17. Problémy

8.3K 541 44
                                    

Týden se vlekl za týdnem a pomalu, ale jistě, doznívala sláva, kterou si Harry s Ronem vydobil při druhém úkolu.

Ve středu pozornosti však nebyl pouze Harry, jak tomu bylo nejspíše vždy. Žádaným a populárním se stal také Ron, kterého každých pět minut zastavoval dav plný touhy slyšet jeho příběh ze dna jezera.

Z počátku odvypravoval pouze to, co se podobalo i Hermionině tvrzení, která byla ostatními dívkami pronásledována a obdařována nehezkými pohledy, jakožto osoba, na které Viktoru Krumovi záleží ze všeho nejvíce.

Vyprávěl tedy o tom, jak ho profesorka McGonnagalová odvedla společně s Cho, Gabriellou a Hermionou za profesorem Brumbálem, pod jehož hůlkou a přísným dohledem na ně bylo po jejich souhlasu uvaleno uspávací kouzlo a ochrana, která sloužila k tomu, aby se po vynoření z vody hned probrali.

,,-samozřejmě jsem měl po celou dobu, kdy jsem byl pod vodou hůlku v kapse, proto jsem to jezerním lidem mohl nandat, kdybych chtěl," chvástat se zrovna před Padmou Patilovou, která ho zaujatě poslouchala, stejně jako Levandule Brownová, její nejlepší kamarádka a Parvati, její sestra.

,,A čím by jsi je chtěl zastavit, svým chrápáním?" Zastavila jeho žvásty Hermiona kousavým hlasem.

,,To by je spíše zastavil tím smradem, který se zlověstně line z jeho úst," pronesl zlostným hlasem Malfoy, který společně s Pansy Parkinsonovou a její bandou naivních zmijozelských studentek postávali nedaleko mě.

Proti své vůli jsem se usmála, neboť ta představa mě neskutečně pobavila. Sklonila jsem hlavu, abych svůj pobavený obličej schovala do záplavy svých vlasů.

,,Hej, Grangerová!" Upozornila na sebe Parkinsonová, jako kdyby si Hermiona její přítomnosti doposud nebyla vědoma.  Poté po nebelvírské studentce hodila jakýsi článek z novin a pohrdavě se na mě zašklebila. ,,Myslím, že tohle by vás obě mohlo převelice zajímat."

,,A já si zase myslím, že za slovo 'převelice', které jsi použila v této větě na sebe musíš být velmi pyšná. Škoda, že tvé obecné znalosti nejsou tak bohaté, jako tvůj slovník," vrátila jsem ji úšklebek a a povytáhnutím své brašny jsem přešla k Hermioně, Ronovi a Harrymu.

,,Snapeová, tohle se ti povedlo," uznal Ron a natáhl svou dlaň směrem ke mně. Nedůvěřivě jsem na něho pohlédla a nakonec odsunula jeho ruku stranou.

,,Neber si to špatně, Weasley, ale společný nepřítel z nás ještě nedělá přátele," mrkla jsem na něj a otočila se na svého otce, který odemkl dveře od učebny lektvarů.

Zamířila jsem na své klasické místo před katedrou a sledovala, jak si Weasley, Harry a Hermiona sedají do zadních lavic, aby si mohli nerušeně přečíst článek, který jim ukázala Parkinsonová.

Hodina započala a otec přešel ke své katedře. Jeho plášť od hábitu za ním stále zlověstně vlál. Zatímco začal vypisovat jednotlivé složky lektvaru, který jsme dnes měli probírat, z míst kde sedělo zlaté trio nebelvírských studentů se začal ozývat šepot a šustění.

Namočila jsem hrot brku do kalamáře a začala opisovat jména složek, jako kdyby se nic nedělo, když tu se otec otočil a neslyšně se začal plížit po třídě, aby zhodnotil práci studentů v hodině, či případně strhl body jeho nepřátelské koleji.

Snažila jsem na sebe upoutat co nejméně upoutat pozornost, když mé prsty začali rozkládat papírovou vlaštovku, která přistála ladně na mém pracovním místě.

Jak se ti líbí naše pasáž, Snapeová?

Překvapeně a zmateně zároveň jsem zamrkala na kus pergamenu, který se rázem změnil v prach.

Začala jsem se rozhlížet po třídě, abych našla odesílatele zprávy. Nebyl jím nikdo jiný, než Draco Malfoy, který na mě provokativně zamával.

,,A cos mu řekla?" Ozvalo se rázem třídou, než Ronova palička, kterou měl původně drtit skarábea v misce, dopadla na lavici takovou silou, až vydala ohlušující ránu.

Hermiona před ránou instinktivně ucukla a pro mě neslyšitelně začala Ronovi odpovídat. V tu chvíli se za nimi ale vynořil můj otec, kterého si v zapálení do rozhovoru nevšimli.

,,I když je váš život bezpochyby zajímavý, slečno Grangerová, musím vás požádat, aby jste ho neprobírala v mé hodině. Srážím Nebelvíru deset bodů," potrestal ji a já se za ni začala v duchu modlit.

,,A ještě máte tu drzost si číst časopisy?" Dodal ještě a zvedl Týdeník čarodějek, který ji před začátkem hodiny hodila Pansy Parkinsonová.

Otec zkřivil rty v nepěkném úšklebku a začal předčítat nahlas, neboť se mi vyskytla skvělá šance, jak naštvat Harryho k nepříčetnosti a tím si u něj vydobít další školní trest. ,,Trápení Harryho Pottera, no to se podívejme, co vás souží? V trvalém nedostatku lásky, uvěřil však, že konečně našel útěchu v přítelkyni - Hermioně Grangerové. To mu zřejmě nestačilo, proto od začátku roku začal vyhledávat další oběť, ve které by našel lásku. Tou je Annyares.."

Když tu se najednou zarazil a změřil si Harryho pohledem plným zlosti. Odhodil časopis zpět na lavici a popadl Harryho za lem jeho uniformy. Vytáhl ho surově na nohy a probodával ho pohledem. Kdyby jeho pohled zabíjel, Harry by už (jako mnoho studentů) ležel mrtvý na podlaze.

,,Vaše osobní problémy a zážitky nechávám obvykle být, Pottere. Pokud se mě ale týkají, nemůžu to nechat jen tak. Budu vás očekávat v sedm u mého kabinetu," zavrčel na něj a poté se podíval mým směrem. ,,Slečno Snapeová, prohoďte se s panem Zabinim a vy Pottere, si sedněte do první lavice."

Začala jsem očima přejíždět po třídě.

Když jsem zjistila, vedle koho se nachází mé aktuální místo, popadla jsem nakvašeně svou brašnu a sedla si vedle zubícího se Malfoye. ,,Co bylo v tom článku, ty idiote?" Zasyčela jsem jeho směrem.

,,Nic moc, jen jsem vylíčil pár intimních pasáží z našeho života. Bohužel pro tebe, i tvůj vztah s Potterem, včetně hádek a bolesti, kterou jste spolu prožili a se kterými jsi se mi, jako nejlepšímu a věrnému příteli svěřila," usmál se na mě přeslazeně a pohladil mě palcem po ruce.

Tu se znovu ozval otcův hlas: ,,Myslím, že tento zasedací pořádek je nanejvýše ucházející. Takhle to zůstane, je vám to doufám jasné, pánové a slečno?"

~

Konečně nastala jedna ze zlomových kapitol, kterou už jsem neskutečně dlouho plánovala!😂🦄

Možná se tu začínají upevňovat vztahy a shipy?🤔😏

Krásné vánoční svátky!❄❤

-Jamie

Hadí krev ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat