Lise 1'e geçen 8'lerin yerleştirme puanları açıklandı. Orada yüzdelik dilim adında bir kavram geçti. Peki bu yüzdelik dilim ne?
Yüzdelik dilim sizin Türkiye'deki ve ilinizdeki sıralamanızdır. Normalde sıralama nedir? Şu kadar kişi arasından şu kadarıncı olmuşsun denilir değil mi? TEOG'ta bu böyle değil işte. Sıralamanızı size direk söylemek yerine yüzde olarak söylüyorlar. Yani yüzdelik dilim dediğimiz şey aslında sizin başarı sıranız. Yüzdelik diliminiz ne kadar azsa o kadar başarılısınız demektir, 1. olmaya o kadar yaklaşmışsınızdır demektir. (Yüzdelik dilimin nasıl hesaplandığını internetten öğrenirsiniz)
Bu sene 2. TEOG'u fulleyen 17 bin kişi var. Az bir sayı değil bu. Bu yüzden liselerin puanları artacak. Geçen sene 440'la alan bir lise bu sene 450 ile alabilir yani. TEOG'un aşırı kolay yapılması buna sebep oldu. Bu yüzden yüzdelik dilime bakarak lise tercih etmek daha mantıklıdır. Puanlar belirsiz olduğundan yüzdelik dilim size daha doğru bilgiyi verir. Yukardaki resmi yana kaydırın. Orada yazan matematik işlemini yaparak -yapamadım diyip benden yapmamı isteyene cevap vermeyeceğim, işlem açık ve net olarak yazıyor- gitmek istediğiniz liseyi kıyaslandırabilirsiniz.
Ben puanıma göre lise tercih ettim, sorun olmamıştı bende. Kimileri puana göre bakın derken kimileri yüzdelik dilime göre diyor. Ben 2 sene önce girmiştim TEOG'a ve kesinlikle bu senekine göre daha eleyici sorular içeriyordu, daha zorlayıcıydı sorular. Ama bu sene 17 bin full var, pek çok kişi 1-2 yanlışla bitirdi. Bu yüzden puanlar çok yakın. Bu da sıralamaları oynattı. İstediğiniz liseyle yüzdelik diliminiz yakınsa o liseye girme ihtimaliniz var. Ama arada çok fark varsa o okula girme ihtimaliniz çok çok düşük.
Benim tavsiyem: Tercih listesine ilk olarak puanınızın yettiği ama yüzdelik diliminizin yetmediği, buna rağmen çok istediğiniz okulları yazın. Belki tutarlar kim bilir? 😃 Tutmama ihtimali olmasın diye altlarına da yüzdelik diliminizin yettiği okulları yazın. 25 tane okul yazma şansınız var. 400 puan alan birinin 470 puanlı bir liseye girme ihtimali hiç yok. Bu yüzden arada uçurum olan liseleri yazmayın, boş yere yer kaplamasınlar. Arada 2-3 puan varsa yazın ama.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Tavsiyeleri Kızlar
Randomİnstagram: bendensanatavsiye İnstagram sayfamdaki gönderilerin aynısı var burada. Direkt kopyala yapıştır attığımdan bazı yerlerde 'sayfa' kelimesi geçebiliyor 😅 Wattpad'de 200 bölüm sınırlaması varmış. Bu sebeple kitap bu şekilde burada duruyor. B...