Kendine Güven

2.2K 135 9
                                    

ÖNEMLİ: Lütfen bu yazıyı sonuna kadar dikkatlice okuyun.

Okulunuzda sadece size ve yaşıtlarınıza bir deneme sınavı yapılacak diyelim. Her şube de bu sınava girmek zorunda. Müdür sınıfınıza giriyor ve deneme birincisinin sizin sınıftan olduğunu söylüyor. O an ne düşünürsünüz?

Tabiki sınıfta en yüksek notları alan kişidir diye tahmin ederseniz.

Peki neden?

Neden yani?

Biri gelip dese ki "TEOG/YGS 1.'si sen olacaksın.", inanır mısınız hemen? Hayır. TEOG/YGS 1.'si olan insanlar olağanüstü mü? Kendinimize neden hiç güvenimiz yok?

Eğer deneme birincisi sizin sınıftan çıktıysa o neden siz olamayasınız? Bunu bir sorun kendinize.

Okul birincisi olmak, denemelerde birinci olmak, TEOG'da/YGS'de birinci olmak vb... Bunların hepsi yalnızca sizin elinizde. Kendinize güvenin daima. Falan kişi yapabilmişse siz neden yapamayasınız?

Adnan Kahveci'yi tanıyor musunuz? Adnan Kahveci, Sürmene'nin bir dağ köyünde yaşıyormuş. Aynen şu cümleyi söylüyor: "Benim için Trabzon'a gitmek bile hayaldi." Bakın Trabzon diyor. Trabzon'a gidemeyen biri şu an YGS ve LYS dediğimiz sınavda 1. olup İstanbul'da en iyi üniversitelerden birini bitiriyor. Hemen ardından da Amerika'da yüksek öğretimini tamamlıyor. Geçen senenin TEOG 1.'si de bir dağ evinde yaşıyor. Sadece MEB kitaplarına çalışarak birinci oluyor. Özel okula mı gidiyordu? Hayır. Çok mu soru çözdü? Hayır. E nasıl oldu bu? Çalıştı. Düzenli bir şekilde ve isteyerek çalıştı. Hepsi bu. Biz istedikten sonra her şeyi yapabiliyoruz. İstedikten sonra da kendimize güvenmemiz gerekiyor. Tüm sorun burda. Kendimize güvenmiyoruz.

Müdür gelip deneme birincisinin sizin sınıftan olduğunu söylediğinde "Kesin odur." diyebiliyorsunuz çünkü o kişi hep yüksek not almış ve ona güveniyorsunuz ders konusunda. Şimdi de kendinize güvenme vakti.

Başkasına güvenmektense kendine güven önce. "Yapabilirim! Yapacağım!" de. Unutmayın: Ben size güveniyorum, siz de kendinize güvenin.

Okul Tavsiyeleri KızlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin