1) Balık tüketimi, K vitamininden zengin ıspanak, kuşkonmaz ve brokoli gibi sebzeler beyin gücünü artırarak hafızayı güçlendirir.
2) Düzenli uyku, öğrenmeyi kolaylaştırmakta ve belleği güçlendirmektedir.
3) Hep kullandığınız eliniz yerine diğer elinizi kullanmaya başlayın. Mesela saçınızı sol elinizle tarayın, kalemi ters elinizle tutun gibi. Bu beyninizin kullanmadığınız diğer yarısını harekete geçirir.
4) Asker yürüyüşü gibi olduğunuz yerde hareket edin. Sol bacağınızı her kaldırdığınızda önce sağ elinizle, sonra sol elinizle dizinize dokunun. Böyle çaprazlama hareketlerle beyninizin her iki tarafını da kullanmış olursunuz.
5) Burnunuzun ucunda bir fırça olduğunu hayal edin. Bununla havaya en sevdiğiniz renkte yatay bir sekiz çizin. Bu çizim hareketleri yorgun zihninizi canlandırır ve stresi etkili biçimde yok eder.
6) Çevrenizle bulunan arabaların plakalarına bakın ve plakadaki harflerden kelimeler hatta cümleler türetmeye çalışın. Böylece hem kelime hazneniz gelişir hem de beyninizi canlandırırsınız.
7) Alışverişe veya herhangi bir yere giderken tıpkı bir çocuk gibi merak içinde bütün duygularınızı harekete geçirin. Bakın, dokunun, dinleyin, koklayın. Bu şekilde beyninizin kapasitesini artırırsınız, hafızanız her zaman canlı kalır.
İlk iki bilgi internetten alıntı, diğer bilgileri bir okulun kataloğunda okumuştum, orada yazan bilgiler 😊 Bunları hep uygulamasanız bile bunlar hafızanızı dipdiri tutacak hatta geliştirecek 👍
6 EGZERSİZLE HAFIZANIZI GÜÇLENDİRİN
1. GÖZDEN GEÇİRİN: Öğrenmek istenilen materyali inceleyin. Konuyu ana hatlarıyla belirleyin.
2. SORU HAZIRLAYIN: Konuyla ilgili soru hazırlayın.
3. OKUYUN: Hazırlanan soruları cevap ararcasına okuyun.
4. İLİŞKİLER KURUN: Okuduğunuz metindeki kavramlar ile belirli nesneler arasında ilişki kurun.
5. TEKRAR EDİN: Her bölümü bitirdikten sonra birkaç kere tekrar edin.
6. YENİDEN GÖZDEN GEÇİRİN: Konuyu ve aşamaları tekrar hatırlayarak pekiştirin. (Bu da internetten alıntı)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Tavsiyeleri Kızlar
Randomİnstagram: bendensanatavsiye İnstagram sayfamdaki gönderilerin aynısı var burada. Direkt kopyala yapıştır attığımdan bazı yerlerde 'sayfa' kelimesi geçebiliyor 😅 Wattpad'de 200 bölüm sınırlaması varmış. Bu sebeple kitap bu şekilde burada duruyor. B...