Matematik Nasıl Yapılır? | Matematikten anlamıyorum!

6.4K 229 45
                                    

Matematik zor değil. Temel önemli burda. Her yıl giderek yeni şeyler eklenir ve bu yeni şeyleri halletmek için eski konuları bilmeniz gerekir. Her yıl diğerinin tekrarı yani. Temel de eksik olunca öğrenci matematiği anlamıyor. Peki neden kötüyüz matematikte? Bunun en temel sebebi derse karşı ön yargımızın olması. Matematik sevmeyenlere sebebini sorarsanız aynen şunu der: Sevmiyorum ve anlamıyorum. Peki hiç sevmeyi ve anlamayı denediler mi?

Matematik ezber değildir. Önce derse karşı olan ön yargılarınızı kaldırın. "Yapamam." derseniz yapamazsınız zaten. Yapanlar sizden daha zeki değil. Sizde yapabilirsiniz. Ön yargıyı kaldırdıktan sonra ezber mantığından vazgeçin. Ben 9'dayken sınıfımda en iyi matematik bilen bendim. Yazılı zamanı birçok kişiye konu anlatıyordum, o kişiden hoşlanmasam bile anlatıyordum. Bir gün merak ettim, acaba ben anlatmadan nasıl çalışıyorlar diye. Hoca falan kitaptan sorcam demişti. Ve abartısız 150 sayfaydı  soracağı kısım. Sınıftaki herkes üşenmeden hepsini ezberlemeye başladı. Dedim matematik böyle olmaz, mantığı kavramanız ve soru tarzlarını görmeniz lazım. Ben çalıştırıp mantığı kavratınca 90 alan biri ezberleyerek 68 aldı. No ezber.

Nereden başlayacam diyorsanız önce çalışacağınız konuyu iyice öğrenin. Hatta eğlenceli hâle getirin. Mesela fonksiyonlar. Liseye geçmeden önce en zor ders fonksiyon diyorlardı bana. Bende 8. sınıfın yaz tatilinde internetten video izledim. Bana en kolay gelen konu oldu. Şenol Hoca diye bir hoca anlatıyordu. Bu anne bu da çocuk falan diyerek anlattı. Baya eğlenceliydi. Okulda anlamıyorsanız evde çalışın videolarla. Bunu hallettikten sonra ya biriyle (hoca gibi biriyle) ya da internetten soru çözümleri izleyin. Konuyla ilgili bir soru çözsün ve anlatsın. Sonra sayıları değiştirerek size sorsun. Bu mantıkla birine 3 saatte 5 konu anlattım, kız 30 civarı alırken 75 aldı sınavdan. Ayrıca bu kız Gürcistan'dan gelmişti okula. Matematikten hiç anlamıyordu. Ama yüksek almayı başardı. Ön yargısını yıktı, kendine güvendi, konuyu iyice dinledi, örnek soru çözdüm ve sonra ona çözdürdüm benzerini... Ve başardı!

Sizde yapabilirsiniz. Kendinize güvenin.

Umarım faydalı olur :) Kendinize iyi bakın ♡
İSTEKLERİNİZİ BURAYA YAZABİLİRSİNİZ

Okul Tavsiyeleri KızlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin