Sadece tek bir gün çok ders çalışarak başarılı olamazsınız. Bir gün 5 saat çalışıp bir daha 2 hafta sonra ders çalışmak size hiçbir başarı getirmez. Oturup günü gününe ve sürekli ders çalışın. Gerekirse yarım saat çalışın ama her gün çalışın. Bu size başarıyı getirir.
Ders Çalışma Tavsiyeleri
1) Özet defteriniz olsun, derste de not tutun. Evde de bir yere geçirirsiniz. Bunu yaparsanız tekrar etmiş olursunuz hem.
2) Mavi kalemle çalışırsanız aklınızda kalır ve hatırlatmayı kolaylaştırır.
3) Hep sessiz ortamlarda çalışmayın, bazen ses çıkartın. Bu TEOG gibi sınavlarda bir ses olduğunda dikkatinizin dağılmasını engeller.
4) Hergün aynı saatte ders çalışabilirsiniz.
5) Sabah ders çalışabilirsiniz. Saat 4-6 arası (sabah) ders çalışırsanız 2 katı verim alırsınız.
6) Programlı çalışın. Bence haftalık programlar daha iyi. Mesela bir kağıt alın ve günleri yazın. Kağıdın arkasına veya gördüğünüz herhangi bir boşluğa 'Hedefler' yazın. Atıyorum 1000 soru, 500 sayfa kitap, günde 2 saat ders vb... Her gün düzenli olarak yaptıklarınızı günlere yazın. Ben bunu yapıyordum 6'dayken ve acayip derecede çok faydasını gördüm.
7) Ezberleyeceğiniz şeyleri kodlayarak kolayca öğrenebilirsiniz. 9. sınıfta rüzgar aşınım şekilleri diye bir konu var. Hatta coğrafyada bunun haricinda bolca şey var. Bunların ezberlenmesi bana çok zor gelmişti 9'dayken. Bu yüzden kodlamaya karar verdim. MYT Ş diye kodladım bir tanesini. M = mantar kaya, Y = yardang, T = tafoni, Ş = şahit kaya. MYT kullandığım müzik uygulamasının adı. Ş de şarkı demek. Aklımdan hiç çıkmadı bu kodlama. Bir kodlamada baş harfler K L B oldu. Bende KeLeBek diye kodladım. Bunları yıllar geçsede unutmazsınız.
8) İngilizce kelime ezberlemek için post it kağıtlarına yazarak dolabınıza asın. Her gece ve her sabah 1 kez okursanız fazla geçmeden ezberlersiniz. TEOG için böyle ezber yapmıştım ben.
9) Çalıştıktan sonra kısa bir uyku çekerseniz öğrendikleriniz hafızanıza kazınır.
10) Görsellerle çalışabilirsiniz. Okulumda test yapılmıştı buna dair. İnsanlarda öğrenme olarak 3 tip var. Biri görsel, biri işitsel, diğeri kinestetik. Okulun %70'i görsel, %30'u işitsel ve kinestetik çıktı. Görsellere bakarak hafızamıza çok daha iyi kazıyabiliriz. Sürekli işiterek unutmamızı engelleyebiliriz. Maketler yaparak (yani el işiyle bir şeyler yaparak) unutmamızı tamamen yok edebiliriz. 8'deyken zorunlu olarak tüm 8'lere DNA maketi yapılmasını istediler. Yaptığım DNA sayesinde DNA'yı hiç unutmadım.
11) Uyumadan önce ne yaparsanız beyniniz onu bütün gece tekrar eder. Bu yüzden yatmadan önce 5 dakika çalıştığınız dersi okuyun. Sabahleyin de kalktıktan sonra 5 dakika kadar aynı yeri okuyun.
12) Arada eğlenceli şeyler yapabilirsiniz. Mesela soruları sesli okuyun, kendinizle konuşun, kavga edin vb... Ders çalışma isteğinizi artırır.
13) Biri size demeden masaya oturun. Zorlanıyorsanız sebebi telefon/internet/bilgisayardır. Bu etkenleri ortadan kaldırın. Ailenizle anlaşıp belirli saatlerde telefonunuzu elinizden aldırabilirsiniz.
14) 40 dakikalık ders boyunca 20-30 dakika dinleriz dersi. Bu yüzden evde çalışırken her 20 veya her 30 dakikada bir 5-10 dakikalık molalar verin. Televizyon ve telefon yasak ama bu molalarda. Telefon ve televizyon sizi dinlendirmek yerine daha da fazla yorar.
15) Sevmediğiniz dersler olabilir. Bu tarz derslere çalışmamazlık yapmayın, tam aksine daha da fazla çalışın. Ben tarihi hiç sevemedim ve hep kötü aldım. 9'dayken hocam bana "Her gün 6 soru çözüp bana whatsapptan atacaksın." dedi. Bende çok yanlış yapacağımı ve bunu istemediğimi söyledim. Hoca da "Ne kadar fazla yanlış yaparsan sana o kadar yüksek not verecem." diyince hemen başladım. Tabiki yüksek not vermedi ama ben test çözünce geliştiğimi farkettim. Yanlışlarımı hocam bıkmadan yanıtladı, ilgilendi. Hatalarımı farkettim ve çalıştım. 10. sınıfta okul değiştirince başka bir tarih hocam oldu. Ama o da çok iyi anlatıyordu. Sınıfımda biri tarihi sevdiğini ve geçmişimizdeki olayların ilgi çekici olduğunu söyledi. Şimdi de farkettim ki ben tarihi sevmeye başlıyorum. Ne kadar çok yanlış o kadar iyi. Hatanızı görmenizi sağlıyor bu yanlışlar. Başarı size fazla şey getirmez ama başarısızlık çok şey öğrenir. Başarısızlıklar büyük başarının öğretmenidir, bunu asla unutmayın.
16) Biz kendimize ne dersek beynimiz ona inanır. Bunu size kanıtlayabilirim. Tam şimdi sizi derinden etkileyen ve üzen bir olayı gözlerinizin önünde canlandırın. Her şey olabilir bu. Bunu yaptığınızda moralinizin bozulduğunu hissedeceksiniz. Mutsuz olacaksınız. Çünkü beyniniz bunu yeniden yaşadığınızı düşündü. Bunun tam tersini yapıp sizi mutlu eden bir olayı düşünün şimdi de. Farketmeden sırıtacaksınız, iyi hissedeceksiniz. Yani biz beynimize ne dersek, ne gösterirsek beynimiz ona inanıyor. Bu yüzden daima kendinize "Yapabilirim!" diyin. Tam tersini yaparsanız kendinize olan güveniniz azalí ve yapamayacağınıza inanırsınız. Olumlu şeyler diyin kendinize.
17) Kendinize ceza ve ödüller koyabilirsiniz. Mesela bu 10 soruyu fullersem bir dondurma, fulleyemezsem dondurma yok.
18) Kartlar yapabilirsiniz kendinize. Bu kartlara unutmamanız gerek çok çok önemli şeyleri yazarsınız ve serviste, arabada, dolmuşta, takside veya herhangi bir yerde okursunuz. Unutmamanızı sağlar.
19) Annem hep derki: "İstedikten sonra her şeyi yaparsın, sen yeterki iste.". Anneme çok hak veriyorum. Biz istedikten sonra her şeyi yapabiliriz. Siz yeterki isteyin...
20) Kendinizi başkalarıyla kıyaslandırmak yerine kendinizle kıyaslandırın. Herkes farklı notlar alır çünkü herkes farklı çalışır. "Dalın ucuna gitmekten korkma, meyveler oradadır." diye bir söz var. Bizim amacımız meyveyi almak. Biri ağaca tırmanarak almaya çalışırken biri merdiven dayamayı tercih eder. Biri zıplayarak almaya çalışırken bir diğeri "Ben niye ona gidiyorum, o bana gelsin!" diyerek yerde bulduğu bir sopayı ağaca fırlatır. İşte bu yüzden hepimiz farklı dereceler yapıyoruz. Biri sizden daha yukardaysa sebebi herkesin farklı ders çalışmasıdır. O daha yukardaysa demekki siz eksik veya yanlış ders çalışıyorsunuz. İşte bu yüzden onlarla kıyaslandırmayın kendinizi. Her zaman bir önceki günden daha iyi olmaya çalışın, kendinizi geliştirin.
Umarım faydalı olur :) Kendinize iyi bakın ♡
İSTEKLERİNİZİ BURAYA YAZABİLİRSİNİZ
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Tavsiyeleri Kızlar
De Todoİnstagram: bendensanatavsiye İnstagram sayfamdaki gönderilerin aynısı var burada. Direkt kopyala yapıştır attığımdan bazı yerlerde 'sayfa' kelimesi geçebiliyor 😅 Wattpad'de 200 bölüm sınırlaması varmış. Bu sebeple kitap bu şekilde burada duruyor. B...