Beyin

1.8K 75 2
                                    

Hafta sonu ve bu pazartesi okula iki tane adam geldi. Seminer yaptılar. Biri başarıyla ilgiliydi diğeri de beyin ve denemelerdeki paragraflı sorularla ilgiliydi. Başarıyla ilgili olan kısmı yarın paylaşacam. Şimdi beyinle ilgili olanı anlatacam.

Öncelikle neden bazı şeyleri unuturuz?

Bilgiler, beynimizde bir yere yerleşir. Eğer biz o bilgiyi tekrar edersek o bilgiler üzerinden çok geçilir ve o bilgi aklımızda kalır. Ama bazı şeyleri tekrar etmeyiz ve beynimiz o bilgiyi zamanla unutur.

Seminerde şöyle bir örnek verildi:

Bir adam, bir vadide karşıdan karşıya geçecek. Önce iple bir yol yapıyor ve geçiyor. Sonra geri dönüyor. Başka ipler de yaparak sağlamlaştırıyor. Sonra da tahtalar koyarak köprü yapıyor. Bir kez daha karşıya geçiyor. Sonra kenarlarını sağlamlaştırıp yine karşıya geçiyor. Kısaca her seferinde başka şeyler ekleyerek sağlamlaştırıyor. Beynimiz de böyleymiş.

Bir bilgiyi ilk öğrendiğimizde sağlam olmayan bir köprü oluşur. Sonra tekrar edersek bilgiyi bir kez daha üstünden geçmiş oluruz. Birkaç kez daha tekrar ettikçe o köprü gelişir ve giderek daha kolay ulaşırız o bilgiye.

Örneğin sürekli aynı konuyla ilgili test çözerseniz zamanla o konuda iyi bir konuma gelirsiniz. Çünkü hep aynı şeyi tekrarladınız. Beynimiz de böyle. Bilgileri tekrarlayın ve köprüyü sağlamlaştırın 👍

Okul Tavsiyeleri KızlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin