KREATÍV ÍRÁSTECHNIKAI FELADATOK 3# - ÉVSZAKOK

527 37 0
                                    

A mai napon ismét egy kreatív írástechnikai feladatot hoztam nektek, hiszen sosem lehet eleget gyakorolni. :)

A művészeket, írókat – és mondjuk minden embert – inspirál a környezete, ugyanígy az évszakok is, azok változatossága, körforgása. Az évszakok jelenthetik az elmúlást, vagy az állandó mozgást, de használhatjuk témaként, metaforaként, vagy akár konfliktusként, amivel a főszereplőnk találja szembe magát.

Néha mindenki elakad kicsit az írással, ilyenkor nem szabad erőltetni, hagyni kell pihentetni a dolgokat, hátha később a múzsa fejen csókol minket. Ez az idő kiváló arra, hogy ilyen írástechnikai feladatokat csináljunk, hátha megkapjuk a keresett választ, vagy segít minket továbblendíteni egy bizonyos ponton.

Használd a következő témákat vagy jeleneteket arra, hogy megírj egy verset, vagy akár csak egy rövid novellát, hidd el, sokat segítenek! Mindegy, hogy milyen stílus, zsáner, a lényeg, hogy írd ki magadból, ami először eszedbe jut.


Nyár

- Egy nő egyedül sétál a tengerparton alkonyatkor (vagy hajnalban), és talál a homokban valamit. Lehet az egy palackposta, valamiféle kincs, vagy csak egy fél pár lyukas cipő, és ez a dolog teljesen megváltoztatja az életét.

- Egy egyedülálló anya otthon hagyja két kisgyermekét a forró házban, de sosem tér vissza, mert elrabolják. Megírhatod akár a gyerekek vagy akár a nő szemén keresztül.

- Írj egy novellát, verset, amiben szerepelnek a következő szavak: limonádé, hal, érett, sós, szeder, homok, tengerpart, hőség.


Ősz

- A főszereplő éppen a borostyánszínű lehullott leveleket gereblyézi, amikor a szomszéd kutyája hirtelen átszökik a kerítésen és szétugrálja a fáradságos munkával összekotort falevélhalmot. Ekkor a főhős elhatározza, hogy végre tesz valamit a kibírhatatlan szomszédokkal.

- Közeleg a Halloween, a főhősünk nagyban készülődik: jelmezeket varr, kicsinosítja a házat, karamellizált almákat készít. Ám mikor kinéz az ablakon, valami furcsát lát a kertben.

- Írj egy novellát, verset, amiben szerepelnek a következő szavak: aranyszínű, tea, könyv, padlás, gesztenye, dió, ropog, gyertyaláng, kandalló.


Tél

- A szülők éppen a nagy bevásárlást végzik a karácsonyi időszakban, amikor az ötéves kisfiú elszakad tőlük és hirtelen egy hófödte csodaországban találja magát néhány kedves beszélő állat társaságában.

- A főhős hazafelé tart a munkahelyéről december 24-én, amikor meglát egy hajléktalan embert az egyik közeli park padján. A főhős odamegy hozzá.

- Írj egy novellát, verset, amiben szerepelnek a következő szavak: hópehely, kalács, ezüst, fahéj, meleg, kötőtű, farakás, tüll, alkohol.


Tavasz

- Az első hóvirág kinyílik, de egy járókelő leszakítja a főhős előkertjéből. A főhős észreveszi, és kisiet hozzá.

- Kilenc kiskutya születik a főhős fészerében, az anyjuk meghalt, így a főhősnek kell gondoskodni róluk és gazdát kell keresnie nekik.

- A főhős vadászni megy a közeli erdőbe, de észrevesz egy sérült állatot.

- Írj egy novellát, verset, amiben szerepelnek a következő szavak: nárcisz, mező, cseresznyevirág, cinke, méz, almás pite, napsütés.

Sok sikert, és jó szórakozást kívánok!

https://cassyblacksmith.wordpress.com

Írástechnikai cikkek és tippek - Hogyan írjunk regényt?Onde histórias criam vida. Descubra agora