KREATÍV ÍRÁSTECHNIKAI FELADATOK 2# - MI LENNE, HA...?

531 46 5
                                    

Volt már úgy, hogy elgondolkodtál azon, mi történt volna, ha a kedvenc könyved, sorozatod, filmed cselekménye másképpen alakul? Mi történt volna, ha Júlia nem veszi be a mérget? Hogyan alakult volna a történet, ha Bella Swan nem Edwardot, hanem Jacob Blacket választja? Mi van, ha nem Peetát, hanem Gale-t sorsolják ki az Éhezők viadalán? És mi lett volna, ha Tris Pior nem a Bátrakat, hanem egy másik csoportot választ?

Én sokszor elgondolkodom ezeken.

Nagyon jó kis írástechnikai játékot találtam, ami pont arra a kérdésre épül: Mi lenne ha?

A következő feladatok egyfajta szituációs játékok is, különböző helyzetbe kell képzelnünk magunkat és ez alapján leírni, hogy mi mit tennénk, vagy hogyan alakítanánk ebből egy történetet.

#1 - Mi lenne, ha egyszer egy nyilvános helyen ébrednél meztelenül?

#2 - Mit tennél, ha a rendőrség egyszer csak megjelenne az ajtód előtt, és letartóztatna súlyos bűncselekmény vádjával?

#3 - Mi van, ha valamelyik közeli családtagod, barátod megsérül és kómába esik?

#4 - Mi lenne, ha nyernél a lottón?

#5 - Mit tennél, ha bármelyik másik ember bőrébe belebújhatnál egy napig?

#6 - Mit csinálnál, ha utazhatnál az időben? Milyen időbe mennél vissza és mit csinálnál?

#7 - Mi lenne, ha választhatnál egy fantáziavilágot vagy kitalált helyszínt, ahová kedvedre elutazhatnál?

#8 - Mit tennél, ha egy idegen faj éppen a hátsó udvarodban szállna le egy űrhajóval?

#9 - Mit csinálnál, ha hajótörést szenvednél és egy lakatlan szigetre kerülnél egyedül? Vagy miben lenne más, ha két másik túlélő is van veled?

#10 - Mit választanál, ha lehetne egy szuperképességed?

Szerintem nagyon jó móka, és ki tudja, talán hozzásegít egy új történet megírásához. Ne maradj le a friss posztokról, iratkozz fel az e-mail címeddel, hogy első kézből kapj értesítést!

Ha kedvet kaptál a többi történetemhez, akkor itt megtalálod őket:

http://cassyblacksmith.wordpress.com/

Írástechnikai cikkek és tippek - Hogyan írjunk regényt?Onde histórias criam vida. Descubra agora