"Villdugåutmedmig??"
"Vänta va???"~Blair~
Själ och luft. Idag var det Själ och Luft som skulle ha lektion tillsammans. Luft. Det jag sög på. Kul. Aja. Zac skulle vara där iallafall. Jag hade aldrig tänkt på hur kort Icaru var jämfört med Raoq. Han var medellång, ljusblond och hade nötbruna ögon. Icarus Familiaris var en chokladbrun uggla vid namn Starrysky. Det såg lite roligt ut då Icaru var medellängd och Raoq över 2 meter. Luftmagikerna var sååååå många mer än oss så det var bara Safir och Rubin med alla oss få Själ. Jag stod inklämd mellan Cora och Melia, vilket var rätt skönt eftersom de basically var som en mur som stod emot Brad.
Men mycket riktigt verkade Brad och Bella vänner. De stod och pratade och visade upp sina Familiarisar. Holocaust verkade dock inte så förtjust i Gleamingair. Gleaming själv skränade och såg vämjeligt på hyenan. Raoq harklade sig och fick allas uppmärksamhet.
"Luftmagiker, jag heter Raoq Dellingham och jag är Själsmagikernas mästare. Traineer det här är Icaru Amador. Luftmagikernas mästare."
"Idag har jag och Raoq bestämt oss för att ni ska dela upp er i 4 grupper. Fyra Själ och fem Luft."
Men jaha...... Jag sökte mig automatiskt till Zac och två utav hans luft kamrater. En utav dem var Alexandria. Men Gud. Jag får svårt att skilja på Alexander och Alexandria om jag ska kalla båda Alex! Och deras namn var fan för långa. Så Alexandria får bli Alexa. Så. Perfa.
Peter var också med mig. Både Bella och Brad hamnade i vår grupp. Toppen.
"Jaha. Och nu då?" sa Brad irriterat.
"Lugna ner er så ska vi komma till alla grupper och sätta igång projektet," sa Icaru.
Vi slog oss ner vi bänkarna och väntade. Under tiden fick jag massa onda blickar utav Bella och Brad. Jag suckade och slog huvudet i bordet. Hårt. Jag stönade till av smärtan som for igenom pannbenet till resten av huvudet. Någon tog tag i min huvud och förde upp det. Peter. Han såg bekymrat in i mina ögon. En lååång obekväm stund. Jag harklade mig och kände hur en svag rodnad började ta plats i min ansikte. Peter såg fortfarande intensivt på mig.
"P-Peter.... Vad tittar du på?" frågade jag nervöst.
Vad var det med mig? Jag kunde inte finna rätt ord och mitt hjärta bultade hårt. Så att basically alla kunde höra.
"Dig..." sa han.
"Mig?" frågade jag.
"Ja."
"Varför?"
"Jag är orolig för dig," mumlade Peter generat och släppte mig med blicken.
"Varför?" frågade jag förvirrat.
Peter rynkade pannan.
"För att... Jag bryr mig."
Han log svagt. Jag rodnade lätt. Igen. Wtf.
"Eh... Um... Tack..." sa jag och log lite.
Vad var det för fel på mig? Jag hade kommit över min skitblyga och introverta fas. Den var när jag var 8-12. Jag kom över den här på Aris. Så jag förstod inte. Jag antar att det var en bit av Flares sida. Apropå Flare och Winter. De hade varit rätt frånvarande på sistone. Jag förstod inte riktigt varför. För Sun hade umgåtts mycket med Peter, Skylake och Ricky hade fått ett starkare band och Vera hade lyckats förvandla Night till en berlock på ett armband. För oss tre hade det stått rätt stilla, men som tur var hade jag fått ett meddelande från rektorn om de där privatlektionerna. Så han skulle kanske kunna hjälpa oss. Just nu var mina Familiarisar i vilande form och förvandlades väldigt sällan på dagen om det inte krävdes på någon lektion.
Plötsligt kände jag något varmt på min hand. Jag följde förvånat handen som låg på min upp till ett par vackra guldgula ögon. Jag rodnade stort och såg bort. Han tog tag i min hand och höll hårt om den. Jag greppade om den och såg bort på Bella som gav oss ogillande blickar.
Raoq dök upp bakom mig och Peter. Vi fattade inte det förrän han la en hand på våra huvuden och log ner mot oss.
"Ah. Ung kärlek ser jag," skrattade Raoq roat.
Jag tappade hakan och både jag och Peter drog bort våra händer.
"Professorn!" utropade Peter anklagande.
Raoq skrattade.
"Så jag vill att ni alla ska komma överens. För ni som grupp ska skriva en uppsatts under de tre kommande lektionerna om Magikernas historia. Ni får använda böcker från biblioteket som källa och ni får fråga äldre Illusius om ni vill, men ni måste göra det tillsammans, okej? Här har ni något att börja med," log Raoq och placerade en lagom tjock bok på min bänk. "Lycka till hörni!"
Vår lärare fortsatte till nästa grupp
"Men Gud snälla," fnös Bella irriterat. "Måste jag sammarbeta med den där?"
Hon pekade äcklat på mig. Jag såg ner i bänken. Inte det här igen...
"Hah. Isåfall får hon fan sköta allt jobb," sa Brad och strök Holocaust. "Eller vad tycker du, Missfoster?"
Han såg på mig och höjde på ögonbrynet. Mina ögon blev stora.
"Eh... Um... Öh... Asså... Em..."
Jag fann inga ord. Vad svarade man ens på det?
"Brad. Vi ska alla göra det här," försvarade Peter mig.
"Din lilla pojkvän kommer inte alltid finnas där för dig, Missfoster. Det förstår du väl?" flinade Brad.
"Han... Han är inte min pojkvän!" utbrast jag och la förskräckt händerna för munnen. Did I just do that???
"Aha. Säkert. Jag ser nog hur ni håller på. Ni är ju för fan så förälskade att det är äckligt. Slår vad om att ni tagit varandras oskuld också."
Mitt ansikte blossade upp som ett fyrtorn på natten i dimma.
"Det är inte sant, Brad," sa Peter sammanbitet.
"Aa. Säkert. Ni är ju så tända på varandra att det lyser om er," muttrade Brad.
"Det är inte sant. Och det vet du," viskade jag.
"Ditt ansikte säger något annat, Missfoster. Dock förstår jag inte hur han kan gilla någon som dig. Du är bara så ful helt enkelt. Tjock också för den delen. Och dina ögon. Wtf hände liksom?" slängde Brad ur sig.
Bella började skratta. Jag stirrade tomt ner och reste mig snabbt.
"Blair..." började Peter.
Jag gick snabbt ut ur klassrummet och sa till Icaru att jag var tvungen att gå på toa. Det är sant dock. Varför skulle Peter, eller någon överhuvudtaget, gilla mig? Jag sprang in på tjejernas och spydde i handfatet. Mm. Trevligt och fräscht. Jag satte på kranen och drack.
Plötsligt stod Flare framför mig på handfatet och Winter bredvid mig nere på golvet.
'Förlåt Blair,' sa Winter skamset.
"För vad?" fick jag fram.
'Vi borde ha varit där för dig, Batalla... Men vi gjorde inget åt det...' sa Flare och såg skyldig bort. 'Vi var idioter. Vi är dina Familiarisar och vi borde finnas där för dig...'
Jag såg förvånat på dem. Jag plockade upp Flare och satte mig på huk vid Winter och kramade om dem.
"Ni har inte gjort något fel," mumlade jag in i Winters päls. "Det är jag som inte borde ha stängt ut er när det handlade om Brad. Jag är er Illusionist så jag borde inte hålla något hemligt för er."
Flare höll på att protestera då dörren slogs upp. Jag reste mig och såg in i spegeln. Not gonna lie så hade jag förväntat mig Icaru, Raoq eller kanske till och med Peter, men istället stirrade jag in i Zacs grå ögon genom spegeln.
Han flåsade, vilket betydde att han hade sprungit.
"Zac. Vad gör du här?" frågade jag spegeln och rynkade pannan.
"Jag ville kolla hur det var med dig," sa han och log snett.
Jag log svagt. Flare hoppade upp på handfatet igen och såg på mig. Jag la en hand på hennes huvud och kliade henne bakom örat.
"Jag... mår bra..."
"Det verkar inte så," sa Zac allvarligt.
Han spände blicken i mig genom spegeln.
"Blair. Har du en mobbare?"
"Nej," sa jag sammanbitet.
Det räckte med att Själseleverna och Vips visste.
"Du ljuger," sa Zac.
"Zac! Jag har ingen mobbare! Okej!?"
Zac vände på mig så att vi stod öga mot öga.
"Jag vet att du ljuger. Du är vanligtvis en väldigt skicklig lögnare, men den här är nog rätt svårt att ljuga om."
Jag suckade motvilligt och såg provocerande på honom.
"Okej. Den där killen heter Brandon, även kallad Brad, Torsiello. 13 år, Själsillusionör och vardagsmobbare. Är du nöjd nu Zachary??!"
Han suckade och började leka lite med en av mina hårtestar.
"Blair. Det är en sak jag har funderat på ett tag...."
"Hmm? Och vad är det då, Zachary?" frågade jag och höjde på ögonbrynet.
"Det låter förmodligen löjligt. Väldigt löjligt," fnös Zac hånande åt sig själv.
Jag rynkade pannan och la huvudet på sned.
"Ehm... Blair... Villdugåutmedmigpålördag??"
"Vänta va?" var allt jag fick ur mig. "Kan du ta det lite långsammare?"
"Errr... Vill du gå ut med mig, på lördag?"
Jag fick stora ögon och min mun föll öppen. Var kom det här ifrån egentligen???✯❄︎✯
Oh Gud. I just did that. Plz don't kill me ok😂😅😅 I'm so sorry but I HAD to do that😂 Snälla, seriöst. Döda mig inte okej😂 But remember, she hasn't replied yet.
//Sarilia
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Familiaris Academy ~ Starborn
FantastikUppföljare till "Familiaris Academy ~ Winternight and Flareblitz" som var vinnare i Wattys 2016!" Bästa placering #1 ~ Fantasy Jag ser att ni är tillbaka för att ta reda på vad som sker härnäst i vår kära Blair Hunter's liv. Nå, har ni funnit det dä...