[|29|]

696 53 20
                                    

Familiarisbyten

~Kevin~

Varför bubblade jag av hat? Jag kände en stark ilska mot någon. Men vem? Inte var det någon i Havoc och inte heller Zac som precis hade läxat upp mig. Så vem var det? Jag passerade sjuksalarna och såg en skymt av brunt lockigt hår. Hatet i mig blev starkare. Var jag arg på Blair?! Hon hade inte gjort mig något så varför avskydde jag henne så?

✯❄︎✯

~Blair~

Tydligen hade jag svimmat för att min blodcirkulation hade varit lite dålig så Elekita hade gett mig ett fåtal tabletter som jag skulle ta. Lakastrio hade kallat till lektion idag. På en lördag. Kul. Super kul. Jag svalde en av tabletterna med ett glas vatten och gick ut från grupprummet med Winter bredvid mig och Flare i famnen. I lagom takt släpade jag mig ändå upp till Elementelevernas våning för att gå till norra flygeln. Dörren till rektorskontoret stod på glänt så jag kikade in och såg vår rektor med Anton och Bosse. På tal om Bosse så hade jag undvikit honom sedan incidenten med Peter och Zac. Han hade inte stött sig med mig för den delen heller.
"Kom in, Miss Hunter!" välkomnade Lakastrio.
"Hej professorn," sa jag och nickade mot de andra två.
Anton log snett och Bosse såg bort.
"Så vad gör ni?" frågade jag och gick fram till skrivbordet.
"Jag har en liten rolig uppgift för er idag. Men vi väntar på Mr Elvero och Miss Serpentarian så kan jag berätta det för er alla," log Lakastrio.
Jag släppte nyfiket ner Flare på golvet och rullade på axlarna. Efter några minuter var vi alla samlade och Lakastrio tog till orda.
"Idag har jag en lite annorlunda, men rolig uppgift åt er. Kan ni alla förvandla era Familiarisar?"
De andra gjorde som de blivit tillsagda och väntade.
"Nu vill jag att ni ska byta Familiarisar för en dag. Ni har 5 minuter på er. När bytet är klart ska ni ha två nya. En ska vara någon annans dolda och en visade. Familiarisarna väljer. Klarar ni det?" fortsatte Lakastrio.
Vi såg frågande på varandra och lite skeptiskt men ryckte på axlarna. 5 minuter senare stod vi alla med nya Familiarisar. Hos mig stod Antons visade Icicle och Joshs dolda Emberlight. Anton stod med Winter och en ny tatuering av Bosses visade Raintear. Bosse själv hade Joshs visade Lavatone och Bellas dolda Firecandy. Bella hade i sin tur Flare och Bosses dolda Woodenstar. Så tillsist hade Josh Bellas visade Gleamingair och Antons dolda Spark. För min del funkade Icicle och Emberlight, men jag visste faktiskt inte hur det skulle gå med Flare och Bella. Jag strök varsamt Emberlight över hans långa gulliga öron.
"Så det var allt?" frågade jag och höjde på ögonbrynet.
"Att umgås med andra Familiarisar eller i deras ställe andra människor kan vara väldigt svårt. Om ni lyckas få kontakt till varandras Familiarisar så är det ett till steg mot sammanknytning mer era egna," förklarade Lakastrio. "Men se så. Iväg med er nu."
Vi alla skingrades och gick våra egna vägar. Det klart jag var lite orolig för Winter och Flare, men jag visste att de kunde klara sig utan mig. De var inte små barn.
"Så. Vad vill ni göra?" frågade jag.
'Hmm. Anton brukar alltid leka med oss. Eller mig. Spark är väldigt tråkig förstår du,' sa Icicle.
'Josh brukar för det mesta bara kela med mig,' sa Emberlight.
"Jaha. Det hjälpte ju," suckade jag.
Ärligt talat hade jag ingen aning om vad jag skulle göra nu. Icicle och Ember var helt olika från Winter och Flare.
"Ember, jag har en fråga..." började jag.
'Okej.'
"Vem är Joshs pappa?"
Ember var tyst.
'Jag vet inte vad han heter...' började han.
"Men har du sätt honom då? Kan du beskriva honom?"
'Hmm. Jag kan försöka... Men Battaglia... Varför är det så nödvändigt att veta det?'
Jag suckade.
"Jag vet inte..."
'Men okej. Jag har sett honom en gång. Men det var bara snabbt så min beskrivning kanske inte är korrekt. Han var ganska lång och kraftig. Inte kraftig som i överviktig utan som i muskulös. Breda axlar och starka händer. Men fingrarna var långa och smala. Hans hår var... Blont tror jag. Ganska mörkt blont. Men ögonen var verkligen överraskande måste jag säga. Väldigt ljusblå. Nästan som is. Typ som... dig... Eller ditt ena öga iallafall....'
Jag var påväg att tappa Ember där och då. Beskrivningen hon hade gett var på pricken lik William Merivale. Min pappa.
"Ember.... Joshs mamma då...?"
'Åh. Visste du inte? Josh har ingen mamma.'

Familiaris Academy ~ StarbornWhere stories live. Discover now