Başarı size hiçbir şey öğretmez. Size bir şeyler öğreten başarısızlıktır. Başarısız olunca üzülmeyin. Çözüm odaklı düşünün. Karneniz kötü olabilir. Bunu düşünüp kendinize "Başarısızın tekiyim ben." demek yerine ikinci dönem artırmak için neler yapabileceğinizi düşünseniz daha iyi olmaz mı? Başarısız olunca neden yelkenleri suya indiriyorsunuz ki? Bir daha deneyin. Size örnekler vereceğim bu konuyla ilgili.
İlk örneğim Bill Gates. Adını duydunuz mu hayatını biliyor musunuz bilmiyorum. Kendisi Microsoft’un sahibi ve dünyanın en zengin insanı. İlk işinde başarısız olmuş birisi. Bethany Hamilton. Kendisi sörf yapan birisi. Fakat kolunu 13 yaşındayken bir köpekbalığı koparıyor. Bir ay sonra sörf tahtasını tekrar eline alıyor ve 2 sene sonra da bir şampiyonada birinci oluyor. Thomas Edison. Ampülü icat etmeden önce 1000 kez başarısız olmuş birisi o. Demosthenes. Kendisi kekeme. Çalışıyor yıllarca bir hatip olmak için. Ağzına taşlar koyarak konuşmayı deniyor, dilini yönetmeye çabalıyor, koşarken şiirler okuyor... Yıllarca çalışıyor. Bunu ülkesine duyurma fırsatı yakaladığında yeniden kekelemeye başlıyor ve onunla dalga geçiyorlar. Peki o ne yapmış? Üzülüp depresyona girmektense çözüme odaklanmış ve çalışmaya devam etmiş. Sonunda da çok iyi bir hatip olmuş. (Bu arada hatip konuşmacı demek.)
Bunlar gibi bir sürü insan var. İnternette belki de milyonlarca örnek bulabilirsiniz. Başta başarısız olup yıkılan, sonra toparlanan o kadar çok insan var ki... Hatta bende bunlardan biriyim. TEOG 1'i mahfettim, 380 puan aldım. TEOG 2'de azimle çalışıp 460 puan aldım. Başka bir örnek katıldığım resim yarışmaları. Tam 9 sene beni dereceye sokmadılar özel okuldayım falan diye. 7'de devletteydim ve hocam bana "Bunu sen çizmiş olamazsın." diyerek gözlerimin önünde çizdiğim resmi yırttı. 9 sene boyunca hiçbir yarışmada dereceye giremedim. Şimdi yine devlet okulundayım ve 3 yarışmaya katıldım. İlkinde Trabzon 1.'si ikincide Akçaabat 3.'sü oldum. Sonuncu daha açıklanmadı.
Çalışmaya devam edin, pes etmeyin. Karneniz kötüyse bir daha deneyin. Başarısız olduysanız bir daha deneyin. Dersler çıkartın. Kendinize güvenin! Yapabilirsiniz!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Tavsiyeleri Kızlar
Randomİnstagram: bendensanatavsiye İnstagram sayfamdaki gönderilerin aynısı var burada. Direkt kopyala yapıştır attığımdan bazı yerlerde 'sayfa' kelimesi geçebiliyor 😅 Wattpad'de 200 bölüm sınırlaması varmış. Bu sebeple kitap bu şekilde burada duruyor. B...