Lise 1'e geçenlerin hâliyle bolca sorusu var 😃 Bende buraya en çok sorulanları yazıp cevaplayacağım. Yazmadığım bir konu varsa yoruma yazarsınız, cevap veririm 😊
1) Lise zor mu?
Ortaokula göre dersler daha ağır ama düzenli çalışan biri halledebilir.2) Neden 9. sınıfta öğrenciler 40-50 gibi bir anda düşük notlar görmeye başlıyor?
Bu herkes için geçerli değil öncelikle. Genellikle TEOG'u atlatan 9'lar eğlenme derdinde olur. 9. sınıf da temel olunca konuları biraz fazla. Öğrenciler eğlenceye vurunca dersler bir anda çöküyor. İstisnalar oluyor. Ben 9'da ciddiyetin farkındaydım, baya sağlama aldım 9'u.3) Ya hiç arkadaşım olmazsa? Zaten çekingen biriyim.
Ya çok arkadaşın olursa? 😃 Lise 1'de zaten herkes arkadaş derdinde olacak. Bir anda tüm sınıf arkadaşın olacak. Bu düşüncelerle kendini boğma ve yaz tatilinin tadını çıkar 😄4) 9. sınıf neden önemli?
12'de girilecek olan YGS sınavı 9 ve 10 konularını içeriyor. 11-12'de ise LYS konuları anlatılıyor. Önemli olan sınav LYS ama YGS'yi boşlamamak gerek. 9 ve 10'da temeli sağlam atarsanız ilerde zorlanmazsınız. Birçok 12. sınıf 9 ve 10'da düzenli ders çalışmadığı için pişman. Okulda bir abiyle konuşmuştum, herkes stresli veya heyecanlıyken onun çok rahat tavırları vardı. Sormuştum sebebini. Bana 9 ve 10'da temelini iyi tuttuğu için YGS'yi rahatlıkla yapabildiğini söylemişti. Bu yüzden YGS yaklaşırken hiçbir şekilde stres yapmadı. Sanırım bu bahsettiğim abi okul 1.'si olmuştu. YGS sonucunu bilmiyorum ama iyiydi diye duymuştum.5) En zor ders ne?
Çevremde gördüğüm kadarıyla genel olarak en çok fizik dersinde zorlanılıyor. Tuhaftır ki ben 9'da en çok biyolojide zorlanmıştım. Bana saçma gelen birçok yeni terim vardı. Bide devamlı öğretmenimiz yazı yazdırıyordu. Biyolojiyi sevemeden başladım 9'a. Ama açıkça diyebilirim ki 10. sınıfta biyoloji aşırı kolaydı. Çünkü konular ortaokulda görülen şeylerdi. (Örnek: Mitoz mayoz, üreme şekilleri, kalıtım, çaprazlama) Fakat dediğim gibi çevremde en çok zorlanılan ders hep fizik oldu. Bide bazen bazı öğretmenler sinir bozucu oluyor. Bu seneki fizik öğretmenim ilk dönem nerdeyse sınıfın yarısını fizikte bıraktı. 49'la fizikten kalan oldu.Öğretmenlerle iyi anlaşmaya bakın 😄
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Tavsiyeleri Kızlar
Randomİnstagram: bendensanatavsiye İnstagram sayfamdaki gönderilerin aynısı var burada. Direkt kopyala yapıştır attığımdan bazı yerlerde 'sayfa' kelimesi geçebiliyor 😅 Wattpad'de 200 bölüm sınırlaması varmış. Bu sebeple kitap bu şekilde burada duruyor. B...