Ağlamak

2.2K 81 7
                                    

Herkes birini sever. Belki bizden yaşça küçük birini severiz, belki de bizde yaşça büyük birini. Belki öğretmenimizi belki kuzenimizi... İnsanın kendi kendini depresyona soktuğunu biliyor muydunuz?

Tahmin edeyim, bilmiyordunuz.

İnsanlar; ders notları düşünce, aşk acısı çekince veya ailesiyle sorunları olunca depresyona girer. Genel olarak bu böyledir. Hatta bazı insanlar depresyondan çıkmak için internetten araştırma yapıyor. Oysa bundan kurtulmak, hatta hiç girmemek o kadar kolay kii... Beynimiz saftır. Denilen her şeye inanır. Her gün kendinize güzel şeyler söylerseniz öyle olursunuz. Her gün kendinize hasta olacağım derseniz hasta olursunuz. Kanıtlanmış bir gerçektir bu.

Hatta beynimiz, hayallerimizi gerçek zannediyormuş. Sürekli güzel anılarınızı düşünürseniz motivasyonunuz artar ve kendinizi iyi hissedersiniz. Ama sürekli ağladığınız veya acı çektiğiniz zamanları düşünürseniz motivasyonunuz düşer ve mutsuz olursunuz.

Depresyona giriyoruz, çünkü sürekli bizi üzen şeyleri düşünüyoruz. Üzüldüğünüz zaman güzel bir anınızı gözlerinizin önüne getirin. Daha sonra da başka bir anınızı. Hatta yaşamak istediğiniz güzel bir anıyı yavaş yavaş düşünün. Beyniniz onu gerçekleşmiş zanneder ve mutlu olursunuz.

Ders çalışmadan önce 4 dakika boyunca hayal kurmak ders çalışma motivasyonunuzu artırır. Bunu da bilmiyordunuz değil mi? İlginçler ama gerçek.

Hatta hayal kurduğunuz zaman odaklanmanız gelişiyor, hedefinize kararlılıkla yaklaşıyorsunuz.

Beynimiz saftır, denilen veya düşünülen şeyleri gerçek zanneder. Beynimizin bu yönünü kullanıp derece yapabilir, depresyondan kurtulabilirsiniz.

Tek yapmanız gereken şey düşünmek. Hepsi bu ☺

Not: Hepsi okuduğum kitapta yazılı. İnternetten alıntı değil ve hepsi kendi cümlelerim. Ama yazanlar gerçek.

Okul Tavsiyeleri KızlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin