5. Sınıf:
İlk olarak asla makyaj yapmayın. Yaparsanız bu size ilerde daha kötü sonuçlar verir.Ortaokula yeni geçtiniz ve zorlanabilirsiniz. Ama emin olun zor falan değil.
6. sınıf ve sonrası TEOG'a etki ettiği için bence en güzel yılınız şimdiki yıl. İstediğiniz kadar eğlenin, gezin, tozun 👍😄 Günde yarım saat veya 1 saat çalışmak yeterli olur. Dersleriniz zaten hiç zor değil.
Okulda her zaman kendiniz olun, başkalarına özenmeyin.
Çok çocuksu şeylerden vazgeçin. Artık büyüyorsunuz 😊
Cool olmak için mükemmel bir yıl. Okulda yapılan yarışmalara ve etkinliklere katılarak adınızı okulda duyurun. Bu şekilde devam ederseniz 7. sınıfta veya 8. sınıfta cool biri olabilirsiniz.
6. Sınıf:
İlk olarak makyaj yok. Siz anlamıyor olabilisiniz şu an ama büyüdükçe anlayacaksınız. Bir anda sivilceler yüzünüze akın edecek. O yüzden makyaj yok ❌Dersleriniz aşırı olmasa da önemli. Hem TEOG'a etki edecek hem de lisede bazı konular geçiyor. Konuları iyi öğrenin. Günde 1-2 saat çalışmak bence yeterli olur ama bunu artırabilirsiniz.
Kışın kazaklar giyerek tatlı bir görüntüye ulaşabilirsiniz. Pembe sizi tatlı gösterir 👍
Çok çocuksu şeyleri bırakmadıysanız bırakın artık. Siz büyüyorsunuz, bunu unutmayın.
Bence 6. sınıf, kişiliklerimizin oluştuğu yıl. 6. sınıfta nasılsanız ilerde de öyle olursunuz. Bu yüzden kişiliğinizi kendi benliğinize iyice oturtturun. Her zaman kendiniz olmayı da unutmayın.
No sevgili ❌ 6. sınıfta farkettim ki erkekler bir anda sapıklaşıyor. Ben 6'dayken sevgili olan birçok arkadaşım oldu. Hepsinin sonucu hüsran oldu. Üzülmek istemiyorsanız uzak durun.
7. Sınıf:
Bu yıl arkadaşlarınızla bol bol eğlenin. Seneye TEOG'a çalışmaktan fırsat bulamayabilirsiniz. Tabii bunun yanında bu yıl da önemli. SAKIN derslerinize çalışmamazlık yapmayın.Yaz tatilinde TEOG'a çalışmaya başlayın. İlk TEOG, Kasım'da olduğu için göz açıp kapatıncaya kadar hemen geliyor. Yaz tatilinde dershaneye falan gidebilirsiniz. Olmadı oturun internetten kendiniz öğrenin.
Kendiniz olun, başkalarına ASLA özenmeyin.
Makyaj yapmayın, ilerde sonuçları çok kötü oluyor.
Yaşınızdan büyük giyinmeyin. 7. sınıflar genelde böyle. Ama siz öyle olmayın.
Öğretmenlerinize saygısızlık yapmayın. 7. sınıfı sadece eğlence olarak görmeyin.
8. Sınıf:
Size diyebileceğim tek ve önemli şey: Ders. Ders ders ve yine ders! Oturun evde ders çalışın iyi bir lise için. Beni şu an anlamıyor olabilirsiniz ama ben TEOG puanım yüzünden kötü bir sınıfa düştüm. Bazı arkadaşlarım sadece 1 puanla istediği liseye gidemedi. Bu yüzden bu yılınız baya önemli. Ben ilk TEOG'a kadar ciddiyeti farkedememiştim ama durum gerçektek de ciddi.İyi bir lise = İyi bir üniversite = İyi bir gelecek
Bunun şimdiden farkına varın ve ders çalışın. Arkadaşlarınız var tabii, ama onlarla fazla görüşmeyin. TEOG her şeyden önemli konuma gelmeli bu yıl. Çalışma tavsiyesi istiyorsanız paylaşıklarıma bakarsınız.
Arkadaşlarınızla vakit geçirmek istiyorsanız 2 haftada bir veya haftada bir aşırı olmadan vakit geçirin. Ama lisede iyi bir hedefiniz yoksa gidin eğlenin, çalışmayın.
Mezuniyetiniz olacak, gerçekten mezuniyette kep fırlatmak mükemmel bir duygu 😄😄 Bizim okulda mezuniyete katılmayanlar olmuştu ve sonra pişman oldu çoğu. Sakın kaçırmayın derim.
9. Sınıf:
Merhaba liseye yeni geçenler 😄 İlk olarak heyecanınızı bastırın 😄 Lise farklı bir ortam ama emin olun ortaokul gibi. Ben değişklikten hiç anlamadım mesela. Aynı gibi geldi bana 😄Dersler sizi zorlayabilir. Kısaca derslerden bahsedecek olursam;
Dil Anlatım
Edebiyat
Matematik
Fizik
Kimya
Biyoloji
Tarih
Coğrafya
İngilizceDil anlatım ve edebiyat, ortaokuldaki Türkçe dersi. Dil anlatımda dil bilgisi, edebiyatta sanatlı yön vardır. Mesela betimleme, öyküleme, büyük/küçük ünlü uyumu dil anlatımdır. Edebiyattaysa şiir yorumlama, öykü, hikaye, masal, anı vb vardır.
Matematik klasik matematik 😄 Fonksiyonlar diye yeni bir konu var, biraz zorlayabilir. Eskilerden olarak mutlak değer, çarpanlara ayırma, üçgenler, alan bulma vb var.
Fizik, kimya ve biyoloji, ortaokuldaki fen dersi. Fizikte enerji ve hareketle ilgili olan şeyleri; kimyada periyodik tablo gibi ve deneysel şeyleri; biyolojide canlılığı işliyorsunuz. Genellikle biyoloji ve fizikte zorlanıyor 9'lar. Ben biyolojiden nefret ediyorum mesela 😡 O kadar saçma sapan kelimeler var ki anlatamam. Matematik bile seviliyor bunların yanında.
Okulda gidip 11'lere SATAŞMAYIN! Bizim sınıfta sataşmışlardı ve sonuç disiplin! Yapmayın bunu. Size ne üst sınıflardan?
Gidip neden 8'leri eziyorsunuz? Siz de bir zamanlar 8. sınıftınız. Lütfen bunun bilincinde olun.
Okulda cool olmak istiyorsanız şimdiden başlayın. Etkinliklere ve yarışmalara falan katılın.
12. sınıfta girilecek olan YGS sınavı = 9. sınıf konuları. Şu anki 12'ler genellikle "Keşke 9'da çalışsaydım." diyor. İyi bir üniversite istiyorsanız konuları iyi öğrenin.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Tavsiyeleri Kızlar
Randomİnstagram: bendensanatavsiye İnstagram sayfamdaki gönderilerin aynısı var burada. Direkt kopyala yapıştır attığımdan bazı yerlerde 'sayfa' kelimesi geçebiliyor 😅 Wattpad'de 200 bölüm sınırlaması varmış. Bu sebeple kitap bu şekilde burada duruyor. B...