~Hoofdstuk 45~

1.6K 85 3
                                    

Extra lang hoofdstuk! Lees de melding onderaan straks ook eventjes! Extra vroeg uit! Veel plezier!
----------------------------------------------
In de schemerende verlichting zie je een duidelijk litteken langs zijn poot lopen. De monden van de jongens vallen open van verbazing. 'Dat we daar nog niet eerder aan hebben gedacht...,'

'Als hij bij hem is, kunnen we niets meer doen,' zegt Mason zacht. Ik wil roepen, schreeuwen dat het niet waar is, maar ik weet dat hij gelijk heeft. Als Michael zich bij hem heft aangesloten, is het einde ver in zicht.

'We moeten Elias vinden, en snel,' antwoord ik snel. Ook Jason denkt na over de situatie. Het blijft lang stil. 'Jay, zeg iets,' Nog steeds stil.

'Ik...,' de rest fluistert hij onverstaanbaar. 'Wat zeg je?' Ook deze keer mompelt hij wat. 'Ik weet waar hij is,'
'En waarom zeg je dat nu pas!,' roep ik hem toe. Als hij weet waar Elias zich bevind, hebben we geen tijd te verliezen. 'Hij bevind zich net buiten de rand van ons territorium, aan de oostkant waar Terrence en zijn wolven ooit zaten,' We denken alledrie na. Dit is wel echt een nadenkdag. -Halen,nu!- schalt Feline. Ik kom uit mijn trans en begin weer te praten. 'Ik ga hem halen,'
'Ik, Beta Kyle en Julia zullen gaan. Jij daarentegen Hope, blijft veilig binnen,' Een vuur laait bij me op als hij dat zegt. Dit kan hij niet menen. 'Maar....,'
'Ik wil niet dat jullie iets overkomt,' zegt Jason nu harder. Mason kijkt ons vragend aan. Na een tijdje begint hij zich te beseffen wat er aan de hand is. 'Sorry Alpha en Luna, ik zal niks doorvertellen, U heeft mijn erewoord,' Ik knik koet, en wordt daarna door Jason naar onze kamer gebracht.

Ik loop de blauwe kamer in. Nog voordat ik kan protesteren, heeft Jason de deur docht gedaan en hoor ik een zachte klik. Ik rammel aan de deur, maar hij zit in het slot. 'JASON!' Roep ik in laaiend. 'Sorry prinses. Dit is de enige manier om je te beschermen,' Ik zucht. Hij heeft gelijk.

Hij loopt weg. Vanuit mijn raam zie ik hem met de rest naar het donkere bos rennen in hun wolvenvorm. Zenuwachtig kijk ik ze na. Er moet toch wel iets zijn.
Dan kijk ik naar mijn niet opgeruimde lakens die kriskras over het bed verspreid liggen....

POV Jason (Surprise!)

Mijn poten bewegen snel. Mijn gedachten nog sneller. Al gauw komen we bij de rand van ons gebied aan. Na de executie van Terrence en zijn pack hebben we uit respect hier niet langer aandacht aan besteed. Dat wou Hope graag.
Ik ruik in de lucht. Een geur vang ik niet op. -onderzoek het gebied- mindlink ik de rest. Gauw begint iedereen te zoeken. Ook ik kijk rond. Ik kom bij een boom aan waar een kruis op staat. De aarde ligt losser dan normaal. Het zal toch niet zo zijn dat.. -Kom hier-
-Ja Alpha-
Ik begin te graven. Een stuk of 10 cm lager is een luik zichtbaar. Zonder ook maar een seconde te twijfelen open ik het. Ik transformeer en spring er in, met de rest volgend.

Het is een knus gebeuren. Een klein bankje, een matras en wat spullen. Inloop door naar de volgende ruimte, die aangesloten ligt met deze kamer. Daar zie ik een persoon staan. Een persoon met platina haren. Zijn bouw is gespierd met brede schouders. Zijn ogen, zo groen als pas gegroeid gras. De verschrikte ogen blijven me aankijken. Kill staart hij me aan. Beta Kyle en Mason aan rechts-en linksachter me. 'Goedenavond heren,' zucht hij. Zijn heldere lage stem is het enige geluid dat de ruimte vult. Sprakeloos kijk ik hem aan. 'Koffie?' Ik knik verward en loop naar de, door hem aangewezen, bank. De andere leden gaan ook onrustig zitten. Het luik slaat met een harde klap door de wind dicht. Elias gaat zitten. 'Dus, wat komt u doen,' zegt hij, meteen tot mij gericht. Wat moet ik zeggen?

Het luik piept behaaglijk. De Bèta's staat op en grommen. Elias blijft rustig zitten. Argwanend loop ik naar de plek waar het geluid vandaan komt.

POV Hope

'Hee!' zeg ik, Jason en de grommende bèta's negerend. Meteen buigt iedereen eerbiedig. Ik loop op Elias af en omarm hem in een stevige omhelzing. Jason staart me vol verbijstering aan. 'Hey liefje,' Een traan rolt over mijn wang. Ook staan bij Elias de tranen in zijn ogen. 'Hi mam,' Na een aantal minuten laat ik hem los en wend me tot de verbijsterde "kijkers". 'Pas op jongens, jullie vangen vliegen als jullie je mond zo open laten staan,' Meteen komt iedereen weer bij. 'Het is denk ik tijd dat we iets gaan uitpraten samen. Zouden jullie ons wat tijd kunnen geven?' Iedereen verlaat de kamer, behalve Elias, Jason en ik.

We zitten tegenover elkaar. 'Hoe...wacht...wat?' Hoor ik Jason mompelen. 'Waag mij. Ook nog maar. EEN KEER. Op te sluiten. En je hebt een. GROOT. Probleem,' spreek ik hem streng toe. Dan begin ik te praten.  'Ik heb alles al uitgelegd via de mindlink met hem. Toen jij mij opsloot, bedankt ik me dat ik het net zo belangrijk vond en ik er ook bij moest zijn. Daarom mindlinkte ik Elias,' leg ik uit. 'Ik begrijp het nu wel. Vroeger verafschuwde ik de hele pack, maar ik heb ingezien dat haat niet de oplossing is. Daarom heb ik geduldig naar...,' het blijft stil. '... haar geluisterd,' Ik begrijp dat hij ons niet meteen "mam en pap" kan noemen, maar vind dat we in 1 avond wel heel veel bereikt hebben. We staan op en slaan onze armen om elkaar heen.

POV Elias (surprise! Speciaal hoofdstuk zei ik toch ;) )
*flashback* (herinneren jullie je hoofdstuk 40 nog?)

De speelkamer is ingericht met de mooiste en duurste spullen. Michael heeft altijd al meer gekregen dan ik, maar daar heb ik me bij neergelegd. Vandaag heb ik een gloednieuwe CD gekocht, met de grootste hits. Snel verstoppen voordat Michael komt.ik ren de kamer uit, op weg naar mijn kamer. Helaas kom ik Michael in de gang tegen. 'Waar denk jij naar toe te gaan? Geef die CD, ik wil hem hebben!' zegt hij boos. Zijn ogen zijn donker, donkerder dan normaal. Ik krijg er de rillingen van. In mijn trance grist hij de CD uit mijn handen, en valt hij op de grond. Snel raap ik hem op, kijkend of hij niet beschadigd is.  

'Elias, geef terug!,' wordt er nu oorverdovend geschreeuwd. Mama komt binnen en gooit de deur open. 'Elias Felix, geef de CD aan Michael,' zegt ze streng, met haar kaken opeengeklemd. 'Maar het is mijn....,' piept ik zacht. Ik durf niet tegen haar in te gaan, dus mijn keel knijpt zich automatisch dicht. 'Niks te 'maar',' Met tegenzin drukt ik dan de CD in Michael zijn handen. Met tranen in mijn ogen ren ik weg....

*einde flashback*

'We moeten het nu over iets serieus gaan hebben,' begin ik aarzelend. 'Als je gaat zeggen da....,' alsof ik zijn gedachten kan raden, kap ik hem af. 'Elias, Michael is mee met Charles, zoon van de Alpha van de Pineapple pack,' zeg ik vlug. Ik kijk hem nerveus aan. 'Die van de verhalen? Wow..eh...,' Jason en ik kijken elkaar aan. -vertel jij het hem?- zeg ik vlug in de link. Hij knikt bevestigend.

'Elias, je moet waarschijnlijk tegen je broertje vechten,' Zijn ogen worden groot van verbazing...

----------------------------------------------
Voila! Op tijd af!

WAT? 26 DZND OOGJES? THANKYOU!!

HIERNA NOG ONG. 2 Á 3 HOOFDSTUKKEN!

Maar vertel eens: wat vinden jullie er tot nu toe van? Verbetering mogelijk?

Ook wil ik jullie vragen om nog eventjes op me te stemmen op vakantieboekennl@gmail.com om HET vakantieboeken te worden van het jaar! Meer informatie kunnen jullie altijd vinden op wattpad onder de naam: vakantieboekennl. Vergeet niet in je mail het "onderwerp: schrijfstrijd" te zetten en in de mail zelf de titel van het boek [My Broken Heart], de schrijfster [StoryWriterLarissa] en een screenshot van mijn cover!

Mooi mooi mooi! Dat was het weer! Like deel en reageer!

Love you all, StoryWriterLarissa'!🍰🎉🎁

[1342 woorden]

Mijn gebroken weerwolfshart [Nederlands]✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu