Allians
~Blair~
"Jag borde ha förstått det. Men neej då. Vår härskarinna lyssnar såklart inte på mig. Jag borde ha gjort mig av med dig från första början. Men jag antar att jag kan ge dig poäng för att du inte hoppade på Henne när hon tog livet av din prärievarg. Blazingbright var det va? Men lite surt att du fick en av de experimentella Familiarisarna. Metalica, vine aquí," hånskrattade Drake samtidigt som han slogs mot tre av oss på samma gång.
Metalica morrade till svar och stannade vid Williams sida. Zac skickade en piskade vind mot Drake som fick honom att förlora balansen. Drake återfick den snabbt och kastade ett klot med mörkt orange eld mot William. Han duckade gjorde ett utfall mot Drake.
"Våga bara nämna Blazing," fräste han.
Drake började skratta igen och log sadistiskt.
"Åh. Så du surar fortfarande över det. Bra att veta. Då vet jag exakt var jag ska slå in spiken," sa han med ett nöjt flin.
"Flare, vínculo!!!" utropade jag argt.
Vi båda tog ett språng och sammanstrålade. Vi visade våra vassa tänder och fräste åt Drake.
"Blair! Du är för ung för att Sammanstråla! Herregud, Skingra er!" utropade William oroligt.
"Vi gör som vi vill," fräste vi och tog ett språng mot Drake för att rikta ett slagg mot honom.
Vi var i kombinerad form vilket betydde människokropp med rävöron, svans och ögon. Drake snurrade runt och grep tag i vår arm för vrida den i en onaturlig vinkel. Vi skrek smärtsamt till och nitade honom i ansiktet med vår fria hand. Han grymtade till och släppte omedelbart vår arm. Blod silade ner för hans näsa, men han strök bara bort det för att kasta sig på oss igen. Vi morrade och retirerade till de andra. William tog istället vår plats och satte golvet kring Drake på eld.
"Blair, Flare!" ropade Zac på oss.
Vi vände oss om och såg på honom.
"Låt mig hela det där innan ni fortsätter strida."
Snabbt var vi framme vid honom och han la varsamt händerna på vår brutna arm. Ett svagt väsande slapp ur vår mun när benen knakade till och sattes till rätta. Zac drog av sig sin väska och räckte mig en handfull glasflaskor.
"Jag snodde dem från Veronica. Använd dem väl, jag försöker hitta ett sätt att få ut Peter och bli av med den där ormen," sa han snabbt.
Vi nickade tacksamt och den mänskliga delen av oss gav honom en snabb kyss på kinden innan vi gav oss in i striden igen. William och Drake kastade klot av magi mot varandra. Vi rusade förbi William och föll ut med en välriktad spark mot Drake. Ett tillfredsställande kras hördes när klacken på vår känga kolliderade med hans käke. Drake spottade ut en loska blod och slem med en dov morrning. Vi gav William en menande blick som sa åt honom att använda sina krafter. Eftersom Metalica var hans Familiaris nu betydde det att hans huvudelement var metall. Han nickade förstående. Vi fällde ut våra klor och grävde ner dem i golvet för att enkelt rycka upp en av träplankorna. Med en enkel formel förvandlades plankan till ett spjutliknade vapen i hårt trä. Den var mycket lång och skulle enkelt kunna döda någon. Vi snurrade den några gånger och höll ut den mot William. Han skickade en eldgaffel mot spjutvapnet och i luften smälte metallen för att sedan lägga sig som ett lager över trät och stelnade direkt. Vi flinade och visade tänderna.
'Var försiktiga,' varande Winter.
"Vi klarar oss," skrattade vi.
Med en snabb gest var spjutet riktat mot Drake som utmanande höjde ögonbrynet.
"Kom ann då. Vad väntar ni på?" flinade han självsäkert.
Vi morrade irriterat till. Vi ska nog allt sudda ut det där nöjda flinet. Han hade redan en krossad käke och blödande näsa från oss samt en arm ur led av William.
'Säg inte hej än,' mumlade Winter.
Vi såg oss omkring med fann honom inte. Ett litet leende började leka på våra läppar.
"Välj ert vapen, Drake Archer," sa vi klart och tydligt.
"Mitt vapen är min magi så som ditt är din," sa Drake och en rad av mörka kastknivar tog form i luften.
"Touché."
"William, Metalica är inte tillåten att delta i striden. Och det är en order från vår Härskarinna, Metalica," fräste Drake riktad mot Metalica.
Hon gnydde till och la sig ner med ett muller i bröstet. William såg argt på Drake och slöt sig till oss. Plötsligt skickade Winter en bild på en plan till oss. Vi log och nickade. Vi tog ett språng mot Drake och vek undan i sista sekunden.
"Dispar!"
Flare tog sig runt Drake på vänster sidan medan jag tog höger. Då hoppade Winter fram från sitt gömställe.
"Winter, vínculo!"
Så fort vi hade Sammanstrålat la vi händerna mot väggen bakom Drake.
"Capa de xeo."
Ett lager av vår vita is spred sig snabbt över väggarna, tak och golv med svaga knakande. Drake ryckte till, men såg inte förvånad ut. Fan, han måste ha sett oss under turnén då både vi och Ricky använt samma metod. Vi snurrade runt honom så att vi hamnade snett bakom honom. Precis när vi satte ner foten kolliderade något extremt hårt med oss så att vi flög flera meter och landande brutalt på golvet. Snabbt vinklade vi spjutet så att det inte skadade oss. Vi fortsatte rulla några varv innan vi tryckte upp oss igen. William var redan på Drake med en storm av sin ceruleana eld. Vi sneglade mot Zac som hade dyrkat upp Peters cell vi det här laget. Nu verkade problemet vara kobran som väste lågt och visade tänderna mot Zac. Vi gick in i striden igen när William snubblade baklänges. Vi och William fortsatte att turas om att retirera tillbaka och gå på. Det isiga golvet gav alla problem och kylan hade sakta börjat smyga sig på oss.
"Dispar!"
Winter landade på golvet och slöt sig till Flare. Både jag, William och Drake flåsade häftigt. Jag drog upp två av de små glasflaskorna och räckte en till William. Den andra tog jag själv och drack innehållet.
"Ah ah ah, fuska med Veronica Blackstone's trolldrycker," sa Drake med en besviken min.
"Det här är egentligen mellan mig och William, Blair. Alla förrädare måste förintas, så säger Hon. Meeen, å andra sidan så måste jag gottgöra mitt tidigare misstag. Hur är en annan sak."
Ett flin letade sig upp på hans läppar. Jag rullade axlarna och tog ett djupt andetag. Vi kunde göra det här, vi var fyra mot en, Familiarisar inberäknade. Drakes Familiaris var fortfarande vid Zac och Peter.
"Var försiktig Blair," mumlade William.
"Vi har lyckats hålla honom i schack så här långt," sa jag irriterat, fortfarande arg på honom. På att han plötsligt brydde sig. Han suckade.
"Han har inte ens börjat. Vet du vad hans Själsmagi är?"
Jag skakade på huvudet samtidigt som jag synade fienden.
"Kontrollera andras krafter. Dock har han nyligen upptäckt den så han kan inte styra över den. Men hans specialité är syror och gifter tack vare Venom," förklarade William.
Jag nickade långsamt och mötte Drakes gröna ögon.
"Vad är det Blair? Feg?" hånade han.
Jag spände käken och gnisslade tänder. Jag snurrade spjutet några varv och riktade det mot honom igen.
"Samtidigt," sa jag och rusade mot Drake med spjutet först.
Han mötte mig snabbt med ett svärd av is. William föll ut med en machete som mötte ett till issvärd. Drake började parera våra slag och mötte med eld och vatten.
"Ácido clorhídrico."
"Blair se upp!" ropade William.
Jag hann rycka till, men inte reagera fullt när ett klot av genomskinlig syra kom emot mig. Förskräckt tog jag upp armen för att skydda ansiktet. Ett högt skrik skar igenom rummet när syra kolliderade med hud, men det var inte mitt skrik utan min pappas...
YOU ARE READING
Familiaris Academy ~ Starborn
FantasyUppföljare till "Familiaris Academy ~ Winternight and Flareblitz" som var vinnare i Wattys 2016!" Bästa placering #1 ~ Fantasy Jag ser att ni är tillbaka för att ta reda på vad som sker härnäst i vår kära Blair Hunter's liv. Nå, har ni funnit det dä...