Als ik stop met rennen kijk ik om me heen. Kat en Esmee zijn blijkbaar nog een heel eind terug, en ik denk dat ik ze voorbij ben gerent. Ik ben helemaal verdwaald, waar moet ik nu naar toe? Dan zie ik een schim langs me heen rennen. Weer die mysterieuze schim! Maar nu stopt hij wel. Ik kan zijn of haar gezicht niet zien, want die is gehuld in de capuchon van een mantel. 'Hey! Ik heb jou eerder gezien!' roep ik. 'Ssshhhh...' Is het enige wat hij of zij zegt. 'Wie ben jij?' vraag ik nieuwsgierig. Maar de vreemdeling antwoord niet , ze maakt alleen wat vreemde geluiden. 'Ik versta je niet, wat probeer je te zeggen?' vraag ik. Dan gebeurt er iets vreemds. Ik hoor geen geluid, maar er schiet een gedachte door mijn hoofd. Het is net alsof de vreemde in gedachten tegen mij praat, en telkens een gedachte in mijn hoofd plant. Tailor, Lees de brief.... Veel word duidelijk..... Blijf sterk.... Ik schud mijn hoofd, en sluit mijn ogen. Wanneer ik ze weer open, is de vreemdeling verdwenen, en ligt er een brief voor mijn voeten. 'Hey! Tailor!' Kat en Esmee komen buiten adem aanrennen. Ik pak snel de brief van de grond, en prop hem in mijn broekzak. 'Jeetje wat ben jij snel zeg! We konden je niet eens bijhouden!' hijgt Esmee. Tailor........ klinkt de stem in mijn hoofd. Ik schud met mijn hoofd, in de hoop dat de stem weggaat. 'Wat is er? Heb je een vlieg in je oor?' vraagt Kat verbaasd. 'Nee...Horen jullie dat dan niet?' 'Wat?' vraagt Kat lachend. Luister Tailor...... 'Dat! Die stem!' roep ik. 'Waar heb jij het nou weer over?' vraagt Esmee verbaasd. Vertel niets Tailor..... Zwijg.... Geheim..... zegt de stem weer. Wat moet ik nou doen? Moet ik luisteren naar de vreemde stem, of moet ik het gewoon aan Kat en Esmee vertellen? 'Ehm, niets... Ik dacht dat ik iets hoorde... Nou ja...' mompel ik. 'Ach, je ziet spoken.' sust Esmee. 'Wat zullen we zo gaan doen?' vraag ik om van onderwerp te veranderen. 'Laten we naar de bios gaan!' zegt Kat enthousiast. 'Ik heb toch 50 euro van mijn moeder gekregen, om wat leuks mee te gaan doen!' 'Oke, leuk idee!' valt Esmee haar bij. 'Ik heb laatst een hele toffe trailer gezien, volgens mij heet die film Everything, Everything of zo..' opper ik. 'Jaa! Die heb ik ook gezien, laten we daar naar toe gaan!' giechelt Esmee.
Om vier uur, nadat we onze fiets hebben gepakt gaan we naar de bios. Ik heb mijn staart toch weer onder mijn kleding gestopt, maar mijn haar zit nog steeds in een knot, dus mijn oren zijn niet meer verborgen. Voordat we de zaal in gaan kopen we nog een grote bak popcorn en iets te drinken, en dan kan de film beginnen. We lopen de zaal in, en gaan op onze plaatsen zitten. We zijn iets later dus de lichten zijn al uit, maar de reclame is gelukkig nog maar net begonnen . Voor ons zit een stel, en ze zitten heel schattig te kijken, het meisje heeft haar hoofd op zijn schouder en hij heeft zijn arm om haar heen. Kat en Esmee hebben het ook gezien, want ze beginnen een beetje te giechelen. Ze maken een foto van het stel, en zetten eronder; Die stelletjes die meer bezig zijn met zoenen dan met de film ;) We genieten van de film, en we besteden er verder niet zo veel aandacht meer aan. Tegen de tijd dat de pauze begint, gaan de lichten weer aan en komen we er tot onze schrik achter dat de 'Large' bak met popcorn al helemaal leeg is. We kunnen alleen maar lachen. 'Wat vinden jullie eigenlijk van de film, gurls?' vraag ik als we opstaan van onze stoel. 'Leuk, en die Nick Robinson is ook best wel knap!' giechelt Esmee. Kat en Esmee kletsen nog een beetje door over de film, maar ik kan mijn aandacht er niet bijhouden. Ik zie het stelletje opstaan, en hand in hand de zaal uitlopen. Ze kruizen mijn pad, en dan zie ik pas dat het Tiffany en Marcus zijn. Ik voel al het bloed uit mijn gezicht wegtrekken, en meteen daarna voel ik de tranen over mijn wangen stromen. 'Tailor, wacht...' stamelt Marcus nog, maar ik ren al weg. Ik moet oppassen dat ik niet op mijn super snelheid ga rennen, want hoe graag ik dat nu ook zou willen, dan weet binnen een paar minuten de hele school dat. Ik vlucht naar de wc's, en sluit me op in een hokje. 'Tailor? Waar zit je?' vraagt Kat even later bezorgd, als ze de wc in komt. 'H-hier..' zeg ik tussen mijn snikken door. Waarom doet het me nou zo veel dat ik Tiffany met Marcus zie? Ik bedoel, hij mag daten met wie hij wil.... 'T, maak even open...' zegt Esmee. Met betraande ogen kom ik het hokje uit. 'Dat is al de tweede keer vandaag.' grinnikt Kat. Esmee geeft haar een por in haar zij, als teken dat ze op moet houden, maar ik vind het wel grappig. Ik begin al weer een beetje te lachen. 'Sorry jongens...' mompel ik, en ik veeg de tranen van mijn wangen. 'Kom, laten we weer naar de film gaan.' zeg ik met een kleine glimlach. 'Nee, nee, nee jongedame. Eerst even je gezicht opknappen. Je moet die jongen niet laten zien dat het je wat doet. We hebben nog vijf minuten, dus dat moet lukken.' zegt Kat resoluut. Ze bepoedert mijn gezicht, en werkt mijn mascara bij. 'Klaar, wat een beauty ben je toch.' zegt Kat na een paar minuten trots. 'Oke nu, rug recht, kin omhoog, en een hairflip als hij langsloopt. Laat je niet kennen door zo'n kneus.' zegt Esmee lachend.
We lopen de zaal weer in, en ik zie Marcus al op me afkomen. Ik zie dat Tiffany hem probeert tegen te houden, maar het lukt haar niet. 'Oke meiden, klaar?' fluistert Kat. 'Helemaal.' fluisteren Esmee en ik tegelijk. Als Marcus naast ons staat, en wil beginnen met praten zwaaien we alle drie tegelijk ons haar over onze schouders. Dan steken we onze handen naar hem uit, waar we met oogpotlood ''Talk to my hand'' op hebben geschreven. Marcus blijft even verbijsterd staan, en dan lopen we naar onze plaatsen, met onze neus in de lucht.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hierboven een foto uit de film; Everything, Everything! Ik heb alleen de trailer gezien, maar ik zou wel graag naar de film gaan. Er is ook een boek van geschreven, en die is in het Nederlands vertaald naar Alles wat je lief is! Dat boek wil ik heel graag kopen, want in een boek kan je helemaal je eigen fantasie aan het verhaal toevoegen. Hoewel ik denk dat deze film wel heel goed gelukt is!
Wat vinden jullie beter, een boek of een film?
Zet jullie antwoorden in de reacties!
JE LEEST
Tailor
FantasyTailor is nieuw. En vreemd. Dat is wat iedereen altijd over mij denkt. Maar niemand weet wat ik écht ben. Zelfs ik weet dat niet helemaal. Je ziet niets aan me, ik heb een normaal gezicht, die vaak verscholen is in mijn capuchon. Maar toch ben ik n...