Matematik zor gibi görünse de aslında basit bir derstir. Matematik ilgi sever bir derstir. Yani onunla her gün ilgilenmeniz gerek, yoksa unutturur kendini.
Her şeyden önce yapabileceğinize inanın. Matematik çözebilenler ayrı bir zekaya sahip falan değil. Siz de isterseniz matematik çözebilirsiniz. Buna inanın.
Kendinize inandıktan sonra eksik olduğunuz konuları not alın bir deftere. Hangi sınıfsanız o konuları ama. Sonra o konuyu çözebilmek için eskilerden hangi konuyu bilmeniz gerektiğini not alın. Yani şunu demeye çalışıyorum: Atıyorum 10'da görülen geometriyi kolaylıkla yapabilmek için 9'da görülen geometriyi bilmek gerekiyor. Önce kendi konularınızı, sonra kendi konularınızı yapabilmek için gereken eski konuları not alın.
Muhtemelen biraz uzun bir liste olacak. Ama olsun, gözünüzü korkutmasın bu liste. Siz bir yerden halletmeye başlamadıkça o liste uzar gider. Bunun farkında olarak başlayın çalışmaya.
Peki nasıl çalışacağız?
Öncelikle Şenol Hoca, Tonguç, Hocalara Geldik (Hocalara geldik kanalını ben sevmiyorum ama seven bol, bence sorun bende 😄 Bakarsınız ve karar vererek ister izler ister izlemezsiniz) gibi youtube kanallarından konu anlatım videoları izleyin. Bunu hallettikten sonra çözümlü soru videoları izleyin. Videoda bir soru çözüldükten sonra videoyu dondurun. Aynı soruyu farklı sayılarla kendi başınıza çözmeyi deneyin. Çözemediyseniz videoyu baştan izleyin. "Neden?" diye sorarak kafanızda soru işaretleri bırakmak yerine bütün sorularınızı araştırın.
Soru çözüm videoları bittikten sonra test kitabınızdan çözmeye başlayın. Karekök yayınlarına zor derler ama ben aldım bu sene. Aşırı kolay. Palme ondan kat kat daha zor. Bence karekök yayınları alabilirsiniz. Cidden zor değil ve bence yeni başlayanlar için ideal. Yapamadığınız soruları hocanıza gidip sorun, anlamaya gayret edin. Her gün düzenli bir şekilde formülleri tekrar edip örnek bir soru çözün. Bunu yapıp matematikle ilgilenmezseniz anında unutup her şeyi birbirine karıştırırsınız.
Zorlanacaksınız, haklısınız bu konuda. Ama zoru başarmak keyiflidir, öyle değil mi? 😄 Matematiği hallettikten sonraki hayatınızı bir düşünsenize...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Tavsiyeleri Kızlar
Randomİnstagram: bendensanatavsiye İnstagram sayfamdaki gönderilerin aynısı var burada. Direkt kopyala yapıştır attığımdan bazı yerlerde 'sayfa' kelimesi geçebiliyor 😅 Wattpad'de 200 bölüm sınırlaması varmış. Bu sebeple kitap bu şekilde burada duruyor. B...