[|31|]

654 52 13
                                    

Snart jullov!!!

~Blair~

"Oh God."
Vi alla 6 dunsade ner på marken utanför mitt hus. Jag kvävde en kräkreflex och drog mig upp till sittande ställning.
"Blair!" utropade alla.
"Herregud hur är det gumman?" frågade mamma.
"Håller... På att spy..." fick jag fram.
Några backade.
"Vad har hänt med Peter och Alex?" undrade Vera oroligt.
"Alex blev skadad. Peter helande henne..." mumlade jag.
'Sora (Alex) blev genomborrad av en vass träbit. Acanti (Peter) utövade helande eld tillsammans med mig,' förklarade Sun.
Jag mådde fortfarande illa, men tvingade mig att utöva mer magi.
"Xeo..."
Jag höll isen en bit ovanför Alex och Peters pannor. Mamma kom fram och bar upp Alex i sin famn.
"Jag tar henne till sjukvårdarna. Jag säger att hon bara fick något i huvudet som gjorde henne medvetslös..."
Jag nickade svagt och slöt ögonen. Jag kände en hand på min rygg och öppnade motvilligt mina ögon igen. Jag såg ner på Peters medvetslösa kropp.
"Jag har läst om helande eld förut," sa jag. "Det tar enorm kraft att ens framkalla en liten låga. Peter frammanade så pass mycket eld att han kunde hela Alexs sår. Han borde inte ens leva vid det här laget."
Jag lät isen dunsta och la en hand på hans panna. Zac la armen om mig och drog in mig i en varm omfamning.
"Han kommer bli bra Blair, men jag måste fråga. Hur i all världen lyckades du teleportera er hit??"
Jag log svagt och gav honom en lätt puss på kinden.
"Jag håller med Zac. Hur lyckades du??" frågade Ricky nyfiket.
Vera böjde sig ner och drog ut en propp på en liten ljusgrön glasflaska. Hon fick Peter att dricka den och satte sig på gräset med oss.
"Han kommer återhämta sig snabbare nu."
Jag nickade lätt. Vera drog upp en till flaska ur bältet och räckte den till mig. Jag tog tacksamt emot den och noterade att den skulle göra så att illamåendet gick bort. Jag förde halsen av flaskan mot mina läppar och drack snabbt. Tillsist tog jag till orda.
"Jag... Min..."
'Hon använde sig av sin Själsmagi,' förklarade Flare i mitt ställe. 'Hon kan bryta ner och tillfälligt imitera andra andrahandselement samt unika magier.'
Winter sträckte på sig och satte sig intill mig.
'Hon imiterade Peters förmåga att använda elementet rum.'
"Kan man göra det? Imitera andrahandselement det vill säga," undrade Vera.
"Tydligen kan Blair det," sa Zac och lutade sitt huvud mot mitt.

✶✿✶

Veckorna efter jordbävningen gick ömsom snabbt och ömsom långsamt. Ibland kunde dagarna, till och med timmarna, kännas som en evighet, men emellanåt kunde de springa förbi som Sonic the Hedgehog. (A/N: Gotta go faster) Det hade varit en sandstorm på Kap Verde och ett slukhål hade uppstått i Kina efter tsunamin, vulkanutbrottet, jordbävningen och monsunen. Vintern kom. Lovet var bara några dagar ifrån. Jag packade långsamt ner mina tillhörigheter i resväskan och stönade irriterat.
'Vad är det?' undrade Flare och slog lite på svansen.
"Nej inget speciellt," mumlade jag och vek ihop det sista plagget. "Det är bara det att det har hänt så mycket på sistone."
Winter hummade. Det var lite mer än en månad sedan incidenten i Crimson Falls hade skett så några av de mindre skadade husen hade blivit intakta och beboeliga. Så mamma hade flyttat tillbaka in. En knackning hördes och jag vände på huvudet för att mötas av Zacs gestalt i dörröppningen.
"Ska det bli skönt med lov?"
Jag log och reste på mig för att gå fram till honom.
"Efter allt det här så ja. Jag orkar inte mer," muttrade jag och stödde pannan mot hans axel.
Han skrattade roat och la armarna om min midja för att dra mig närmare sig. Wind landade på mitt huvud med en duns. Jag hoppade skrämt till och råkade slå till Zac i processen.
"Åh herre Gud, förlåt Zac," sa jag förskräckt, men kunde inte hindra ett skratta att slippa ur min mun.
Zac grimaserade med jag såg att det ryckte i hans läpp. Dörren till grupprummet öppnades och jag hörde Sun ryta lågt. Jag såg mot Peter och fångades hans blick.
"Hur ska du fira jul?" undrade jag med en svag rynka i pannan.
"Varför är du nödvändigtvis nyfiken om hur jag firar jul varje år?" undrade Peter, även han med en nu tydlig rynka i pannan.
"För att du tänkte fira den här förra året. Ensam. Jag tillåter inte det bara så du vet," suckade jag och satte mig på huk bredvid Sun för att klia henne bakom örat.
Hon började spinna nöjt och slog löst med svansen lite då och då. Flare och Winter kom upp till mig för att få sin andel kel samtidigt som Wind satte sig på mig. Försiktigt denna gång.
"By the way Zac så sa mamma något om att vi skulle äta middag tillsammans i mellandagarna. Om du inte redan visste det alltså," sa jag.
Zac satte sig i den soffa som var närmast mig och såg på mig. Efter ett tag nickade han långsamt, lite fundersamt.
"Jo. Brid sa något om det...."
Jag vände mig åt Peter.
"Och mamma hälsar att du mer än gärna får komma och bo hos oss under julen igen."
"Igen....?" mumlade Zac tyst, men det undgick inte mina öron.
"Ja... Peter firade jul hos oss förra året...."
Zac såg på Peter med en otydlig blick. Jag rynkade pannan och suckade lätt. Den här konversationen blev bara mer och mer märklig måste jag säga. Peter kliade sig i nacken.
"Jo... Jag vill gärna. Men Alex... Och Lucy och Liam... Låter mig inte ha någon kontakt med henne... Så... Jag vet inte riktigt vad jag ska göra faktiskt...." mumlade han tyst och såg bort.
Jag reste mig hastigt och tog tag om hans huvud för att vrida det åt mitt håll. Ögonen undvek fortfarande mina.
"Se på mig Peter."
Han gjorde ingen ansatts för att lyssna.
"För fan, se på mig!" utropade jag.
Hans gyllene ögon gled snabbt åt mitt håll.
"Har de slängt ut dig?"
Han öppnade munnen.
"Jag... De... Öh... Jag vet inte. Men de vägrar låta mig tala med Alex..." började han.
Jag suckade irriterat och släppte taget om hans ansikte. Han räddade för fan hennes liv! Peter var en bit längre än mig så jag var tvungen att titta upp på honom.
"Du följer med mig hem. Varesig du vill det eller inte. Slutdiskuterat."
Jag klampade iväg till mitt rum, lät mina Familiarisar slinka in innan jag bestämt stängde dörren och skärmade av mig från de båda killarna där ute. Jag sjönk ner på golvet med ryggen mot dörren. Jag undrade hur det här skulle gå...

 Jag undrade hur det här skulle gå

К сожалению, это изображение не соответствует нашим правилам. Чтобы продолжить публикацию, пожалуйста, удалите изображение или загрузите другое.

Hahahah. Asså jag tycker det är lite komiskt att irl är det sommarlov och i boken är det jullov😂 Also I love the Sonic reference😂 Gotta go faster💨🏃🏻‍♀️
//Sarilia

Familiaris Academy ~ StarbornМесто, где живут истории. Откройте их для себя