Not: Bundan bolca sayfada var. Daha fazlası için sayfaya göz atmanız yeterli 😊
1) Denemeden yapıp yapamayacağınızı bilemezsiniz. Bu sebeple daha başlamadan "Yapamam." demeyin kendinize. Daha denemedin bile! Gir bir dene. Hiç denememiş olmaktansa dene, olursa olur olmazsa olmaz. Daha başlamadan pes etmek de ne?
2) Günlük ders çalışın. Birkaç paylaşımdır buna vurgu yapıyorum 😅 O yüzden bu maddeyi direk geçiyorum, artık düzenli çalışmaya başladınız bence 😄
3) Mazeret üretmeyin, çözüm üretin. Falanca konuyu anlamadınız diyelim. Suçu hocaya veya dersin zorluğuna atmak yerine çözüm üretin. Mesela gidip youtube'dan ders videoları izleyin, öğretmeninize diyin boş vaktinde size özel olarak konuyu anlatabilir, özel ders alabilirsiniz vb... 4) Kaç saat çalıştığınıza ve kaç soru çözdüğünüze bu kadar fazla takılmayın. Önemli olan konuyu öğrenmek, 5 saat çalışıp 500 soru çözmek değil.
5) Haftada bir, iki haftada bir veya ayda bir kendinize bir deneme sınavı yapın. Bu adı üstümde bir denemedir. Deneme sonucunuza göre yanlış yaptıklarınıza göz atın, yanlışlarınızın doğrusunu öğrenin. Yani bir nevi denemenizi analiz edin.
6) Kendinizi sınıftaki biriyle, akrabanızla veya komşunun çocuğuyla kıyaslandırmak yerine kendinizle kıyaslandırın. Düne göre daha iyi olmaya çalışın.
7) Ezberlemeye değil öğrenmeye çalışın, öğrendiklerinizi hayatınıza geçirin. Mesela edebiyat dersinde görülen kelimeleri günlük hayatınıza geçirebilirsiniz, şairlerden alıntılar yapabilirsiniz. Zıt demek yerine tezat diyebilirsiniz vb. Örneğin ben fizik dersinden sonra istemsizce dersi hayatıma uyguluyorum. Mesela şu anda yürüyorum, bilmem kaç m/s hızdayım ve bir yönüm var. Yani ben vektörel bir hareket yapıyorum gibi. Saçma gelebilir ama inanın bana etkisi çok 👍
8) Yazılı geçmek için çalışmayın, öğrenmek için çalışın. Şimdi size konular gereksiz gelebilir ama inanın bana her dersin bilgisi ilerde bir yerde karşınıza çıkabiliyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Tavsiyeleri Kızlar
Randomİnstagram: bendensanatavsiye İnstagram sayfamdaki gönderilerin aynısı var burada. Direkt kopyala yapıştır attığımdan bazı yerlerde 'sayfa' kelimesi geçebiliyor 😅 Wattpad'de 200 bölüm sınırlaması varmış. Bu sebeple kitap bu şekilde burada duruyor. B...