10. Nepromíjivé kletby

9.6K 577 114
                                    

Kruvalští studenti už přestali oslavovat Krumovo první místo, na kterém se při prvním úkole umístil a byli znovu tiší, jako když přijeli.

Seděla jsem v přední lavici, v učebně Obrany proti černé magii a hůlkou si pohrávala s brkem, který jsem nechávala poletovat ve vzduchu před sebou.

,,Mu-mu-můžu si k tobě sednout?" ozval se, klepoucím se hlasem Neville Longbottom, který se klepal před mou lavicí v první řadě.

Přikývla jsem mu, ráda že si ke mně chtěl sednout někdo nový a udělala jsem mu na lavici místo.

,,Alastor Moody," představil se o pár chvil později profesor, který přišel do učebny a všem nám připomenul své jméno. ,,Bývalý bystrozor, lovec Smrtijedů a nynější profesor Obrany proti černé magii v bradavicích," vyjmenoval nám všechna povolání, která ho kdy potkala a byla něčím důležitá. ,,Ministerstvo si myslí, že jste moc mladí na to, aby jste znali nepromíjivé kletby. To je ale lež!" křikl tak ostře, až jsem nadskočila, když práskl do katedry, která byla pár metrů ode mne.

,,Zatraceně," zaklela jsem a instinktivně sevřela hůlku. Chování nového profesora mi začínalo vadit a připadat divné, čím dál tím více.

,,Řekne mi někdo, proč se jim tak říká?" chtěl vědět a slídil svým mechanickým okem po třídě.

,,Protože je nelze prominout," odpověděla zakřiknutě Hermiona a krčila se pod lavicí. Profesor Moody ihned zareagoval, popadl křídu a začal psát na tabuli. Hermiona tedy mluvila dál. ,,Pokud je někdo použije-"

,,Vyslouží si jednosměrný lístek do Azkabanu a budete si muset najít jiné místo kam lepit žvýkačky, než je školní lavice, že pane Finiggane?!" rozkřičel se znovu a každý otevřel pusu v němém úžasu.

,,Ten dědek má snad oči i vzadu," zašeptal Seamus směrem k Deanovi Thomasovi, který s ním sdílel poslední lavici, na druhé straně třídy.

,,A taky slyším až na druhý konec třídy!" ozval se znovu profesor, jež vlastnil železnou nohu a hodil křídou po Seamusovi. ,,Existují tři takové kletby, kdo z vás mi je dokáže vyjmenovat?" optal se a přešel k mé lavici. Bylo pro mě osvobozením, když udělal ještě jeden krok a stál naproti Ronovi, který seděl společně s Harrym za mnou a Nevillem.

,,No...ta-taťka mi jednou o jedné říkal," mluvil spíše do země Ron. ,, Myslím, že to bylo... I-imperius?"

,,Ano, to je velice ošklivá kletba. Váš otec se s ní už párkrát setkal, viďte, pane Weasley?" zeptal se spíše do vzduchu, ale Ron přesto přikývl.

Profesor Moody přešel zpět ke své katedře, kde z jedné nádoby vytáhl pavouka o velikosti jeho dlaně. Poté pavouka ještě dvakrát zvětšil a seslal na něj ovládající kletbu. ,,Imperio!"

Pavouk náhle létal po třídě. Profesor ho nechal poletovat vzduchem, poskakovat po žácích, mohl ho vyhodit z okna, nebo ho nechat se utopit. Měl nad ním čirou a zlou moc.

,,Tato kletba ministerstvu před pár lety nadělala obrovské potíže. Přívrženci Pána Zla, kteří se nechtěli stát vězni Azkabanu prohlašovali, že přijali jeho znamení pod vlivem Imperius. Jak máme ale rozeznat pravdu od lži, že?... Kdo další mi poví jednu ze tří nepromíjivých kleteb?" optal se znovu a ruce studentů jen létaly nad hlavy. Profesor se však zastavil u Nevilla.

,,Ty jsi Longbottom, že? Vstaň, chlapče," přikázal mu profesor a Nevill koktavě odpověděl.

,,Je-ještě je k-kletba C-cruciatus, pane."

,,Správně, pojď sem, chlapče," přikázal profesor opět Nevillovi, který s roztřesenýma nohama vstal a přešel ke katedře, kde na něj čekal pavouk, na nějž byla mířela profesorova hůlka. ,,Cruciatus je velmi zlá kletba. Kletba mučení, Crucio!"

Pavouk se náhle sevřel v křečích. Jeho oči, jichž byl hojný počet, se doširoka rozevřely a jeho tělo sebou škubalo hlava nehlava. Co mě ale zaujalo, byl Neville, který se na to díval jinak, než jako na pavouka. V jeho očích se lekla bolest, jako by kletbu zažíval on sám.

,,Dost! Vždyť ho to bolí!" Překřičela profesorův šílený smích Hermiona, ale profesor s mučením nepřestal. Až když Hermiona zakřičela po třetí, přestal pavouka mučil a položil ho na její lavici.

,,Jaká je poslední kletba, slečno Grangerová?" optal se ji, ona však odmítla odpovědět a jen zavrtěla hlavou. ,,Avada kedavra!" křikl a když pavouka zasáhl zelený paprsek, naposledy vydechl.

Nikdo ve třídě ani nedutal a každý sledoval profesorovo počínání, když přecházel po třídě a dokončoval dnešní látku. ,,Smrtící kletba. Po jejím zasáhnutí se oběť stává okamžitě mrtvou. Jen jeden člověk na světě přežil tuto kletbu a ten sedí v této místnosti," dokončil tichým hlasem profesor Moody, když se zastavil před Harrym a napil se obsahu ze své lahvičky, po níž se škaredě zašklebil.

Harry se stal středem pozornosti, jako by jím už tak nebyl. To samé se honilo hlavou nejspíše i Ronovi, který si odfrkl a odtáhl se od Harryho, s nímž byl nucen sdílet lavici.

,,Můžete jít, hodina skončila," prskl po nás ještě profesor Moody a otočil se na své železné noze. Když zmizel v kabinetu, pohlédla jsem starostlivě na Nevilla, který stále hleděl na mrtvého pavouka, na Hermionině lavici.

,,Neville?" upozornila jsem na sebe a dotkla se zlehka jeho ramene. V tu chvíli jako kdyby se probral z tranzu, se na mě otočil. ,,Jsi v pořádku?"

,,A-ano," odpověděl pouze a rychlostí Kulového blesku si sbalil věci do brašny a pelášil z učebny.

S povzdechem jsem se opřela do židle a hleděla na profesorskou katedru, plnou všelijakého harampádí. Latroskopy, různá zrcadla a baňky s lektvary. V tom mi zrak přelétl ke dveřím, v nichž profesor zmizel a já si přála vědět, co to pije.

•••

,,Bude uspořádán vánoční ples, jehož se mohou zúčastnit studenti třetího až sedmého ročníku. Každý ředitel dostal na starost taneční lekce pro svou kolej, které budou nezbytné. Děkuji všem za pozornost, teď vám přeji, dobrou chuť!" zvolal profesor Brumbál ten večer a já si otráveně povzdechla.

V onu chvíli jsem si strašně přála zrušil Turnaj tří kouzelníků, neboť právě na jeho počest byl uspořádán ples a taneční lekce, které vedl každý ředitel své koleje.

Zbystřila jsem a uvědomila si pohled černých očí, sledujících mě od prostředka profesorského stolu. Zakřenila jsem se na tátu a pomyslela si, co ještě jsem po něm zdědila, kromě očí a nenávisti k plesům a vše, s čím se spojují.

~

Je tu úplně nová kapitola, která nebyla ani v předchozím vydání:) Snad se líbila, i když v ni dnes neúčinkoval nikdo hlavní:D

Koho máte raději?❤ Harryho, Draca, nebo Seamuse?:D pište klíďo do komentářů⬇

-Jamie

Hadí krev ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat