Brads nye vän
~Blair~
Jag förstod inte. Varför var Bosse på deras sida?! Det kändes som om hela jag höll på att brinna upp inifrån. Det var inte för den chockerande nyheten utan den rejäla feber jag lyckats få. Peter såg oroligt på mig.
"Om ni får ursäkta oss så måste jag faktiskt ta Blair till Elekita," sa han sammanbitet.
"Stopp och belägg, Lynch. Vi är inte klara med henne," skrattade Brad.
"Långt ifrån," flinade Bosse.
Jag kunde inte förstå hur det här kunde vara samma lite blyga kille jag mött på Lakastrios lektion.
"Innan du slösar bort dina ord på meningslösa meningar vill jag bara stoppa dig," sa Peter med ett äcklat leende påklistrat.
(A/N: Oooooh snap!!!!! I can feel the intense burn and shade🔥🔥🔥)
"Jag skulle råda dig, er allihopa faktiskt, att hålla er borta från Blair. Annars kommer ni får med mig att göra. Och tro mig, ni vill inte ha mig som fiende. Jag kan vända er ut och in utan att känna skuld. Jag kan slita ut era inälvor, strypa er med dem, gröpa ur era ögon, tvinga er att äta dem och klippa av era tungor utan att ens tveka."
(A/N: Peter Yandere Mode: Switch On!!!)
De andra teg. Jag såg på Peter och det som mötte mig skrämde mig lite. För i hans ögon fanns en glöd som speglade att han menade det. Ingen nåd, tvekan eller skuld. Han skulle göra det. Det skrämde mig, att han inte kände något. Men ändå fann jag en slags trygghet i hans ord. Vad som än hände skulle han finnas där för mig. Brad hånflinade och började skratta.
"Och du tror att jag ska tro dig? Du skulle inte klara av det."
"Jasså?" sa Peter dröjande. "Dare me."
Precis när Peter skulle hoppa på Brad spärrade en vägg av eld vägen för oss och skilde mig och Peter från Brads gäng. Elden var vit. Zac. Jag vände blicken mot Zac som hade en mörk uppsyn. Brad fnös och drog med sig Bella och Bosse därifrån.
"Lynch. Vad var det som hände?" sa Zac hårt.
Peter bet ihop.
"Ditt pucko! Jag hade dem!" fräste han.
"Jösses vad naiv du är, Lynch. Inte ens Brid är så dumdristig," fnös Zac och vände sig mot mig. "Är du okej?"
Oro låg i hans röst. Jag nickade långsamt.
"Bra. Då kan väl du ta Blair till Elekita. Hon har en hög feber som måste sänkas snarast," muttrade Peter och stack.
Bara sådär. Jag såg förvånat efter honom. Zac suckade uppgivet.
"Feber? Då bör jag nog göra som Peter så himla vänligt bad mig att göra," sa Zac roat och bar upp mig.
En hand bakom ryggen och en under benen. Jag blev riktigt förvånad och greppade tag om Zacs hals.
"Hmm... Lynch hade rätt i det han sa. Du brinner upp Blair!" sa Zac oroligt och började gå mot skolsyster.✶✿✶
Jag stirrade upp i det extremt vita taket. När Zac hade fått mig till Elekita hade hon schasat ut honom och sagt att jag behövde vila. Men nu hade jag vilat färdigt och höll på att dö av tristes. Självklart hade jag ju Flare och Winter, men båda sov djupt så ingen av dem var så speciellt kul sällskap. Mitt huvud dunkade av smärta och min näsa var täppt. Jag hade helt enkelt den där typiska känslan man hade när man var sjuk. Och trevlig var den inte. Jag tänkte på mitt lilla damp på Julian. Kanske var jag bara förvirrad på grund av febern. Han verkade inte förstå ett skvatt utav det jag pratade om. Han var helt ärlig när han sa det. Jag nåjade nog bara mig. Plötsligt kände jag Veras närvaro och hon klev in inte långt senare.
"Hur mår du?" undrade hon när hon hade satt sig bredvid sängen med Night i knät.
"Fortfarande sjuk tror jag, men febern har gått ner. Så det är ju bra. Men Gud vad jag avskyr att vara förkyld," muttrade jag.
Eller det lät mer som ett kraxande.
"Great. Har jag tappat rösten nu också," mumlade jag.
"Överansträng den inte!" utropade Vera.
"Du blir nog frisk snart. Men du Blair, det är bäst att du tillfrisknar tills nästa vecka."
"Hmm... Varför just nästa vecka?"
"Turnén," flinade Vera. "Åh, jag längtar tills jag får spöa skiten ur Bella."
Jag suckade trött.
"Turnén..."
Vera log snett.
"Ja, du har ju redan fått chansen att hämnas på Bella så det är min tur nu. Så vem ser du mest fram emot att duellera mot då?"
Jag tänkte en stund.
"Julian. Julian och...."
Skulle jag våga det? Duellera mot Brad?
"....... Brad......."
"Brad...?" frågade Vera och rynkade pannan.
"En gammal.... vän..... som börjat här på Aris," mumlade jag och sköt ögonen.
"Okej, men du ska få vila nu. Om du vill något är det bara att messa," log Vera och reste på sig.
Jag nickade till svar och försvann ner i drömmarnas värld igen.✶✿✶
Andra gången jag öppnade ögonen var det för att jag hörde bråkande röster. Jag såg mig förvirrat om och såg Peter och Zac stå och skrika på varandra.
"Allt är ditt fel, Cartwright! Om du hade låtit mig ta hand om dem så skulle de inte kunna skada Blair ingen!"
"Sluta bete dig så där, Lynch. Som om du bryr dig. Dessutom var det naivt tänkt av dig. Även för att vara du. Om du hade anfallit dem så skulle du ha åkt fast för att ha skadat dem. Du har inga bevis på att de mobbar Blair. Ingen skulle tro er."
"Ursäkta??? Bryr jag mig inte?! Zac vad är det för fel på dig?! Jag bryr mig visst om henne. Det var därför jag blev så arg. Hon förtjänar det inte!"
"Jag vet... Men du kan inte bara... Slita upp folk hit och dit."
"Sen när blev du så himla ansvarsfull då?"
"Sen jag var på en dejt med henne."
"Du var på en vad med henne??"
"En dejt. Jag trodde du visste det."
"Jo. Eller jag visste att hon skulle gå ut med någon, men inte med dig."
"Något problem med det?"
"Nej."
"Ni skriker så att mitt huvud kommer explodera," sa jag och mött deras förvånade blickar.
"Blair, du är vaken," sa Peter pafft.
"Hur länge har du varit det?" sa Zac lika pafft.
"Tillräckligt länge för att skaffa mig ännu en huvudvärk. Tack så mycket," muttrade jag.
Peter och Zac var tysta.
"Jag... ska nog... gå..." mumlade Peter.
Zac satte sig ner på min säng och såg på mig.
"Blair... Jag har tänkt på en sak... Vill du... Tja... Villdubliminflickvän??"
Den här gången lyckades jag faktiskt höra vad han sa. Jag log mot honom.✯❄︎✯
Oh I just LOVE yandere Peter!😍 Fan det är ju nästan som om att jag har en crush på honom. Hehe.... Ops. Hands up if you also do🙋🏻
Also, one of my best friend had her birthdayparty today! Let's all congrats her guys!😀💖
//Sarilia
VOCÊ ESTÁ LENDO
Familiaris Academy ~ Starborn
FantasiaUppföljare till "Familiaris Academy ~ Winternight and Flareblitz" som var vinnare i Wattys 2016!" Bästa placering #1 ~ Fantasy Jag ser att ni är tillbaka för att ta reda på vad som sker härnäst i vår kära Blair Hunter's liv. Nå, har ni funnit det dä...