A piece of Cake
~Blair~
Han var bra, Julian. Förlora efter några minuter. Vi vann faktiskt ganska lätt över Destruction. Ett tecken på att vi har utvecklats.
Jag - Julian: Victorys vinst
Vera - Bella: Destructions vinst
Peter - Victor: Victorys vinst
Ricky - Melia: Victorys vinst
George - Josh: Destructions vinst
Vi vann mot Razor också så det är vi mot CrimsonKnights nu.
"Okej, Illusionister och Illusionörer! Nu är det Team CrimsonKnights mot Team Victory! Nu är reglerna... Duett duell! Ni kan välja att byta av varandra en gång under duellen om så önskas. Var god och välj två representanter för första duellen," sa Villia.
Duetter? Intressant.
"Jag paxar Vera," skrattade jag och tog tag i Veras arm.
Vera log mot mig.
"Ja, då kör jag och George," sa Ricky.
"Men..." började Peter och Zac protestera.
"Det är redan avgjort! Vilka är i det första paret vi kör mot?" undrade Vera.
Jag såg mot de två som redan hade bestämt sig.
"De av oss som kör först duellerar mot James och Noah. Som ni ser har Noah en golden retreiver. En hane vid namn Goldenamuck. James har en asiatisk vildhundhane vid namn Firestorm. Jag tror James är ganska skicklig och Noah är väldigt vild och agerar innan han tänker," sa jag.
"Andra paret är... Riley och Brad... Riley har en fjällräv vid namn ArticSilver. Av vad jag har sett på lektionerna är hon väldigt duktig, men hon saknar kunskaper om eld och luft. Hennes teknik och strategi är utvecklad, men hon är inte särskilt stark. Brad har som ni ser en hyena som heter Holocaust. Han är duktig, men helt brutal. Värre än Josh och Bella i sina psykopat modes. Där Riley saknar styrka saknar han strategi."
"Tredje paret ut är då alltså Simon och... eh... Tja det verkar som att Elina och Grace vägrar vara med," skrattade jag nervöst.
"Okej. Men då kan jag och Ricky börja," sa George.
"Låter bra," sa Ricky med en tumme upp.✯❄︎✯
~George~
Jag gav Ricky en brofist. James var en kille med hår i samma nyans som din Familiaris.
Han hade mörkgröna ögon med en allvarlig klimt. Noah hoppade upp och ner. Hype som fan. Smutsblont hår, isblåa, vilda ögon och ganska lång. Runt hans fötter rusade en golden retreiver och gläfste glatt. A piece of cake.
"Jag tar James så tar du Noah," mumlade Ricky.
Jag nickade och mötte Noahs vilda ögon fulla med liv. Jag log hon honom med ett halvt flin.
Ricky sträckte fram handen och lät Skylake förvandlas till ett armband. Själv hade även jag Sea som ett armband medan både Noah och James hade sina hundar bredvid sig.
"Flamme de fue."
En låga av mig smaragdgröna eld flammade upp i min hand. Jag hade blivit bättre på eld och jord, men fortfarande inte lika bra som de andra elementen.
"Fulmine."
Det sprakade till bredvid mig och en kraftig blixt slog ner. Jag hoppade skrämt till och såg på James som flinade. Jag himlade med ögonen och tog ett språng mot Noah som såg lekfullt på mig. Jag slungade iväg eldsflamma mot honom som började expandera ju närmare den kom. James knäppte till med fingrarna och den slocknade på direkten. Jag gav ifrån mig ett irriterat ljud. Juste. Det var duett dueller. Jag och Ricky måste var uppmärksamma på vad både Noah och James gjorde samtidigt som vi själva hade koll på var medparten gjorde. Hoppas att Lunas lektioner Hasse satt sina ärr i oss. Det kunde inte vara jag och Noah mot varandra eller Ricky mot James. Det måste vara jag och Ricky mot James och Noah. Jag tog tre snabba steg mot Noah och dök mot golvet. Han var inte beredd på det så han såg väldigt överrumplad ut. Ricky kom in från sidan och tacklade honom. Samtidigt tog jag emot dykningen med händerna och mumlade en formel. Havsblå is spred sig över hela arenagolvet och James halkade omkull. Jag passade på att använda hans momentum emot honom och slängde bort honom så långt som möjligt. James reste på sig och satte eld på sin hand. Jag mötte Rickys blick och han nickade.
Han tog tag i Noahs arm och fällde över honom på marken.
"Non fusión xeo."
Ett lager av Rickys gröna is spred sig över min egna is. Men isen var inte vilken is som helst. Utan en is som var osmältbar. Men det förstod inte James så han körde handen i golvet och ett högljutt kras hördes. James grimaserade. Jag kunde nästan känna smärtan i hans hand stråla upp i min egen.
"Beaucoup d'eau."
Ricky reagerade snabbast eftersom han hade sett mig använda samma formel förut. Denna taktisk var mitt ess.
"Burbulla de aire!"
Ut från mina händer forsade vatten som från Niagara. Arenan fyllde snabbt upp med vatten som en slags jättestor vattendroppe för att inte påverka resterande elever på Aris. Jag rörde vid armbandet på min högra handled och Sea framträdde i ett moln av bubblor. Noah såg helt panikslagen ut medan han och Goldenamuck simmade febrilt för att få luft.
James hade så som Ricky hunnit avvärja min formel med en bubbla av luft. Firestorm hade även han fått en luftbubbla kring huvudet. Sea vände på huvudet mot mig och jag simmade fram till honom för att stryka honom på nosen.
'Skönt att vara i vatten va?' log jag.
Sea nickade. Han pratar inte direkt så mycket, min vithaj, men det behövdes egentligen inte. Vi förstod varandra ändå.
"George!" ropade Ricky som simmade mot mig.
Jag vände mig mot honom. James hade problem med att kasta formler under vattnet och Noah flämtade efter luft ovanför.
"Ge upp killar. Ni har förlorat," sa jag och la armarna i kors med ett leende lekandes på läpparna.
Ricky höjde förvånat på ögonbrynet.
"George... Du har ingen luftbubbla..."
Ja juste, Canavan Bloss den äldre berättade att jag kunde andas under vatten. Något bara jag kunde.
"Jag vet," skrattade jag.
James suckade och såg upp på sin partner ovanför vattnet.
"Okej, vi ger upp."
Jag förvandlade Sea innan jag kastade en motverkande formel för vattenmassorna.
"Absorber de l'eau."
Jag absorberade vattnet lika smidigt som jag framkallat det. Min partner och våra motståndare var dyblöta och huttrade som bara den.
"Oj. Kanske skulle tänkt på det. Évaporer."
Vattnet dunstade direkt från dem och deras kläder. Publiken började jubla och heja. Ricky såg lite obekväm ut, men log svagt när han mötte min blick. Själv log jag som ett stort fån och började hoppa upp och ner.
"Go Ricky och George!" tjoade Blair och Vera i kör.
Jag började skratta och vinkade till dem. Ricky såg på Vera och sen ner i marken. Jag gick fram till honom och dunkade honom i ryggen. Ricky såg förvånat på mig och jag svarade bara med en flin. Han grimaserade och himlade med ögonen.
"Då är det Team Victory som tar första vinsten mot Team CrimsonKnights!" ropade Alexandria i mikrofonen.
Hon var årets kommentator tillsammans med Illusionist Villia. Förra året var det någon i Elementåret.
"Vi får be om att Mr Hale, Mr Carew, Mr Celper och Mr Storm lämnar planen för ge plats för Miss Hunter, Miss Blackstone, Miss Kennicot och Mr Torsiello!" sa Alexandria glatt.✯❄︎✯
~Peter~
Blair stelnade till där hon stod. Hon skulle duellera mot Riley. Och Brad.....
✯❄︎✯
1. Guys!! I'm turning 15 today! Like wtf. Freaking 15, vad gammal jag e😂 Jag får köra moppe nu da fuck. Men hör ni, vet ni en kul grej? Jag gjorde en JK Rowling. Harrys födelsedag är 31/7, även hennes egen. Blairs är 27/3, min med😂 Fantasilösa hela rasket antar jag.
2.Förlåt Essetlove men jag har tyvärr inte haft tid att göra din tag. Hoppas det är okej om den kommer lite senare? Dessutom vet jag inte riktigt vart jag ska publicera den. Jag gillar oftast inte att publicera "icke kapitel" på det jag skriver men aja😂
//Sarilia
YOU ARE READING
Familiaris Academy ~ Starborn
FantasyUppföljare till "Familiaris Academy ~ Winternight and Flareblitz" som var vinnare i Wattys 2016!" Bästa placering #1 ~ Fantasy Jag ser att ni är tillbaka för att ta reda på vad som sker härnäst i vår kära Blair Hunter's liv. Nå, har ni funnit det dä...