Dryáda Pshycí
~Blair~
Jag suckade högt och bläddrade till nästa sida. Flare halvsov på bordet och Winter tassade omkring i det lilla rummet.
"Dryáda Pshycí är en ovanlig ras inom Illusius. Dryáda Pshycí eller även kallade Lunarer, Stellarer och Solarer, vanligaste formen är Stjärnfödda, upptäcktes efter Elementariet. Vissa Illusius hade förmågan att kalla till sig två Familiarisar. Det var skrämmande att några få kunde utses som starkare än andra. Därför började Pnévma Kynígi. Jakten på Stjärnfödda. Jakten kan vara en anledning till att det är så få som känner till att det en gång fanns något som hette Dryáda Psychí. Stjärnfödda existerar fortfarande, men väldigt få och mycket svagare än tidigare. Två fall för 100 år sedan visade tecken på att vara sanna Dryáda Psychí, men hann inte undersökas innan de tragiska dödsfallen. Men tro inte att de Stjärnföddas bibliotek existerar för inget alls! Jag ska berätta allt för dig, min kära Stjärnfödda. För jag är också Stjärnfödd. Men för att vara mer ingående är jag en ganska vanlig Stjärnfödd. Eller jag kanske ska kalla mig en Lunar. Så innan jag börjar prata om de olika sorternas Stjärnfödda tänker jag prata om Familiarisarna. Du som läser det här är Stjärnfödd, det är jag helt säker på eftersom den avskilda delen av skolans bibliotek bara kan beträdas av Stjärnfödda. Att vara Stjärnfödd är komplicerat, jag tänker inte ljuga. Om den magiska regeringen skulle få nys om din Stjärnföddhet skulle de förmodligen fråga ut dig. Om du är mer speciell än så, dölj det. Snälla. Att ha två Familiarisar är kanske inte så annorlunda egentligen. Det borde inte vara det. Ens Familiaris är en spegling av din själ. Ditt inre. Människor som är modiga och aggressiva är mer troliga att kalla till sig ett lejon eller en Eldfamiliaris. Inte sant? Oss Stjärnfödda är annorlunda. Låt mig ta mig själv som exempel. Jag kallade till mig en häst och en uggla. Hästen, Emeraldshard är min så kallade Visade Familiaris. Ugglan, Pearlfeather är min Dolda Familiaris. Alla Stjärnfödda har en visad och dold Familiaris. De speglar dig vid olika tillfällen i livet. Emerald speglar mitt förflutna och nutid samtidigt som Pearl speglar min nutid och framtid. Det är därför vissa Stjärnfödda mister sin visade Familiaris eftersom de förändras. Men alla människor förändras, så vad gör just oss annorlunda från dem? Jag kan tyvärr inte svara på den frågan för tillfället. Kanske nya Stjärnfödda som hittar hit kan det. Skriva nya böcker för kommande Stjärnfödda. Så, vilka av dina Familiarisar speglar vad?"
Jag stirrade stumt på boken. Kapitlet slutade där.
"Va. Jag är så förvirrad nu," mumlade jag. "Vad speglar ni egentligen?"
'Vad tror du själv, Batalla?' undrade Flare och såg på mig med sina mörkt orangea ögon.
"Jag... Jag vet inte," sa jag.
'Tänk efter. Vad speglar vi?' manade Winter.
Jag stirrade på dem. Flare var som folk såg mig. Hur folk såg mig när de träffade mig. Winter var vad folk såg efter ett tag.
'Flare är mitt förflutna... Winter är min nutid...' tänkte jag i tankelänken.
De nickade.
'Winter är också din framtid så jag vet inte vad som kommer hända med mig,' suckade Flare och fick en slags rynka i pannan.
"Säg inte så," sa jag lågt. "Vi håller ihop. Alla tre. Okej?"
Flare såg förvånat upp på mig och log ett rävleende.
'Okej.'
Jag suckade och slog igen boken.
"I think that's quite enough studying for today. Besides, the lunch break is almost over so let's head over to Lakastrio's office, shall we?" sa jag och puttade upp bokhyllan.
Flare hoppade smidigt ner från bordet och tassade efter mig. Winter slank tyst ut och sträckte på sig.✶✿✶
Allt var svart och tyst. Jag koncentrerade alla sinnen och försökte finna Winter i allt mörker. Med pekfingret följde jag hans närvaro som knäpptyst tassade omkring i rummet.
"Bra jobbat Miss Hunter, du med Mr Canavan Bloss," berömde Lakastrio. "Miss Serpentarian, Mr McKenna, koncentrera er. Känn er Familiaris's energi som flödar. Känn den i er själva."
Plötsligt krockade någon in i mig och min koncentration avbröts. Jag öppnade förvirrat ögonen och mötte Joshs turkosa ögon.
"Josh, mår du bra? Du ser helt likblek ut," sa jag och la en hand på hans panna. "Josh. Du brinner upp. Ska jag hjälpa dig till Elekita?"
Han fnös och slog bort min hand.
"Jag mår bra. Sluta oroa dig," fräste han.
Jag blinkade förvånat till. Plötsligt började han skratta hysteriskt. Anton stannade upp och såg undrande på mig. Jag skakade på huvudet och rynkade pannan. Efter ett tag slutade han abrupt och var knäpptyst. Lakastrio såg nu oroligt på pojken framför sig. Lika så Bosse. Bella suckade.
"Josh, tog du din medicin idag?" undrade hon.
Jag såg nu undrande på Bella.
"Allt är värdelöst så varför skulle jag," sa Josh med en viskning och såg på Bella med tårfyllda ögon.
"Josh. Du måste ta din medicin," sa Bella allvarligt.
"Nej jag vill inte!" utropade han argt.
"Mr Elvero, vilken sorts medicin är det du tar? Ska jag ta dig till Elekita?" sa Lakastrio oroligt.
"NEJ. JAG VILL INTE TA NÅGRA JÄVLA MEDICINER. JAG VILL INTE TILL ELEKITA. DET JAG VILL ÄR ATT SKADA NÅGON SÅ DET ÄR BÄST OM NI BARA HÅLLER ER BORTA!!" skrek Josh och stormade ut ur klassrummet med Lavatone och Emberlight.
"Vad... Vad var det där om....?" undrade Bosse förvirrat.
"Josh... Josh har en sjukdom," suckade Bella.
"Miss Serpentarian, vilken sjukdom? Varför är inte jag informerad om det?" undrade Lakastrio med en rynka i pannan.
Bella såg motvilligt på oss.
"Han är bipolär..."
"Är han manodepressiv?" undrade Anton.
"Mer eller mindre," sa Bella.
Lakastrio knep sig om näsryggen.
"Lektionen är över för idag. Jag ska prata med Elekita och ringa Joshs föräldrar."
Vi såg lite tafatt på varandra och lämnade klassrummet.
"Hur länge har du vetat att Josh är bipolär?" undrade jag.
"Har inte ni fattat det vid det här tillfället?" fnös Bella.
"Jo... Men jag visste inte att det var så här allvarligt. Att han tog medicin och så..." mumlade jag.
"Nej. Jag visste inte det från början heller. Eller jag förstod ju att något var fel..." började Bella och skakade sen på huvudet. "Okej. Jag orkar inte umgås med er töntar en sekund till. Ses."
Jag blinkade förvånat när Bella försvann. Bosse fick fullt schå att följa efter henne. Kvar var jag och Anton.
"Ja, jag måste till jobbet så vi ses Blair," log han och försvann i ett dis.
Jag såg hjälplöst på Flare och Winter.
'Gå efter honom. Vi vet att du vill,' sa Flare.
"Säkert?"
'Ja, gå nu!' skrattade Winter.
Jag log svagt och sprang för att leta efter Josh.
Jag fann honom på Safirelevernas våning i en av de dunkla korridorerna.
"Josh," sa jag och den svarthårige pojken såg förskräckt upp.
I famnen hade han Emberlight och Lavatone stod i hans hand med... Med tänderna i köttet??? Jag rusade fram och slet loss Lavatone från Josh och släppte äcklat ner fågelspindeln på det blanka stengolvet.
"Okej, vad i helvetet var det där??" sa jag upprört och såg på Lavatone.
'Battaglia,' väste Lavatone. 'Håll dig borta från Dio.'
"Jag tänker inte hålla mig borta. Jag tror det är du som ska gå Lavatone," sa jag kallt och satte mig på huk bredvid Josh.
"Nej. Det var jag... Jag bad henne," sa Josh och såg på mig med en död blick.
"Du bad din tarantella bita dig?" sa jag skeptiskt.
Josh nickade och suckade.
"I guess I'm an addict."
"Har du blivit beroende av spindelgift? Josh det är farligt. Lavatone, gör inte om det om han ber dig. Förlåt för att jag var så hänsynslös," sa jag och plockade upp jättespindeln från golvet för att försiktigt stryka henne.
'Okej. Jag lovar,' suckade spindeln.
"Josh... Får jag fråga dig en lite personlig sak?"
Hans ögon gled till mig och han nickade.
"Vem är din pappa? Vad heter han?"
Josh rynkade pannan men rätade på sig.
"Jag har ingen pappa. Ingen mamma heller. Båda är döda."
"Emberlight sa..." började jag.
Josh teg och såg ner i marken.
"Vad heter, hette han?"
Josh öppnade munnen för att svara. Jag var helt kall inombords. Om mina misstankar stämde så var Joshs pappa min pappa. Om det var så betydde det... Att pappa var död...
"Mr Elvero!" utropade någon.
Bådas blickar riktades mot Elekita som kom rusandes mot oss.
"Res på dig då, Mr Elvero!"
"Sjuksyster Elekita...." började Josh tafatt.
"Nu Mr Elvero! Ifrågasätt mig inte!" sa Elekita i falsett.
Josh ställde sig snabbt upp.
"Sjuksalen, nu," sa Elekita och tog tag i Joshs handled. "Miss Hunter, jag föreslår du går till din nästa lektion."
"Ja visst skolsystern..." mumlade jag och trollade fram ett hologram av schemat.
Läkemagi i sal 2342. Jag suckade tungt och bad Flare och Winter att möta mig där genom tankelänken. Jag såg att klockan var 15:07 så jag skyndade mig till rätt sal. Utanför stod redan resten av Victory när jag kom fram. Vera kom oroligt fram till mig.
"Jag trodde du fortfarande skulle vara på rektor Lakastrios lektion?" sa hon undrande.
"Jo. Det... Den... Den blev avbruten..." sa jag efter att ha tänkt efter.
Vera hummade till svar.
"Av vad?"
"Josh..."
"Han som typ misshandlade Zac?" sa Vera.
"Påminn mig inte," ropade Zac.
Vera grimaserade.
"Du var ett mänskligt blåmärke efteråt," retades hon.
"Och han var och är fortfarande en bränd kalkon," flinade Zac.
"Säg inte så till.... Min... Styvbror," sa jag.
"Din vad??" sa George och såg upp från sin mobil.
"Jag tror han är min styvbror," suckade jag och knep mig om näsryggen.
"Vet Dominic?" undrade Ricky.
Jag skakade på huvudet.
"Så... William... Var han otrogen eller adopterade han honom?" undrade Peter.
Jag mötte sakta hans blick
"Jag vet inte," suckade jag uppgivet. "Men han säger att han inte har en pappa. Att båda hans föräldrar är döda..."
"Så William är..."
Jag tog ett djupt darrande andetag och nickade tyst.✯❄︎✯
~Bella~
"Dans."
(A/N: Uttalas dance)
"Vad Bells?"
"Varför är Canavan Bloss inblandad i det här?"
"Vad menar du?"
"Anton och Karons familj. Du vet vilka de är," fnös jag.
Daniel suckade och vände sig mot mig.
"Och sen när bryr du dig Bells?"
"Jag förstår bara inte varför vi drog med dem i det här," muttrade jag och la armarna i kors.
Min sida brände fortfarande efter det som hänt Blair. Bosse hade samma problem.
"Bells. Det vet mycket väl att jag inte hade något att göra med vilka familjer som blev drabbade," sa Daniel.
"Men Dans, finns det något vi kan göra?" undrade jag irriterat.
Daniel höjde på ögonbrynet.
"Säg inte att lilla Bells har gått och blivit kär i någon av dem," hånade han.
Mitt ena öga twitchade och jag kände hur mitt ansikte började hetta till.
"Jag är inte kär i någon av dem! Hör du det??"
Daniel började småskratta och såg sedan allvarligt på mig.
"Du får prata med mamma och pappa om det här. Jag har inte hand som Serptent-krisen. De har. Försök vaska fram vad du kan. Men förstör inget för vår familj Bells. Ett enda felsteg kan leda till din egen undergång."
Sedan var han bara borta. Min bror. Jag skrek frustrerat till och stormade ut från Aphotic Oblivions grupprum. När jag rundade ett hörn krockade jag in i någon och var påväg att tappa balansen, men hann ta tag i väggen.
"Oj förlåt," sa denna någon.
Jag såg upp och mötte ett par ljusgrå ögon med långa ögonfransar och perfekt sminkade ögon. Hon påminde mig om Zac från Victory. Väldigt mycket faktiskt.
"Well aren't you a cutie," skrattade hon.
"Um..." fick jag fram.
Hon skrattade igen och jag såg hennes smilgropar den här gången.
"Bridget," presenterade hon sig och sträckte fram handen.
Jag rynkade pannan.
"Bella," sa jag och slog undan handen.
"Well that's quite rude," sa hon och stoppade sitt långa lockiga blonda hår bakom örat.
Jag kisade och såg på tjejen framför mig. Hon påminde verkligen om Zac.
"Är du släkt med Zac eller något?" frågade jag efter ett tag.
"Ja. Jag är hans storasyster. Känner ni varandra? Du känns bekant," sa Bridget och la huvudet på sned.
"Man kan väl kalla oss bekanta," suckade jag och hoppade till när Candy landade på min axel.
"Candy!" utropade jag och tog tag i papegojan. "Anquilo!"
'Nej. Jag vägrar,' sa Candy irriterat.
'Hon har rätt, Krasivaya,' suckade Gleaming som på något sätt hade poppat upp på min andra axel.
"Åh! Du är en av de Stjärnfödda! Precis som Blair!" utropade Bridget entusiastiskt.
Jag öppnade munnen för att säga något förolämpande, men kunde inte när jag såg Bridget le och klappa Candy. Istället ursäktade jag mig och slank därifrån.Shit, Bells har en crush på någon i Canavan Bloss familjen!😱
Men hör ni. Jag har en viktig fråga. Tycker ni att jag ska delta i Swedish Awards 2017 med Starborn? Jag deltog i Wattys 2016 med Winternight and Flareblitz men tbh hade jag nog bara tur med den😂 Kommentera vad ni tycker! Btw så är deadline:en 31/8 så jag måste anmäla mig snart lol. Love you❤️
//Sarilia
BẠN ĐANG ĐỌC
Familiaris Academy ~ Starborn
Viễn tưởngUppföljare till "Familiaris Academy ~ Winternight and Flareblitz" som var vinnare i Wattys 2016!" Bästa placering #1 ~ Fantasy Jag ser att ni är tillbaka för att ta reda på vad som sker härnäst i vår kära Blair Hunter's liv. Nå, har ni funnit det dä...