[|??|]

993 50 22
                                    

Men oj. Kreativt. ? Pt 2 blir alltså ??😂

~Blair~

༺♛༻

Där hittade jag Ayra med sin iller Daisy. Ayra var också Stjärnfödd. Hennes andra Familiaris var en tiger vid namn Anthemus.
"Hej Ayra. Vad gör du?" frågade jag.
Det snöade lite ute och det var hyfsat kallt. Hennes isblonda, nästan vita, hår smälte in i den vita bakgrunden men hennes mörka Alexandria's Genesis skar sig riktigt mot allt vitt och grönt.
"Jag tänker," sa Ayra frånvarande och strök Anthemus över sin tjocka tiger päls.
Daisy log ihoprullad runt hennes hals. Vad mysigt.
"Jag vet vad du kan göra förutom att tänka," sa jag.
Ayra hummade i respons.
"Du kan komma på Victorys julfest kl 6 ikväll."
"Julfest...?" sa hon efter ett tag och drog på munnen.
Hon mötte äntligen min blick och de gnistrade av busighet.
"Jag hoppas Lee ska vara där."
Både Ayra, Marlee och Vera älskade att busa. Även om Ayra inte var den typen på utsidan så var hon det på insidan. Så som Anthemus bevisade.
"Jadå. Både hon och Nessa skulle komma," sa jag med ett lite leende på läpparna.
Plötslig såg jag en skymt av en blågrön klänning i den otillåtliga skogen. Jag sa hejdå till Ayra och följde tyget in i skogen.

Som jag gissat stod nu Claire med sitt röda hår i snön i bara klänning och till och med barfota med sitt rådjur TerraCore. (A/N: Samma som innan. Vill du ändra namn så gör det. Bara tillfälliga namn för Familiarisar utan!)
"Claire?" sa jag halvhögt.
Jag visste att hon skulle höra. Hon såg på mig och så plötsligt var hon borta igen. Ugh. Typiskt den där dumma rådjurssidan av henne.
"Claire! Om du vill så får du komma till Victorys grupprum kl 6! Vi ska ha en liten julfest," ropade jag till henne.
För hon iakttog mig. Det visste jag.
Tja... Nu blir väl inte den här festen särkilt liten längre. Jag menar hur många är det som kommer? Hela Victory, Melia, Julian och Amber från Destruction, Antora, Kim, Alex(ander), Alex(andria), Nitra, Vanessa, Marlee, Amy, Vips, Jacob, Ayra, Bosse, Allison, Elise, Riley, förhoppningsvis Claire. Oj ja, 26 pers?? Ops. Jag kanske gick liiiiiite vilt till. Aja.

Ju fler desto bättre antar jag. Men jag hade bara några kvar att bjuda in nu. Jag använde Winters nos till hjälp att spåra Kevin i den otillåtliga skogen. Han stod tyst och betraktade emograbben Javier som stod och tränade kampsport. Jag hade hört att han sett sin egen mamma bli mördad när han var liten och han ville ha hämnd. Även Javier var Stjärnfödd. Som typ alla andra kändes det som. Javiers visande Familiaris var en svart panterhane vid namn Nighter och den andra var en albino tornugglehona som hette Dayler.
Dayler satt uppflugen i granen som Javier slog på medan Nighter anföll samma träd som Javier. Alla i skolan sa att Javier var en ensam varg och inte hade något Team. Men det kunde inte vara sant tyckte jag. För alla blev placerade i en grupp innan man teleporterades från rummen i sin stad, by eller var det nu var man bodde. Så han måste basically ha en grupp som han bor med. Han kanske inte umgås med sitt Team men han har ett. Det vet jag.
Kevins schakal DragonCaw låg och halvsov.
"Javier! Sluta slå på trädet! Tror mig, det lönar sig inte hela tiden. Istället kan du och Kevin komma på Victorys just nu rätt stora julfest," ropade jag till de båda djupa och mörka killarna.
"Nej," fräste Javier samtidigt som Kevin blängde på mig.
"Okej chilla! Ha kul istället för att vilja hämnas," sa jag lugnt.
"Nej," sa Javier bestämt.
"Jo," sa jag.
"Nej."
"Jo."
"Nej."
"Jo."
"Okej. Kan vi kompromissa istället?" sa Kevin otåligt och irriterat.
"Hur länge varar den?"
"Den börjar 6 och jag antar att man får gå när man vill," jag jag fundersamt.
"Okej. Javier och jag kommer och om vi blir uttråkade går vi. Okej?" sa Kevin och höjde på ögonbrynet.
"Låter bra tycker jag. Javier?"
'Awe kom igen Javier! Vi kan väl gå??' bad Dayler och landade på Javiers axel.
Han tvekande en stund.
"Okej."
"Perfa!"

Familiaris Academy ~ StarbornOnde histórias criam vida. Descubra agora