Könyves titkok - 2.

491 73 1
                                    

Szemezgessünk újból néhány érdekes könyves titkot. :)

Margaret Mitchell 1926 és 1929 között írta az Elfújta a szél című regényét. A korai kéziratokban a főszereplőt "Pansy O'Hara"-nak hívta.Az Ezeregy éjszaka meséiben Aladdin eredetileg egy kínai fiú volt.Nathanael West egyik karakterét a Sáskajárás c. regényében Homer Simpsonnak hívják.William Shakespeare volt az első szerző, aki először használta a következő szavakat: hálószoba, reklám, takaró, komor, pletyka, bajnok, vádlott, függőség.Barbara Cartland két hetente ír meg egy új regényt.Expecto Patronum azt jelenti latinul, hogy Várom a megmentőmet.Victor Hugo Nyomorultak c. regényében van egy mondat, ami 823 szóból áll. (Legalábbis az angol változatban.)Virginia Woolf az összes könyvét állva írta.Roald Dahl számos mesekönyv szerzője kémként dolgozott a második világháború idején.John Steinbeck Egerek és emberek című könyvének első kéziratát megette a kutyája.Suzanne Collins (Az éhezők viadala) Panem nevét a latin "Panem et circenses" mondásból kölcsönözte, ami annyit tesz "Kenyeret és cirkuszt!".


Csirip!

Dobj egy lájkot, ha elolvastad a részletet és ha még szeretnél ilyen cikkeket olvasni! :)

Ha pedig keresgélnél még, akkor itt is találsz érdekességeket: https://cassyblacksmith.wordpress.com/

Írástechnikai cikkek és tippek - Hogyan írjunk regényt?Where stories live. Discover now