Düşündüğümüz şeyler aslında hayatımızı çok fazla etkiliyor. Bunu şimdi birlikte test edip size göstereceğim 😃
İlk olarak sizi derinden üzen, etkileyen veya üzecek olan bir olayı gözlerinizin önünde canlandırın. Yeniden o anın içindeymişsiniz gibi hayal edin. Bu her şey olabilir. Herkese rezil olduğunuz bir an, utandığınız bir an, sevdiğiniz birini kaybettiğiniz bir an... Nasıl hissettiniz? Mutsuz. Yeniden o anki hislere büründünüz.
Şimdi tam tersini deneyelim. Sizi çok sevindiren veya çok sevindirecek olan bir olayı gözlerinizin önünde canlandırın. O anın içindeymişsiniz gibi hayal edin. Bu her şey olabilir. Doğum gününüz, kazandığınız bir yarışma günü, birini sevindirip mutlu olduğunuz bir gün... Peki ya şimdi nasıl hissettiniz? Yüzünüzde istemsizce bir gülümseme oldu mu? Mutlu oldunuz ve gülümsediniz. Çünkü beyniniz o anı gerçek sandı.
Beynimiz saftır ve biz ona ne dersek o ona inanır. Biri size "Yapamazsın" derse bunu düşünmeye başlarsınız, bu da sizi mutsuz eder. Fakat tamtersi biri size "Yapabilirsin, sana güveniyorum" derse bunu düşünüp mutlu olursunuz, kendinize güvenmeye başlarsınız.
Depresyona girme sebebimiz düşüncelerimizmiş, biliyor muydunuz? Bizi mutsuz eden olayları o kadar düşünüyoruz ki bizi mutlu eden olayları unutuyoruz. Bu da bizi depresyona yönlendiriyor. Kendinize bunu yapmayın.
Birçok insan kendi kendini hasta ediyormuş, peki ya bunu biliyor muydunuz? Biri size "Aa, hasta gibisin, yüzün çok soluk görünüyor. Hasta mısın?" dese aynaya gidip kendinize bakar hatta başkalarına gidip "Hasta gibi mi görünüyorum?" diye sorarsınız. Farkettiniz mi bilmem ama bu olaydan birkaç gün sonra gerçekten hastalanıyorsunuz. Bunun sebebi düşünmeniz.
Siz ne düşünürseniz beyniniz ona inanıyor ve onu gerçekleştirmek için çabalıyor. Kendinize güvenip "Yapabilirim!" derseniz beyniniz yapabilmeniz için çabalamaya başlayacaktır. Ama tam aksine "Yapamam." derseniz en baştan kaybetmiş olursunuz.
Pozitif düşün, pozitif olsun.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Tavsiyeleri Kızlar
Randomİnstagram: bendensanatavsiye İnstagram sayfamdaki gönderilerin aynısı var burada. Direkt kopyala yapıştır attığımdan bazı yerlerde 'sayfa' kelimesi geçebiliyor 😅 Wattpad'de 200 bölüm sınırlaması varmış. Bu sebeple kitap bu şekilde burada duruyor. B...