Yarışmalara Katılmak

502 7 2
                                    

Her sene yarışmalar düzenleniyor. Mesela kitap okuma, şiir yazma/okuma, resim çizme, hikaye/mektup/deneme yazma... Kimi yarışmalar sadece okul içinde olurken kimisi ilçe, il, Türkiye geneli oluyor. Hatta uluslararası olanlar da var. Hepsine internetten ulaşabilirsiniz.

Peki ne diye yarışmalara katılalım?

1) Tecrübe edinmek için. Bir madalyanız, belgeniz veya ödül neyse ona sahip olmak istemez misiniz? Kaybederseniz bu bir tecrübe, kazanırsanız bu bir zafer olur. Denemekten ne kaybedersiniz ki?

2) Eğer teşvik almak istiyorsanız (özele geçerken devletin maddi durumu belirli kriterlerin altında olan öğrencilere verdiği para) bu kritelere etki eder. Yani eğer il, ilçe, Türkiye ya da uluslararası bir dereceniz varsa teşvik alma ihtimaliniz artıyor.

Eğer katılmaya karar verdiyseniz birkaç tavsiye:

1) Özgün olun.

2) Pinterest uygulaması size farklı düşünceler verebilir, değişik şeyler var.

3) Resim yarışmasına katılacaksanız resminizi bence boyayın. Akrilikle boyayınca resim cidden evrim geçiriyor 😂

4) Başkalarının fikirlerini de mutlaka al. Öğretmenlerden ilginç fikirler çıkabiliyor.

5) Kazanamazsanız üzülmek yerine başka bir yarışmaya daha katılın. Yıllarca hiçbir yarışmada dereceye giremeyen ben bile geçen sene 2 kez dereceye girdim. Pes etmeyince cidden oluyor. Önce küçük küçük başlayın sonra büyütün. Mesela önce ilçe geneli sonra il geneli yarışmalara katılabilirsiniz. Giderek artırırsınız.

6) Kitap okuma yarışmasıysa kitapları bence en az 2 kez okuyun. Her bölüm sonunda "Ben olsaydım buradan ne sorardım?" diye düşünün ve sorular belirleyin. Bu kitap okuma yarışmasının ödülleri çok güzel oluyor genelde 😅 Yurt dışı gezisi (yanında ya velin ya da öğretmenin olacak), bilgisayar/tablet, bisiklet gibi ödüller var.

7) Çoğu Türkiye geneli resim yarışmalarında para ödülü var. Geçen sene EBA bir tane düzenlemişti, birinciye 5000 tl verilecekti mesela. Bunu diyorum çünkü eminim ki bir kişi bile olsa bunu okuduktan sonra "Oha" diyip araştırmaya başlayacak 😂

Bu kadardı diyeceklerim 😃 Geçen sene ilçe ve il geneli derece yapmıştım. Sırada Türkiye var hadi bakalım 😂 Hadi bu sene birlikte katılalım? ☺

Okul Tavsiyeleri KızlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin