen mot Sun och hon förvandlades direkt till en tatuering. Med lätta steg sprang jag till sal 2701. Veronica stod och sa åt Blair att göra massa olika konster. Zac såg uttråkad ut, George skrattade (som vanligt) och Ricky höll Skylake i famnen.
"Men kan du gå ner i splitt då?"
"Asså jag har själv enklare för spagat, men ja. Jag kan gå ner i splitt."
"Kan du gå ner i brygga då? Så att man faller ner du vet," frågade Veronica.
Blair nickade och flinade.
"Suuureee. Du får fan demonstrera på lördag," sa Veronica skeptiskt.
Blair skrattade och nickade. Jag var orolig för henne. Jag visste inte riktigt varför, men det där kräket Brad störde mig något innerligt mycket.
Idag skulle både Livea och Eric ha lektion med oss. Så prick kl 14:20 kom dem och öppnade klassrummet. I de båda Trolldryckssalarna var hyllorna proppfulla med olika glasflaskor, bägare och massa massa ingredienser. Skålar, fat och kittlar användes för att brygga de olika trolldryckerna. Eric och Livea hade ett skåp på deras kontor där de förvarade de dyraste, mest ovanliga och farligaste ingredienserna samt trolldryckerna. Idag skulle vi tydligen göra en trolldryck kallad "Amatorium", men jag vettefan vad den gjorde. De sa att vi skulle ta reda på det själva och att vi också skulle brygga en annan dryck kallad "Antidotum". Jag slog upp boken och bläddrade fram till Amatorium.

1 flaska parfym av eget val av doft
3 rosa rosor
1 droppe från ditt eget blod (använd en av rosorna)
1 blodrött äpple
5 torkade lönnlöv
3 blåsnäckor
1 grönskande mistel
1 bägare med kristallvatten

Förvälla kristallvattnet tills kristallstoftet svävar. Nerbringa värmen och häll i parfymen. Låt puttra i 10 minuter och lägg i alla rosenblad. Nu bör det dofta av rosor och den valda parfymen. Då skall du klyva äpplet i klyftor och pressa ut saften. Mal sedan ner lönnlöven och krossa blåsnäckorna. Höj värmen tills hela drycken bubblar. Misteln skall vara grönskande och vacker då hela skall i. Använd tillsist rosentaggarna för att få allenast en droppe blod att droppa ner i kitteln. Färgen skall i slutändan vara rosaröd och dofta starkt av rosor. Sålla tillsist bort växterna och bevara i en glasflaska.

Men jaha. Vad i all.... Vad var det med det här gammaldags sättet att skriva på?? Seriöst. Var den här boken från 1600-talet eller? Och wtf. Några ord var nutida? Bestäm er för fan. Jag började göra exakt så som boken sa åt mig. Efter 45 minuter var drycken äntligen klar.

OBS! Den sista etappen är viktigast. Beroende på användarens sexualitet så skall någon av det kön denne är intresserad av ge flaskan en kyss. Detta måste göras för att Amatorium skall klaffa!

Eh... Jaha...? Så eftersom jag var hetro så skulle en tjej kyssa flaskan? Eh........ Jag såg mig om i rummet och den enda som var klar med drycken var såklart Veronica. Hon mötte sakta min blick och suckade tungt. Hon gick långsamt fram till mig och räckte fram hennes flaska.
"Kan du... snälla... ge den en kyss?" sa hon stelt.
Jag tog hennes flaska och räckte henne min. Hon tog emot den och gav den en snabb, lätt kyss. Vätskan började lysa upp i neonrosa. Jag gjorde samma sak med hennes flaska och samma sak hände igen.
"Ja. Det betyder att vi lyckats. Men jag måste medge att jag har en ond aning om vad den gör..." muttrade Veronica irriterat.
"Ja jag tänker inte prova."
"Nej tack," sa Veronica.
"Men då kommer du aldrig får godkänt. Jag bryr mig inte iallafall," sa jag roat.
Veronica såg argt på mig och öppnade flaskan med Amatorium som jag gjort. Hon såg mig i provocerande ögonen när hon drack. Blair var nu klar med sin trolldryck och såg nyfiket på Veronica. Veronica själv svalde och blinkade några gånger.
"Suger Pie Honey Bunch!!!! You know that I love you!! I can't help myself. I love you and noboby else!!!" började hon sjunga och kastade sig om min hals.
"Men Gud. What. The. Actual. Fuck," utropade jag förvånat och försökte få bort henne från mig. "Veronica! Get of me!!!"
"Men Peter!!" klagade hon och fortsatte krama mig.
Blair rullade nästan omkring på golvet full av skratt. George hade tagit fram mobilen och filmade oss skrattandes.
"George! Ta bort mobilhelvetet!" fräste jag irriterat.
"Inte en chans Pete," frustade han.
Ricky bara stod där och stirrade frustrerat.
"Få tillbaka henne."
"Åh är lille Ricky svartis?" flinade Zac.
Ricky såg arg på Zac.
"Nej!" fräste han."Vad var det där för trolldryck?!
"Vad tror du?" fnittrade Blair. "Hon är helt galet förälskad i Peter!"
"Men få henne normal för fan!" utropade jag och väjde från en kyss.
"Tja, Mr Lynch. Du kanske skulle ha gjort Antidotum också," sa Eric roat.
"Men vafan!"
"Ingen fara, Peter," skrattade Blair. "Jag har botemedlet här."
Hon höll upp en kristallklar flaska med en ljusblå vätska.
"Bra. Få in henne den då!" sa jag irriterat och bände mig loss från Veronicas grepp.
Efter en vild katt och råtta lek så fick Blair tillsist i Veronica motgiftet och hon blev med ens normal.
"Jag ska aldrig någonsin göra det igen," sa jag lättat.
Gud.

✯❄︎✯

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

✯❄︎✯

Har någon sätt filmen "Strange Magic"??? Asså den är såååå bra!!!! Eller jag tycker det iaf😂 Och om ni har sett den så fattar ni nog lite hur jag tänkt i det här kapitlet😂
Men asså guys. Jag börjar skolan imorgon😖😫😭. När börjar ni?
R U ready for the winners of the contest??
//Sarilia

Familiaris Academy ~ StarbornWhere stories live. Discover now