Lise Nasıl Bir Yer?

1.3K 20 0
                                    

Benim için lise tek kelimeyle şu: Yolculuk. Sadece lise de değil, ben okul hayatını beni hayallerime ulaştıran bir yolculuk olarak görüyorum. Bu yüzden okulu sanırım seviyorum 😄 Sonuçta beni hayallerime götürecek olan onlar 😃

Ortaokulla lisenin farkından başlayayım öncelikle. Ortaokulda daha az ders olduğu için çantanız daha hafif, lisede ağırlaşacak malesef ki. Konular çok olduğu için lisede düzenli çalışmanız gerekiyor, ortaokulda son gün çalışarak yazılıdan yüksek alınabiliyordu. Ama lisede konular yoğun olduğundan dolayı çabucak unutuyorsunuz. Düzenli tekrar ve günlük çalışma istiyor. Bunu yaparsanız rahatlıkta takdir alırsınız. Yapmazsanız lise sizi zorlayabilir.

Lisenin ortaokula göre daha ağır olduğu bir gerçek. Ama bu lisenin çok zor olduğu anlamına gelmiyor. Düzenli çalışanlar yapabiliyor rahatça. Unutmayın ki çok çalışan değil istikrarlı çalışan başarıyı elde eder. Kaplumbağa ve tavşanın yarışı gibi düşünün. İstikrarsız öğrenciler bir gün çalışır birkaç gün çalışmaz. İstikrarlı öğrenciler ise kaplumbağa gibi devamlı az da olsa yol alır. Sınav zamanı kaplumbağa rahat olurken tavşan önünde çok yol olduğu için endişelenir.

Lise böyle bir yer 😃

Eğleneceksiniz, yeri gelecek bıkacaksınız derslerden, bazen arkadaşlarınızla coşacaksınız ve müdür yardımcısı gelip size kızacak 😄 Bunların hepsi ilerde size birer anı olarak kalacak. Size tavsiyem bolca resim çekilip çıkartmanız. Lise çok hareketli ve eğlenceli geçiyor. Özellikle de kurulan arkadaşlıklar daha iyi oluyor. Ortaokulda çok arkadaş sorunum oluyordu ama lisede inanır mısınız, 1 tane bile olmadı. Lisede daha olgun daha geleceğini düşünen insanlarla bir arada olacaksınız. Bu bence harika bir şey.

Farklı düşüncelere sahip yüzlerce kişiyle karşılacaksınız. 12'lere bakacaksınız, 11'lerle atışacaksınız, 10'larla dost olacaksınız falan filaannn... (Atışma falan onları uydurdum 😂 Ciddiye almayın, 11'ler hep kavgacı değil yanlış anlaşılmak istemem)

Hani derler ya "Lise bir başka." "Lisede kurulan arkadaşlıklar bir başka." falan diye, sonuna kadar onlara katılıyorum 😄👍 Cidden lise bir başka bu anlamda 😊

Okul Tavsiyeleri KızlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin