✬Jul special!!!✬
Så jag bestämde mig för att göra en liten julspecial. Den kommer kanske inte riktigt hänga ihop med boken men nu när det är jul och så så vore det kul!
Men innan det, deadline:en är midnatt! Skynda, skynda, skynda!😬
OBS detta har inget med boken att göra. Anton och Cora är tillsammans här.
VARNING, hidden spoilers!!~Blair~
༺♛༻
Jag vandrade omkring i Aris alla gångar. Plötsligt stötte jag på Zac.
"Hej Zac!" sa jag och gav honom en snabb kram.
Han rodnade lätt och log.
"Hej Blair."
"Vad gör du då?" frågade jag och la huvudet på sned.
"Jag letar efter en kompis från Icarus lektioner. Hon heter Nitra," svarade Zac och suckade uppgivet.
"Du hittar hennes säkert," skrattade jag och la en hand på hans axel.Jag fortsatte och plötsligt krockade jag in i någon. Mig och mina dumma tankar. Det är därför jag inte kan utöva luft. För att jag tänker för mycket hela tiden.
Den som var framför mig var alltså en tjej med skogsbrunt hår och naturgröna ögon. Men det som fångade mitt intresse var hennes öron. De var extra spetsiga vid helix. Detta gjorde att hon såg lite alv aktig ut. Men alla visste att det bara fanns ett fåtal alver kvar. Och de var alla över 100 år och denna tjej var nog inte ens en halvalv. På handleden satt en tatuering av en gepard som hon snabbt täckte över. På hennes axel satt en örn.
"Förlåt," sa jag lamt och såg på tjejen.
Hon såg vagt bekant ut tyckte jag.
"Åh Blair. Minns du mig?"
"Eh....." sa jag och tänkte efter.
Tjejen såg irriterat på mig. Åh.... Juste. Tjejen med det där hemska temperament! Det är såklart Zacs luft kompis Nitra. Örnen var Heavenfeather och gepardtatueringen var Lightningash. (A:N: Du valde aldrig ett namn så jag tog ett. Byt ut det om du vill men gärna liknande som de andra i boken. Som Flareblitz, Sunglory, Icebreeze, Icicleflare etc)
"Nitra. Nu minns jag!" utropade jag lättat över att ha kommit på vem hon var.
"Äntligen. Har du verkligen så dåligt minne?" sa Nia och himlade med ögonen.
Jag skrattade lite generat till.
"Nej inte i vanliga fall."
"Men du Nia. Victory ska ha en liten julfest ikväll klockan 6. Vill du komma?"
Nia såg misstänksamt på mig ett tag.
"Okej..."
"Bra!" sa jag glatt och slog ihop händerna.Jag skyndade kvickt därifrån för att leta reda på det urgulliga paret Antora.
Jag fann dem pratandes med ett par vänner i Vips och min egen årskurs. De hette Marlee och Vanessa. Vanessa var Safirelev precis som jag och Marlee var Smaragdelev som Vips.
"Hej!" hälsade jag på de fyra.
"Hej Blair!" log Cora och gav mig en kram.
Jag blinkade förvånat. Jag var bara vad vid Vips-kramar, Zac-kramar, Vera-kramar och ett fåtal Peter-kramar. Men Cora var nu en av mina bästa vänner så jag får väl vänja mig vi Cora-kramar också.
Både Vanessa och Marlee hade ärr. Marlee hade på kinden och Vanessa ett på ryggen. Fråga inte hur jag vet det. Men hela skolan tycks veta det. Båda tjejerna var rätt kaxiga och daredevils. Men man kan väl inte klaga. Någon måste ju pranka lärarna tillsammans Vera. Men Lee vägrade att erkänna att hon hade Mollia, en mjuk fluffig panda som Familiaris. Så Mollia var nästan alltid i vilande form som ett halsband.
Nessa hade sin delfin Oceansky som en ring på fingret.
"Victory ska ha en julfest klockan 6 ikväll. Vill ni komma?" frågade jag.
"Såklart Blair," log Anton och kysste Cora i pannan.
"Vanessa? Marlee?" frågade jag och såg på dem med hundvalpsögon.
Marlee suckade.
"Fine. Jag kommer. Men då ska fan du med Nessa."
"Va? Men nej. Jaha..." sa Vanessa irriterat.
"Awe. Det blir kul!" sa jag.
Jag fortsatte gå för att söka fler gäster till vår fest. Ju fler desto bättre antar jag. Men jag måste medge. Aris har förändrat mig. Förmodligen till det bättre. Jag tror det iallafall. För jag mår psykiskt bättre än innan. Tja, jag gjorde det tills Brad kom. Både han, Bella och Brads nye polare Bosse mobbar mig nu i Safir. Det är jobbigt. Väldigt.
ESTÁS LEYENDO
Familiaris Academy ~ Starborn
FantasíaUppföljare till "Familiaris Academy ~ Winternight and Flareblitz" som var vinnare i Wattys 2016!" Bästa placering #1 ~ Fantasy Jag ser att ni är tillbaka för att ta reda på vad som sker härnäst i vår kära Blair Hunter's liv. Nå, har ni funnit det dä...