Arkadaşlık

909 30 2
                                    

Adım Yaren ve anlamı "Arkadaş, dost" demek. Hani insana hangi adı koyarsanız öyle biri olur derler ya, ben bu sözün etkisinde kalmıştım. Ortaokulda çok arkadaş sorunum vardı, sebebini de adıma bağlıyordum. Adımın anlamı arkadaş demek diye arkadaş sorunum çok var sanıyordum 😄

Zaman geçti hızla, liseye geldim. Hayatım boyunca bana yapılan en güzel iltifatı aldım 9. sınıftaki kimya öğretmenimden. Bana "Adının anlamını taşıyorsun." demişti. O gün düşünmüştüm uzunca.

Ben bu sayfayı kurmadan önce bana en çok sevgililik hakkında mesaj gelir diye düşünüyordum. Ama ne oldu biliyor musunuz? Yok denecek kadar az sevgililikle ilgili mesaj geldi. Çoğu mesajda arkadaş sorunundan bahsediliyordu. O an farkettim ki sorun bende değil, sorun adımda değil, bu herkesin başına gelebilecek hatta gelen bir olay.

Üzülüyoruz evet, hatta zaman zaman ağlıyoruz hiçbir şeyin geçmeyeceğini düşünerek. İnanın bana hepsi geçiyor.

7 senelik dostum bana TEOG çalışıyorum diye küstü. 3 senelik dostum meğer arkamdan ne yalanlar söylüyormuş. 4. ve 5. sınıfta çekingen biriydim, arkama 'Bana Vurun' yazısı yapıştıran bile olmuştu. Geçmeyecek sanıyordum. Anneme anlatıp evde ağlıyordum. E peki ne oldu? Geçti. Hepsi benim için geçmişte kaldı, birer anı oldu hepsi. Sizin için de öyle olacak.

Arkadaş sorunlarınızı bu kadar büyütmeyin kafanızda, kendinizi üzmeyin. Ben o arkadaş sorunlarım sayesinde insanları daha iyi tanımaya başladım. Duruşundan, kullandığı kelimelerden, tartışmalardaki tavırlarından kimin ne olduğunu anlamaya başladım. Olaylara daha yukardan bakmaya başladım. Yalandan nefret eden biri olarak artık insanların en ufak bir yalanları bile anlamaya başladım. Bunların hepsi o arkadaş sorunlarım sayesinde oldu.

Hani "Her şerde bir hayır vardır." sözü varya, o söze sonuna kadar katılıyorum. Şu an arkadaş sorununuz sizi üzüyor olabilir. Arkadaşınız size küsmüş olabilir, sizi kırmış olabilir, sırrınızı başkasına söylemiş olabilir... Ne farkeder ki? Bundan belki de 1 sene sonra o kişiyi hatırlamayacaksın bile.

Kendini bir fidan olarak düşün. Şu anda yaşadığın her şey seni tek başına ayakta tutabilmek için, bunu unutma. Her sorun senin ağaç olabilmen için.

Okul Tavsiyeleri KızlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin