1) Yazılı zamanı "Ne ara bu kadar konu işledik?! 😲" demezsin.
2) Yazılı zamanı bir şey olur da çalışamazsan bile önceden çalıştığın için başarılı olursun.
3) Konuları bir çöp olarak düşün. Bu çöpler birike birike dağ gibi olur. E sonradan nasıl çalışacaksın? Düzenli çöpünü at ki dağ oluşmasın 👍 (Aklıma daha madde gelmedi 😂 Neyse 😅😅) 3. maddeyi konuşalım birazcık. Öncelikle düzenli ders çalışmak demek bir nevi istikrarlı ders çalışmak demek, süreklilik demek, devamlılık demek, bir çalışıp on gün yatmamak demek.
Her gün evinizdeki çöpleri nasıl atıyorsanız konuları da beyninize atmalısınız. Derste gördüklerinizin çoğunu (yanlış hatırlamıyorsam oran olarak %80'di) 24 saatte unutuyoruz. Buna engel olabilmesi için düzenli çalışmaya ihtiyacımız var.
Eve geldiğinizde dinlenin, yemek yiyin vb. Sonra o günki derslerinizi tekrar edin. Bu çoğu kişinin bildiği ve bilindiği hâlde çoğu kişinin uygulamadığı bir şey. (Mesela ben 😂) Ben her gün tekrar etmek yerine daha farklı bir sistem uyguluyorum. Mesela benim haftada 4 biyoloji dersim var. Cuma haricinde her gün biyolojiye giriyorum. Bu yüzden tekrarımı cuma günü yapıyorum. Mesela fizik dersim 6 tane ve ilk üç gün sürüyor. Bu yüzden fizik tekrarımı perşembe ve cuma günü yapıyorum. Hadi bir örnek daha vereyim, edebiyat dersim pazartesi ve çarşamba. Ben salı günü tekrar ediyorum. Böylelikle hem tekrar etmiş hem de bir sonraki derse hazırlık yapmış oluyorum. Bence bu benim için daha faydalı.
Tekrar işini hallettikten sonra sıra geldi ödevlere. Önce ödevler! Hatta ödev olmayan ama işlenen konular da dahil! Neden? Çünkü oraları elbet bir gün ödev olarak verecek öğretmeniniz. Yine bir örnek vereceğim. Benim okulumda okul kendi kitaplarını dağıtıyor. Sınav lisesindeyim, hâliyle tüm yayınlar Sınav. Hatta her ay yeni kitap veriyorlar. Ben matematik kısmını işledikçe çözdüm ödev olmadığı hâlde. Birkaç gün sonra öğretmenimiz orayı ödev verdi. Benim bitirmeme 2-3 test kalmışken diğerlerinin 10 testi falan vardı. Demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım.
Geriye sadece test çözüp konuyu pekiştirmek kaldı.
Uzun lafın kısası: DÜZENLİ DERS ÇALIŞ. "Peki bu düzenin içinde neler olabilir?" diyorsan, sorunun cevabı üstte 😅
#okul
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Tavsiyeleri Kızlar
Randomİnstagram: bendensanatavsiye İnstagram sayfamdaki gönderilerin aynısı var burada. Direkt kopyala yapıştır attığımdan bazı yerlerde 'sayfa' kelimesi geçebiliyor 😅 Wattpad'de 200 bölüm sınırlaması varmış. Bu sebeple kitap bu şekilde burada duruyor. B...