[|23|]

769 48 47
                                    

Guys, innan vi börjar med det här kapitlet vill jag bara säga att efter kapitlet kommer lite bilder som jag tog idag när jag var i stan och efter det kommer en tag som jag blev taggad i så fortsätt läsa när kapitlet är slut!
//Sarilia

✯❄︎✯

Jag vill inte hantera stor press

~Jacob~

Alicia låg hos sjuksyster. Hon var riktigt svag och hade nästan gjort slut på all magi hon innehade. Dumt. Riktigt korkat! Varför hade hon Sammanstrålat med Glitter?? Hon visste ju hur det skulle gå! De var inte redo. Inte lika redo så som Canavan Bloss var. Även om hon var väldigt possessiv över mig så var jag ändå orolig för henne. Hon var ju trots allt medlem i Maze B.

✯❄︎✯

~Anton/Icicle~

Vi skuttade omkring och röt glatt till. Vi var i vår djurform nu. Vi sträckte på oss och tassade försiktigt fram till Cora. Hon satte sig på huk och började klia oss bakom örat. Vi började spinna och tryckte huvudet på hennes hand. Ett roligt ljud slapp ur hennes mun och hon fortsatte att klia oss. Cora sa något på ett språk vi inte förstod. Vi la huvudet på sned och såg frågande in i hennes äppelgröna ögon. Hon rynkade pannan, men fortsatte att stryka oss varsamt.

✯❄︎✯

~Cora~

Anton och Icicle verkade inte förstå mig nu när de var en snöleopard. Deras vita och svartfläckiga päls var mjuk och len, men ändå väldigt tjock och lurvig.
"Anton, jag vet att du inte förstår mig just nu. Men snälla kan ni Sära er? Det är första gången ni Sammanstrålar. Jag ber er! Snälla..."
Anton och Icicle såg frågande på mig. Jag suckade. Plötsligt puffade något annat mjukt på mig. Jag vände mig om och mötte Sparks otydliga blick.
"Kan du få de att Sära sig?" frågade jag.
'Jag kan försöka...'
Spark höjde tassen och slog till Anton och Icicle på nosen.
'Sära er!'
Anton och Icicle blinkade och la huvudet på sned.
'Fine. I'll do it,' muttrade Spark. 'Disipar!'
Anton och Icicle särades äntligen. Anton såg förvirrat upp på mig.
"Vad hände?"
"Minns du inte??"

✯❄︎✯

~Blair~

Vi hade kommit längre än någonsin, men Chaos of Light var starka.
"Nu är det då dags för den avgörande duellen mellan Team Victory från Safir och Team Chaos of Light från Diamant! Er regel är bara vattenmagi!" utgav Alexa.
"Okej jag hoppar över!" sa Vera, Zac och Peter i mun.
"Nej nej nej. Ni kan inte alla hoppa över!" utropade jag.
"En av er," sa Ricky.
"Vem är sämst?" skrattade George på skämt.
Alla var tyst och såg på Zac.
"Ja, det är nog jag...."
"Okej. Zac skippar," sa Ricky.
Jag gick fram till min pojkvän och la en hand på hans axel. Han log snett.
"Lycka till."
Jag nickade lätt. Zac drog mig intill sig och kysste mig på pannan. Min mun full öppen och jag försökte få fram något, men Zac skrattade bara lite roat och föste mig mot de andra.
"Nu lottdragningen!" ropade Alexa.
Hon gick fram till en glasskål och drog en lapp.
"Först ut är Roxy Gryffon! Och hon duellerar mot.... George Hale! I andra duellerar är det Zerath Mayham mot Veronica Blackatone! Tredje duellen utgörs av Gwen Iver vs Ricardo Carew! För fjärde duellen är det Coral Kelly som tävlar mot Peter Lynch! Det vill säga att sista duellen är Anton Canavan Bloss mot Blair Hunter!"
Jag tog ett djupt andetag. Jag skulle duellera mot Anton. Mot Anton. Som just hade Sammanstrålat med Icicleflare. Jag var dömd. Både Roxy och George var Vattenmagiker så när de duellerade var hela arenan fylld med vatten. Deras duell gick snabbt. George hade en gigantisk vithaj. Roxy hade en liten gullig drakfisk. Ganska svårt att matcha Georges haj med en drakfisk. Zerath hade en ormvråk så hans starkaste huvudelement var luft medan Veras var jord, men Zeraths svag punkt var jord och inte vatten medan Veras var det. Därför gick deras duell snabbt mot sitt slut och Vera förlorade till sin besvikelse. Hela Victorys besvikelse I guess. Nu var det alltså Gwens och Rickys tur. Ricky hade övertaget, men på något mirakulöst sätt lyckades Gwen slå honom. Fast det klart Gwen var en riktigt skicklig Illusionist och hon var riktigt bra på kampsport. När det var Coras och Peters tur kände jag plötsligt två armar slingra sig omkring min midja. Jag hoppade skrämt till men insåg en sekund senare att det bara var Zac.
"Gud Zac! Du skrämde nästan livet ur mig!" sa jag förebrående.
Zac skrattade lite roat.
"Förlåt."
"Nej, det gör inget. Jag är bara på helspänn inför min duell. Jag ska möta Anton! Anton av alla människor! Såg du när han Sammanstrålade med Icicle. Det var så coolt! And you know what? Jag kunde känna magin stråla ut från deras kropp. Så mycket magisk energi befann sig där! Det är helt sjukt!"
Zac började skratta igen.
"Vad är det som är så kul??"
"Blair. Hör du ens på dig själv? Slappna av! Gud, du är ju mer nervig än Brid!"
Jag suckade irriterat.
"Peter kommer vinna den här duellen mot Cora. Jag är ganska säker. Vet du vad det står då? 2 - 2! Då måste jag bli den som hela laget lägger sin tro på. Jag har redan varit med om det förut och tro mig, det är inte kul. Förlorar jag åker vi ut!" sa jag frustrerat.
"Blair, spelar det egentligen någon roll? Vi kom längre än förra gången och det är ett gott tecken. Dessutom, vi har fler chanser framöver."
Jag slöt ögonen och koncentrerade mig på Zac bakom mig. Det liksom kittlade under huden där han rörde vid mig. Vad lustigt.
"Mm. Jag antar väl det. Men ändå. Det är en stor press som jag inte riktigt vill hantera," mumlade jag.
"Jag förstår det men... Vad sägs om att.... Ifall du gör ditt bästa så.... Tar jag med dig på en till dejt," sa Zac eftertänksamt.
Jag log lite.
"Låter bra tycker jag."

Familiaris Academy ~ StarbornWhere stories live. Discover now