Okulda Yalnızlık

1.1K 22 3
                                    

Bir arkadaşa sahip olmayabilirsin, okulda dışlanan biri olabilirsin veya okulda yalnız olan biri olabilirsin.

Peki ama NEDEN? Bunu bir sorgulayın.

Ben 7. sınıftayken okul değiştirmiştim ve eski okulumdan bir kızla dershanede arkadaşlığımı sürdürüyordum. Bana okulda herkesin onu boş yere dışladığından bahsediyordu. Ben de bunu saçma bularak devamlı o kızı savunup onun yanında duruyordum. Sonradan öğrendim ki bu kız minicik etekle her erkeğe yakın davranmış. Kızların sırlarını da devamlı başkalarına söylemiş. Bu sebepten bütün 7'ler hatta bütün okul tarafından sevilmeyen ve dışlanan biri olmuş.

Ben bunları öğrendiğimde açıkçası çok şaşırmıştım çünkü o kız gelip bana bunlardan hiç bahsetmemişti, meğer sadece kendi haklı yönlerini anlatıyormuş bana. Onunla konuştum ve o da kabul etti bunları. Birkaç ay sonra küstük zaten, öyle bitti mevzu.

Eğer bu anlattığım kız gibi insanlar tarafından hoş karşılanmayan, biri kendinize yapsa asla affetmeyeceğiniz şeyleri başkalarına yapıyorsanız üzgünüm ama tabiki okulda dışlanan biri olursunuz. Eğer bir hata yaparak bu konuma düştüyseniz özür dileyin, gönüllerini alın.

Eğer gerçekten hiçbir şey yapmadığınız hâlde okulda yalnızsanız sebebini bulun. Her şeyin bir sebebi vardır. Sebebi bulduktan sonra onu düzeltmeye gayret edin. Belki size hiç sorun yokmuş gibi geliyordur ama bazıları için bu bir sorundur? Her insan bir değil. Mesela bazı insanlar canım ve tatlım gibi kelimeleri çok sever. Ben bu iki kelimeye çok sinir oluyorum ve benimle bu tarz konuşan insanlara karşı istemsizce soğuk davranıyorum. Bana bunu diyen kişi benden büyükse sevinirim ama benimle yaşıt veya benden küçükse sinir olurum. Belki sizinle arkadaş olmayan kişiler de benim gibi bu tarz bir şeyden rahatsız oluyordur?

Bir de okulda çekingen olduğu için insanlarla konuşmayan, yalnız takılan kişiler var. Eğer bu kişilerdenseniz bir "Merhaba" diyerek konuşmayı deneyin. Bunda çekinecek bir şey yok. Ben de çekinik bir çocuktum 6. sınıfa kadar. Hiçbir arkadaşımla ilk konuşmayı ben başlatmamışımdır. Ama öyle bir an geldi ki bu olay tersine döndü. Nasıl olduğunu falan bundan sonraki yazımda bahsedeceğim.

Okul Tavsiyeleri KızlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin