Írástechnika - Amatőr és leggyakoribb hibák

916 77 4
                                    

Néhány írótársammal - akik gyakran bétáznak és szerkesztenek is írásokat - összegyűjtöttük, hogy mik a legnagyobb és legamatőrebb hibák, amiket kezdő írók elkövetnek. Kérlek, mielőtt elküldenétek pályázatra vagy valamilyen szerkesztőnek, ezeket mindenképpen javítsátok ki.

- Kerüljük a sok felkiáltójelet!!! Néha még egy is sok. Csak nagyon indokolt esetben tegyük ki, ha a párbeszéd tényleg úgy kívánja.

- NE ÍRJUNK SZÖVEGET NAGYBETŰVEL. Pláne ne írjunk szöveget nagybetűvel és ne használjunk utána rengeteg felkiáltójelet. Nyugodtan kapcsoljuk ki a Caps Lock-ot. Ha valamit hangsúlyozni szeretnénk, nem kell nagybetűkkel írni. Az olvasó kisbetűvel is érteni fogja.

- Húzzuk ki a határozószavakat. (Pl: nagyon, akkor, előbb, azután, rögtön, azonnal, lassan, szépen, gyorsan, általában, ugyanakkor) Teljesen fölöslegesek. Inkább keressünk helyettük erősebb igéket és más lehetőséget.

- A párbeszédeket ne kötőjellel (-), hanem gondolatjellel (-) kezdjük.

- Ne félj használni az "és" kötőszót, nem kell helyette olyanokat kitalálni, mint a majd, végül, továbbá, s, aztán, azután és társai.

- A papírméret maradjon A/4 és ne használjunk különleges betűstílusokat; tökéletesen megteszi a 12-es méretű Times New Roman vagy az Arial.

- Ne írjunk a szöveg elejére ajánlást, sem köszönetnyilvánítást. Bőven lesz lehetőséged ezeket megcsinálni, ha egy kiadó rábólintott az írásra.

-----------------------------

Ha tetszett, iratkozz fel az e-mail címeddel, hogy első kézből kapj értesítést! 🙂

További írástechnikai anyagok: https://cassyblacksmith.wordpress.com

Légy a patrónusom!Ha tetszik a munkásságom és hasznosnak találod a cikkeimet, akkor itt tudod támogatni a munkámat:https://www.patreon.com/cassyblacksmith

Írástechnikai cikkek és tippek - Hogyan írjunk regényt?Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz