Telefon Olmasa

723 14 3
                                    

1) Ders çalışabilirsin.
2) Bahanelerinden biri ortadan kalkmış olur.
3) Radyasyondan uzak kalmış olursun.
4) Ders çalışırken aklın başka yerde kalmaz.
5) Ben olmam 😅
.
.
.

Neyse bu uzar gider 😁 Telefonun faydaları var tabiki ama öğrencilere bir o kadar da zararı var. Telefonu bırakmak zor evet. Ama bırakınca ders çalışmak kolay. Bazı insanlarsa telefonu bıraktığı hâlde ders çalışamıyor. Çünkü aklı orda.

Bakın; eğer kendinizi kısıtlayabiliyorsanız giderek telefon kullanımızı azaltın. Ama eğer kısıtlayamıyorsanız ailenize verin telefonunuzu.

Hani benim köyümde telefonum pek çekmiyor ya, ne zaman köye gelsem şarjım 100 😅 Cidden ha 😂 Bir süre sonra farkediyorsunuz ki sizi telefon değil internet oyalıyor. Çare ne mi? İnterneti kesmek. Köyde internet bulabileceğim hiçbir ortam yok. Durum böyle olunca istesem de istemesem de telefonumu bir kenarlara atıyorum. Ya interneti kesin ya da aileniz telefonunuza el koysun. İnanın bana bu zor bir şey değil. Telefonun kölesi olmayın. Hani biz hayvanlara tasma takıyoruz ya, sanki telefonlar da bize tasma takmış... Durum aynen bu.

Bahsetmiştim önceden, yine bahsedeyim kısaca. Geçen sene babam her gün saat 7'de telefonlarımızı toplardı. Hepsi masada dururdu. Telefonu masaya koymazsan ceza vardı. Mesela 8'e kadar telefonla durduysan 1 gün telefonuna el konuluyordu. Buna ailem bile uyuyordu. Bunu siz de deniyebilirsiniz 👍

8'de kendimi o kadar derse vermiştim ki telefonumu birkaç kez okulda unutmuştum 😅 O günden sonra telefonu hayatımda cidden azalttım. Şu anda elime telefonumu alma sebebim 2 tane. 1) Siz. 2) Dostlarım. Eğer sınıfın whatsapp grubu falan olmasaydı whatsappı silecektim. Böylece sadece instagram için telefon kullanacaktım. Şu 2 sebep olmasa ciddi ciddi telefonsuz yaşarım 😁 Kendinizi telefondan yavaş yavaş da olsa uzaklaştırınca bunu farkediyorsunuz. Siz ne için telefona giriyorsunuz? (Merak ettim acaba kaç sebebi var 😅) Almanca hocamın çok sevdiğim bir sözü var: "Mazeret üretme, çözüm üret." Onlarca telefonu bırakma çözümü varken (sayfada var diye yeniden yazmıyorum hepsini) hâlâ "Telefon beni engelliyor." demek nedir?

Sence de 'Telefon' mazeretini bırakman gerekmiyor mu?

Okul Tavsiyeleri KızlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin