Ders çalışmayı sürekli hâle getirmek ve yaptığınız programlara uymak için yapabilecekleriniz:
1) Hedef belirlemek.
Çok istediğiniz bir şeyi hedef olarak kendinize belirlerseniz isteğiniz artar 👍 Örnek: Yaz mevsimindeyiz, her yer çok sıcak. Eğer bir testi fullemezseniz size yelpaze-cam falan yok, sıcaktan pişeceksiniz 😄 Eğer serinlemek istiyorsanız bir testi fullemeniz gerek. Bu bile bir hedeftir ve çok etkili bir hedef 😃👍 Fullemezseniz dondurma yok, fullemezseniz sıcaktan terleyeceksiniz vb... Tabii bunlar haricinde daha büyük hedefler verebilirsiniz kendinize. Mesela sahip olmak istediğiniz meslek sizin düzenli ders çalışmanızı sağlar.2) Hayal kurun.
Bir öğretmen, öğrencilerine bir test yapmış. Sınıfı ikiye bölmüş. Yarısına derse başlamadan önce 4 dakika kadar hayal kurmalarını, diğer yarısına ise normal çalışmalarına devam etmeleri gerektiğini söylemiş. Öğrenciler denileni uygulamış. Biraz zaman geçtikten sonra derse başlamadan önce 4 dakika kadar hayal kuran öğrencilerde daha yüksek başarı görülmüş. Sebebi isteklerini başarmış gibi hayal kurmalarıydı. Bu öğrencileri harekete geçirerek onların ders çalışmasını sağlıyormuş 😃 Hayal kurun 👍3) Sizi engelleyen her şeyden uzak durun.
Telefonda saatlerce vakit geçirip her akşam izleyeceğiniz bir dizi varsa ders çalışmanızı düzene sokamamanız inanın bana çok normal. Kendinizi bu teknolojik aletlerden uzak tutun.4) Yaptığınız program seviyenize uygun olsun.
Bazen internette görülen programları hiç değiştirmeden uygulamaya başlıyorsunuz. Hiç bir doktor herkese aynı ilacı verir mi? Kendi seviyenize uygun programı kendiniz hazırlayın. İlk günden kendinize en ağır dersleri yüklemeyin. Önce hafif hafif ilerleyin sonra ders çalışma sürenizi artırın. Böyle olursa daha istikrarlı ders çalışırsınız.5) Ödül-Ceza koyun.
Bu aslında 1. maddeyle neredeyse aynı. Ortaokuldayken babamla anlaşma yapmıştık. Haftada 1000 soru çözersek babam bize bakugan alacaktı 😄 Nedendir bilinmez bakugan delisiydim, kardeşimle bakugan alıp alıp dururduk. Beyblade de alırdık devamlı 😅 Babam bize alsın diye soru çözerdik devamlı. Eğer 1000 soru olmazsa almazdı babam.Umarım faydalı olur 😊
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Tavsiyeleri Kızlar
Randomİnstagram: bendensanatavsiye İnstagram sayfamdaki gönderilerin aynısı var burada. Direkt kopyala yapıştır attığımdan bazı yerlerde 'sayfa' kelimesi geçebiliyor 😅 Wattpad'de 200 bölüm sınırlaması varmış. Bu sebeple kitap bu şekilde burada duruyor. B...