Bazı insanlar hayata o kadar farklı bakarki... Mesela çoğumuza göre başarısızlık bir hatadır. Oysa Henry Ford diyor ki: "Başarısızlık daha zekice başlama fırsatından başka bir şey değildir." Bazı insanları örnek almak gerekiyor. Mesela İstanbul'u fetheden Fatih Sultan Mehmed gibi. Fatih Sultan Mehmed'in "İmkanın sınırını görmek için imkansızı denemek lazım." diye bir sözü vardır. Ne kadar da doğru.
Bazı insanları hayatımızdan çıkartmak gerekiyor. Mesela sana 1 dakika bile ayıramayacak kadar meşgul olduğunu iddaa edenleri, sen arayıp sormasan seni hiç arayıp sormayacak kişileri... Bazı insanlar paranın her şey olduğunu düşünüyor. Oysa Uğur Koşar'ın bir sözü vardır: "En zengin insan nefes alıp verişinin farkında olan insandır." Bazı insanlar daha olmamış bir geleceği düşünerek kendini strese sokuyor. Acaba onlar İlhan Berk'in "Kırarlar diye hayal kurmaktan vazgeçilmez…" sözünü hiç duydular mı?
Bazı insanlar hayata isyan etmek için gelmiş gibi. Paul Auster'in bir sözü tam da sahip olmadıklarına bakıp devamlı isyan edenler için: "Bir güzellik yap kendine. Sadece sahip olduklarını düşün, mutlu ol onlarla. Sahip olmadıkların üzülsün seninle olamadıklarına." Bazı insanlar kendine hiç güvenmiyor. Oysa şu hayatta başkasından çok kendimize güvenmemiz gerekmez mi? Daha nereye kadar tereddüt edecekler? Necip Fazıl Kısakürek diyor ki: "Tereddüt edersen bacakların seni taşımaz. 'Yürüyeceğim' de, bas ve yürü." Bazı insanlar hayata karşı çok negatif. Oysa bir bilseler hayatta her kötü şeyin sonunda iyi şeyler getireceğini. Boşuna her fırtınanın ardından gökkuşağı çıkmıyor. Mevlana diyor ki: "Gözyaşının bile görevi varmış; ardından gelecek gülümseme için temizlik yaparmış." Bazı insanlarda pişman olma korkusu var. Lev Tolstoy'a göre "Hayatta unutamayacağımız en büyük pişmanlık, pişman olurum diye yapmadıklarımızdır." Elif Şafak ne de güzel demiş "Ne kadar silersen sil; ya yırtılır defterin ya da izi kalır cümlelerin." diye. Geçmişini silemezsin. Zaten silmemen gerek. Geçmiş ne kadar acı olursa olsun geleceğine yön gösterir. Steve Jobs diyor ki: "Noktaları ileriye bakarak birleştiremezsiniz. Onları ancak geriye bakarak birleştirebilirsiniz."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Okul Tavsiyeleri Kızlar
Randomİnstagram: bendensanatavsiye İnstagram sayfamdaki gönderilerin aynısı var burada. Direkt kopyala yapıştır attığımdan bazı yerlerde 'sayfa' kelimesi geçebiliyor 😅 Wattpad'de 200 bölüm sınırlaması varmış. Bu sebeple kitap bu şekilde burada duruyor. B...