Az internetnek köszönhetően rengeteg kiaknázatlan lehetőség nyílik. Nem csak elterjedt az illegális fájlok, filmek letöltése és nem csak a mindennapi feladataink alapszükségletéhez tartozik lassan a közösségi oldalak használata, hanem ezzel együtt virágkorát éli az önkifejezés.
A világon több mint 5 millió blog létezik, naponta legalább 2 ezer új születik. Van, amelyik saját szórakozásból, viccből, gondolataink megosztására - a lényeg: mindannyian alkotni akarunk valamit.
Nos, hogyan kapcsolódik ez az íráshoz?Az elmúlt években nagyon sokan kezdtek el írós blogot vezetni. Akit valamennyire is érdekelt az írás, az saját történeteit megosztotta ismerőseivel, netes ismerősökkel. De hogyan tudunk mindannyian kilépni az internet útvesztőjéből?
Néhány tanács blogíróknak:
- Folytasd, amit csinálsz! A kiadók gyakran néznek szét internetes berkekben, a közhiedelemmel ellentétben érdeklődnek a tehetségek iránt. Minél több médiumban hallatod a hangod, annál jobb az esélyed.
- Szerezz magadnak rajongókat! Szerencsére rendesen el vagyunk látva lehetőségekkel, ahol megismertethetjük írásunkat még több emberrel és ehhez még az sem kell, hogy ezreket költsünk. Készíts magadnak Facebook/Twitter/Instagram/Google+ fiókot! Minél több oldalon vagy fenn, annál több emberhez juthatsz el.
- Oszd meg írásaidat gyűjtőoldalon! Van néhány írós gyűjtőoldal, amit nagyon sokan használnak. Érdemes körbenézni (Merengő, Imagine, AFS), véleményezni mások írását, olvasgatni és eszmecserét futtatni.
- Csatlakozz írói körökhöz! Nagyon hasznos, ha részt veszel más írói körök munkájában, hiszen nem csak új emberekkel ismerkedhetsz meg, hanem olyanokkal is, akik segíthetnek a blogod javításában, ellátnak tanácsokkal, véleményezik az írásodat. Ráadásul az ilyen írói körökben nem egyszer fordulnak elő szakmai emberek is (névtelen lektorok, szerkesztők), akik mindig nyitott szemmel járnak és érdeklődnek az új tehetségek iránt.
- Vállalj bétázást! (Bétázás: mások írásainak véleményezése. Nem csak kritikaírás, de a kézirat esetleges javítása, építő jellegű hozzászólás, vélemény írása, tanácsok a fejlődéshez.) Nem csak másoknak, de magadnak is segíthetsz, hiszen a javítások idővel rögzülnek.
- Olvass hasonló blogos történeteket! Nem csak tanulhatsz belőle, de újabb ismeretségeket köthetsz.
- Nézz utána szakmai cikkeknek! A neten egyre több a szakmai csoport, írástechnikával kapcsolatban is lehet érdekes cikkeket találni. Ha jó vagy idegennyelvből, akkor érdemes a külföldi anyagokat is átnézni.
- Keress meg könyves blogokat! Rengeteg olyan blog is létezik, ahol véleményeznek egy-egy megjelent könyvet/elolvasott regényt. Keresd fel némelyiket és kérd meg, hogy ha van idejük, véleményezzék írásodat. Általában ezeket a blogokat is olvassák szerkesztők, lektorok - nem egyszerre ők is vezetik -, így érdemes keresgélni.
- Szerezz be írástechnikai könyveket! Ha szeretnél író lenni, akkor nem árt, ha az alapokkal tisztában vagy. Vegyél vagy kölcsönözz ki néhány írástechnikával kapcsolatos könyvet.Néhány magyar cím:
Stephen King - Az írásról
Gyurgyák János - Szerzők és szerkesztők kézikönyve
Fritz Gesing - Kreatív írás
Samu Ágnes - Kreatív írás
John Braine - Hogyan írjunk regényt
Varga Domokos - Íróiskola
Ne feledd, nagyon sokan kezdték ugyanígy a pályát! Julie Powell, Amanda Hocking, Cassandra Clare, Oravecz Nóra, Szurovecz Kitti, Spirit Bliss, Benina stb.
(*_*)
Ha tetszett, iratkozz fel az e-mail címeddel, hogy első kézből kapj értesítést!
Látogass el a blogomra még több érdekes cikkért: https://cassyblacksmith.wordpress.com
YOU ARE READING
Írástechnikai cikkek és tippek - Hogyan írjunk regényt?
Teen FictionMivel írástechnikáról nagyon kevés magyar anyag elérhető az interneten, és sok kezdő szerző tanácsra szorul írás során, ezért itt saját véleményeimet, írástechnikai cikkeket, írással kapcsolatos anyagokat, tippeket, tanácsokat olvashattok, amik beta...