İnsanlık.
Uzunca bir süredir gözlem yapıyorum. Birkaç hafta önce mi ne hikayem kısmı üzerinden size bu konuyla ilgili birkaç şey söylemiştim. Bugün öyle bir şey yaşadım ki bu "insanlık"la ilgili... Lütfen sonuna kadar okuyun ve hayatınıza bir şeyler geçirin.
Trabzon'da bir yolun kenarında aylardır küçük bir kız çocuğu, yanında da ondan birkaç yaş büyük bir erkek çocuk var. Aylardır orada duruyorlar ve ordaki kırmızı ışıkta duran arabalardan para istiyorlar. Her dolmuşla eve gittiğimde o çocukları orada görüyorum.
Bugün okul çıkışı dolmuşta en öne yani şoförün yanına bindim bir arkadaşımla. O bahsettiğim yolda durdu şoför ve çocuklara para uzattı. Minik kızın elleri soğuk olsa gerek "Buz gibi olmuşsun ama sen" diyerek kızın yanındaki erkeğe döndü. Sanırım abisi. Ona her bu yoldan geçişinde para vereceğini söyledi. Sonra da gidip kıza bir şey giydirmesini tembihledi. Bu soğuk havada çorapsız, terlikle dolanıyordu kız.
Tam biz gidecekken kızın gözleri doldu. Adam "Yok kızmadım ben, üşütme diye söyledim" falan diyerek kızla konuştu. Yeşil ışık yanınca harekete geçtik. Ben arabadaki camdan adama bakıyordum 😅 Gözlerini silip duruyordu. Adamın davranışı çok hoşuma gitti. O yoldan neredeyse her gün geçiyorum ve ilk defa onlarla bu kadar ilgilenen birini görüyordum.
Sonra adam ağlamaya başladı. Ya benim bakmamdan rahatsız oldu ya da arkadakilerin baktığını gördü diye aynayı bir anda başka tarafa çevirdi. Sesi boğuk boğuk çıkıyordu. Benim de gözlerim doldu bir anda. Sırf çocuk adamı dinledi mi diye merak ettiğimden tekrar aynı dolmuşla geri dönmeyi istedim. Yanımda para olsa cidden yapardım bunu.
Aynı adama ben birkaç kez daha denk gelmiştim. Her gün dolmuşla eve döndüğümden artık bazıları tanıdık gelmeye başladı. Böyle iyi insanların olması ne kadar mükemmel bir şey ❤ Dolmuştan inerken adama içimden geçenleri söylemek istedim. Ama gözleri kıpkırmızı olmuştu ve sesi boğuk boğuktu. Bu sebeple bir şey demedim. Eğer bir daha denk gelirsem bu sefer söyleyeceğim.
Tamam bazıları maddi durumu iyi olduğu hâlde orada insanları kandırıyor. Bu gerçek bir şey ama bu hepsi için geçerli değil. İnsanlık ölmemiş her yerde. Bu insanların artması umuduyla.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Tavsiyeleri Kızlar
De Todoİnstagram: bendensanatavsiye İnstagram sayfamdaki gönderilerin aynısı var burada. Direkt kopyala yapıştır attığımdan bazı yerlerde 'sayfa' kelimesi geçebiliyor 😅 Wattpad'de 200 bölüm sınırlaması varmış. Bu sebeple kitap bu şekilde burada duruyor. B...