Ders Çalışmak İstiyorum Ama Yapamıyorum

2.2K 88 8
                                    

Çoğumuzun başına geliyordur bu. Benimde bazen başıma geliyor. Bunun önüne geçmek için:

1) Dersi ilgi çekici hâle getirin. İnsan sevdiği derse çalışır ve severse çalışmak ister. Mesela ben şiirleri çok severim. Bu yüzden edebiyat dersini de seviyorum. Şiirle ilgili konular ilgimi çekiyor ve merak ettiğim için derse çalışıyorum. Sizde neyi seviyorsanız o şekilde dersi değiştirin. Atıyorum müziği seviyorsunuz. O zaman neden savaşlardan bir şarkı yapmıyorsunuz? Belki bilirsiniz, 571 diye bir şarkı var. Efendimizle ilgili. Hayatıyla şarkı ve ben hiç unutmadım. Sizde unutmamak için ve dersi eğlenceli yapmak için yapabilirsiniz.

2) Ders başına oturmakta zorlanıyorsanız öncelikle telefon, bilgisayar, tv gibi şeylerden uzak durun. Masa başına oturun ve kitaplarınızı açın. Birkaç dakika sonra çalışmaya başlarsınız. Telefonsuz yapamıyorsanız ya sesini kısın ya da interneti kapatın. Ben bazen whatsaptaki grupları sessize alıyorum. Ders çalışma bittikten sonra açıyorum, çok da güzel oluyor. Kendinizi idare etmeyi öğrenin ve kendinize sınır koyun.

3) Belli saatlerde ailenizin sizi ders başına yollamasını söyleyin. Hatta mümkünse biri başınızda dursun. Çalışırsınız. Zamanla da kendi isteğinizle çalışırsınız.

Okul Tavsiyeleri KızlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin