~Hoofdstuk 25~

3.1K 148 31
                                    

Ik word uit mijn concentratie gehaald, door Jay, die me zenuwachtig aanstaart. 'Wat is er?,' vraag ik hem ongerust. Hij kijkt me heel serieus aan. 'Ik heb geprobeerd je het te vertellen, en ik denk dat nu het beste moment is....,' hij laat een korte stilte vallen, en ik kijk hem angstvallig aan.

'... we hebben je ouders gevonden,'

Ik staar hem verbijsterd aan. Een vlaag van vreugde gaat over me heen, gepaard met onzekerheid. Ik vraag me af of ik klaar ben om ze te ontmoeten, en of ze mij wel willen zien. 'Ze gaan je vast geweldig vinden,' Ik schrik op. Helemaal vergeten dat hij mijn gevoelens ook aan kan voelen. 'En wat nou als ze me niet leuk vinden, en weten ze al dat ik hier ben en hoe heet de pack en.....?,' ratel ik onzeker. Hij legt zijn vinger op mijn lippen. 'Ze heten nu de Cold Moon pack. Ze zijn honderd procent zeker gek als ze jou niet leuk gaan vinden, ze weten niet dat je hier bent of dat je nog leeft, maar ze hebben al lang naar je gezocht,' beantwoord Jason. 'Wanneer kan ik ze zien?,'
'Ze komen naar het F-Festival, dat jij organiseert,' Ik word helemaal warm. 'Maar dat is dit weekend al!?,' schreeuw ik uit, en ren de kamer uit. 'Waar ga je naartoe? Niet iets vergeten?,' hoor ik hem achter me schreeuwen. Ik ren terug, druk een kus op zijn lippen, fluiter hem bedankt, en ga direct verder met het F party plan.

Het is donderdagavond. Vandaag is mijn lievelingsprogramma "Cactussen en zo" erop. Het gaat over de meest gemakkelijke lifehacks*.

*een lifehack is een oplossing voor kleine dingen die je vandaag de dag tegenkomt (zoals met een rietje een aardbei ontkronen)

Helaas heb ik daar vanavond geen tijd voor. Ik werk tot diep in de nacht door en heb dan het plan dan ook eindelijk afgerond. De dag daarop slaap ik wat bij en ontbijt lekker uitgebreid.

Zaterdag is het zover. Ik kijk nadenkend naar mijn kledingkast. Wat moet ik aan?
Net op dat moment komen Lara en Selina, een nieuwe vriendin die ik ken via Kyle, op me af gelopen. 'Kom, we moeten een speciale look voor je uitkiezen!,' roept Lara verheugd. 'L-L-look?,' stotter ik verbaast. Ze kijkt Selina  beschuldigend aan. 'Morgen moet je er tiptop uitzien, dat is een traditie. Selinaa....' ze kijkt haar doordringend aan. '...zou je dat vertellen. Geen tijd te verliezen, kom mee!' Selina grinnikt, en trekt me achter Lara aan.

'Dit jurkje, of deze? Oeeeh deze! Of nou nee, niet die met die franjes, ook niet die met die lelijke gele bloemen. Dan maar de volgende winkel,' zijn de woorden, die ik al een uur lang aanhoor. Geen enkele jurk is DE jurk, dus we blijven doorzoeken.

Na een tijdje stel ik iets voor. 'Misschien in die dure zaak, waar wij in het begin die leuke jurkjes hebben gekocht een paar maanden geleden?,' zeg ik timide. Lara kijkt me met grote ogen aan. 'Had dat eerder gezegd!,' zegt ze, terwijl ze de winkel straat uit rent. op weg naar het hoekwinkeltje.

We worden meteen hartelijk begroet. 'Dag meisjes, waar kan ik jullie deze keer mee helpen?,' Selina legt uit dat het voor het feest is. Ook mevrouw Potts haar ogen worden zo groot als schoteltjes. 'Och lieverd! Gefeliciteerd! Wat een eer dat jullie bij mij komen,' lacht ze, met rode blosjes op haar wangen. Ze rent naar een goedkoop uitziend rek. Ze pakt er een simpel, zilverkleurig jurkje uit. Ik kijk haar een beetje vreemd aan. 'Doe maar eens aan' is haar geheimzinnige antwoord.

In het pashokje kijk ik in de spiegel. Het is een simpel uitziend, schattig jurkje. Het stof komt tot mijn knieën. Ik weet niet of dit leuk genoeg is. Ik loop naar buiten. 'Ach lieverd! Hij staat je geweldig! Ik weet wat jij denkt...' ze lacht geheimzinnig. Ze klapt twee keer in haar handen. Vanachter het privékamerdeurtje komen twee kleine paardjes. 'Dit zijn Clover en Bell . Het zijn mode paarden, als je je het afvraagt. Ze zijn ooit verbannen door de koningin en ze zijn toen door haar gekrompen. Ik heb ze opgenomen, en verzorgd als mijn eige kinderen. Voor deze speciale gelegenheden helpen ze me wel eens bijvoorbeeld. Kom meisjes, doe je werk eens op deze prachtige dame,'

De paarden trekken met hun tanden aan mijn stof. Kleine scheurtjes zijn te horen. Ik vraag me af of dit wel normaal is. De oudere vrouw zet een bak glitters klaar, die door Clover, het gele paard, over mijn jurk wordt geblazen. Ik houd mijn ogen dicht.

'Je mag je ogen opendoen hoor,' lacht Ms Potts. Langzaam kijk ik in de spiegel...

Mijn haar golft over mijn schouders, en is bedenkt met glittertjes

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Mijn haar golft over mijn schouders, en is bedenkt met glittertjes. De hartvormige V-Hals van de jurk staat prachtig bij het extra stof dat ze aan de onderkant hebben toegevoegd. De glitter maakt het helemaal af. 'WoW WoW WoW!' Schreeuwen Lara en Selina. 'Je ziet er prachtig uit liefje,' fluistert ze me toe

Ik bedank Ms Potts voor de prachtige jurk, reken af, en wandel tevreden naar buiten.

Thuis maken Lara, Julia, Quinn en Selina zich ook klaar. Ze vinden allemaal mijn keuze geweldig. Lara heeft een blauwe, Julia een rode, Quinn een gele en Selina een paarse jurk aan. We zien er superleuk uit!

Mam, pap, ik kom er aan!

----------------------------------------------
OMG eindelijk!

Volgende hoofdstuk weet ik nog niet wanneer het uitkomt, want ik heb het heel druk met school en het is Hemelvaart.....
Hopelijk begrijpen jullie het🙁🤔.

Willen jullie nog een Q&A? Vraag maar!

Ook echt geweldig dat ik al 25 delen heb gepubliceerd!

Like,
Reactie,
Deel,

Love you all🎀StoryWriterLarissa

[950 woorden]

Mijn gebroken weerwolfshart [Nederlands]✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu