Let's break 'em rules!!!
~Blair~
"Snälla snälla snälla!!!!!" bad jag och gav honom mina valpögon.
Han höjde på ögonbrynet och skakade på huvudet med en lätt suck.
"Okej. Men bara den här gången."
"Tack!!!" utropade jag glatt och flög på honom.
"Okej okej lugna dig nu, Miss Hunter."
Jag log brett och vände på klacken. Det här skulle bli intressant.✶✿✶
"Jag tror inte det är en sån bra idé..." började Ricky osäkert.
"Äh, sluta vara en sån tråkmåns Ricky," flinade Vera.
Ricky bet sig i läppen.
"Okej..."
Jag och Vera log finurligt. Zac suckade och skakade roat på huvudet.
"Jag antar att jag lika gärna kan vara med på det eftersom jag vet att jag inte kan stoppa er," sa han och la en arm om mig.
"Du är smart," flinade jag.
Zac himlade med ögonen och räckte ut tungan mot mig. Jag lutade mig uppåt och pussade hans kind för att sedan lägga huvudet mot hans axel. Han log lite underligt mot mig. Nästan sorgset. Jag rynkade förvånat pannan, men ignorerade det. Vi hade fortfarande inte kyssts än. Ingen riktig kyss som i läppar mot läppar. Det närmaste var när han kysst min mungipa... Ville jag att han skulle kyssa mig? Jag hade aldrig kysst någon förut och visste inte om jag ville än.
"Ni kommer råka illa ut om ni gör det," suckade Dom och skakade på huvudet.
"Inte alls käre Vips," skrattade jag.
"Påminn mig igen varför vi gör det här," sa Julian.
Jag grimaserade.
"För att det är kul."
Han gav mig en tvekande blick, men nickade sedan efter ett tag.
"Någon annan som har något emot det här?" undrade jag och höjde på ögonbrynet.
När ingen av de 50 eleverna sa något log jag belåtet. Det här skulle bli kul.✶✿✶
Han låste upp klassrummet tio minuter innan lektionen började. Vi alla slank tyst in och satte oss på borden med benen i kors.
"Säg inget till rektorn," sa han och la pekfingret mot läpparna.
Jag log.
"Självklart inte professorn."
Han skakade roat på huvudet och gick till nästa grupp för att låsa upp deras klassrum. När Felix och Rosalie klev in i klassrummet såg de förvirrat på hela klassen. Alla satt på sin bänk med benen i skräddarställning, bara fötter och händerna på knäna med händerna formade i Ta. (A/N: Sättet att hålla händerna/fingrarna i meditation kallas typ Sa, Ta, Na och Ma. Ta är när tummen pressas mot långfingret.)
"Um... Godmorgon elever..." började Felix osäkert.
"Idag sökes ej kunskap utan harmoni," yttrade jag mig med en lugn röst och vred på huvudet mot honom.
Felix tappade hakan. Stackars 26 årige Felix som nu var så förvirrad. Jag kunde nästan inte hålla inne mitt skratt, men lyckades hålla masken. Jag såg i ögonvrån att Vera, George, Melia, Brid, Amber, Harmony och Aron kämpade mot ett skrattanfall.
"Miss Hunter, jag antar att det är du som ansvarar för det här?" sa Rosalie och höjde på ögonbrynet.
"Det är icke endast jag som ej söker kunskap för tillfället kära Mrs Rosalie. Alla vackra Safirer och Smaragder, i inte allenast detta rum, är individer som icke söker kunskap i detta nu. Däremot sökes harmoni. Oooch kanske lite vildhet," det sista skrattade jag nästan fram och hoppade ner från bänken.
Jag skickade upp små sprakande eldkulor som började smälla till samtidigt och jag släppte lös Winter och Flare. Vera tjoade högt till och ställde sig upp på bordet och började få kraftiga stjälkar att bryta ut från väggarna. Felix och Rosalie såg förskräckt på varandra. Att vara ung som Felix och lite äldre som Rosalie kanske inte var bäst när en hel skara Safir och Smaragelever började löpa amok.
"Woooh! Let's party!!" utropade George och tog tag i Amber för att dra upp henne i stående ställning på hans bänk.
"Let's break 'em rules!" skrattade Vera och puttade lätt till Ricky som såg osäker ut.
"Kom igen," sa jag efter ett tag och föste ut Vera, Ricky, Zac, Dom och Peter ur klassrummet.
"Låt oss se om de andra har lyckats med sitt uppdrag."
Yup, vi strejkade idag. Och Raoq hade hjälp oss. Fast säg inget till Lakastrio! Vi gick in i Liveas klassrum bara för att mötas av hela Razor som hoppade omkring på borden med Alexa som sjöng för full hals och lirade på sin elgitarr. Hon sjöng riktigt bra och spelande gudomligt. Jag vinkade till henne och hon avbröt sig i en sekund för att vinka och retsamt räcka ut sin piercade tunga.
"Åh jösses. Hur lyckades du få med alla," sa Vips roat och såg på Fire Ninjas och Ice Fire i Avocks klassrum.
Ett skratt bubblade upp och jag gav honom en kram och ett leende som visande tänderna.
"Jag är bra på retorik."
"Ja, det är du sannerligen," skrattade han och kramande om mig.
Vi lämnade Vera och Ricky någonstans i Lunas klassrum tillsammans med Jacob och hans grupp Maze B, Dom bestämde sig för att gå tillbaka till Amy och Brid hos Felix och Rosalie.
Så då var det bara jag, Zac och Peter som löpte amok i korridorerna istället för klassrummen.
"Släng iväg läxorna och arbetet! Ha lite kul istället!" ropade jag till Liams elever.
I detta fall Rileys Crimson Knights och Bosses Legends. Tack och lov skulle Brad inte komma tillbaka förrän om en vecka. Fast ärligt talat hade det varit lite kul att se hur han skulle ställa till med uppror. Han och Holocaust.
Riley, Simon och Grace såg förvånat på oss. Riley och Graces ögon riktades nästan direkt till Peter. Jag nästan såg de dregla över honom. Jag visste inte varför, men det fick mig att känna mig konstig. De skulle inte tråna efter Peter! Han var... Han var... Ingens... Ugh. Jag skakade lätt på huvudet och vinkade lite till Riley och Silver. Flare puffade lätt till mig och såg sedan på Silver. Jag höjde roat på ögonbrynet.
"För all del, du får gärna gå till dem," sa jag med ett litet flin.
Flare fnös till och knuffade in Winter i klassrummet. Jahapp, då var jag Familiarislös.
"Peter, har inte Cora lektion i magins historia hos Chase?" undrade jag och stängde dörren.
"Revolutionen i Camaryn för att vara exakt," sa han. "Åh nej. Vad har du tänk nu Blair...?✶✿✶
Så normalt som jag kunde stegade jag rakt in i Chases klassrum där han för tillfället hade satt alla att skriva en 10 sidors lång uppsatts om Revolutionen i Camaryn. Coras och Antons blickar riktades förvånat till mig och mitt släptåg som hade stannat vid väggen intill dörröppningen.
"Miss Hunter? Jag är rätt säker på att du har gått fel," sa Chase trött med en rynka i pannan.
Utan att säga ett ord gick jag och nappade åt mig de antal papper han hade i händerna. Snabbt ögnade jag igenom det och såg neutralt på Chase.
"Vi strejkar idag. Så tyvärr kan jag inte ta ditt samtal just nu. Lämna ett meddelande efter tonen..."
Chase tappade hakan. Anton började gapskratta utan att ens försöka hålla inne det. Cora slog sig för pannan, men kunde inte låta bli att le.
"Miss Hunter, ut!" sa Chase strängt.
"Naaah," sa jag och slängde upp papperna i luften så att de spreds ut som ett moln av fjädrar.
"Blair Hunter!" röt Chase irriterat.
"Hejdå!! Ha så kul! Var med på strejken!!" utropade jag och hoppade skrämt till när Chase försökte ta tag i mig.
Jag grabbade tag i Peters och Zacs handleder och drog ut dem från arga Chases klassrum. När vi var utom räckhåll för läraren började Zac skratta. Peter kämpade för att hålla masken, men snart började han också skratta. Jag log glatt åt de två killarna framför mig som skrattade så att tårarna nästan rann.
"Blaaaiiiirr!!!" ropade någon och plötsligt sköt stora stjälkar ut från marken.
"Blair! Nästan hela skolan är med på det nu," skrattade Vera uppspelt med lysande ögon. "Det är bara Elementeleverna som inte har hört budskapet. De gör sistaårsexamen så det skulle ju vara väldigt elakt att inte avbryta den. Eller vad tycker ni...?"
Hon flinade med vilda ögon och ett brett grin.Till och börja med så började jag på det här kapitlet igår. Så förlåt om det är dålig eller rörigt... Så jag antar att det blev en kombination med ett litet "roligt" kapitel med min dåliga och tråkiga humor och ett kapitel där de strejkar/bryter mot reglerna genom att strunta i lektionerna, dansa på bordet och vända hela klassrummet upp och ned. Lol.
Så, första skolveckan avklarad! Wooh. Asså vi började nästan på direkten, tragic. Men det var väl okej. Har fått nya lärare i säkert hälften av ämnena! Sämsta nu när man börjat nian. De vet inte vad vi kan eller är kapabla till så de kan sänka våra betyg drastiskt. Ugh.
Men hur var er vecka då? Gick ni efter schemat tredje dagen eller hade ni bara massa kul hela veckan? Kommentera där nere⬇︎
//Sarilia
YOU ARE READING
Familiaris Academy ~ Starborn
FantasyUppföljare till "Familiaris Academy ~ Winternight and Flareblitz" som var vinnare i Wattys 2016!" Bästa placering #1 ~ Fantasy Jag ser att ni är tillbaka för att ta reda på vad som sker härnäst i vår kära Blair Hunter's liv. Nå, har ni funnit det dä...